Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AVG Free Edition
14-02-2008, 22:25
Bericht: #1
AVG Free Edition
Hé, ik heb een vraag over een gratis virusscan, als me pc constant traag is, gooi ik MCAffee eraf en download ik één gratis virusscan tot ik geld heb om Kaspersky te kopen. En een vriend van me heeft een gratis virusscan en z'n pc loopt lekker en z'n pc heeft evenveel RAM zoals ik. Maar hier enkele vragen;
Heb je beveiling ?
Welke Firewall moet ik dan inschakelen ?
Maakt dit de pc traag ?
Is dit een goede gratis virusscanner ?
Vinnd hij alle virussen ? (behalve spyware)
Raden jullie hem aan ?
Bij voorbaat dank,
Seva.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
14-02-2008, 22:30
Bericht: #2
RE: AVG Free Edition
Seva, heb je hier al eens gekeken?

http://support.bluemedicine.be/mybb/show...hp?tid=168
en
http://support.bluemedicine.be/mybb/show...hp?tid=169
Reageren op dit bericht
15-02-2008, 19:36
Bericht: #3
Daarmee zijn me vragen niet opgelost, en ik download geen firewalls. Is Windows FireWall een goede firewall ?
Reageren op dit bericht
15-02-2008, 20:14
Bericht: #4
Je kunt niet echt spreken over de beste firewall of het beste anti-viruspakket. Ieder programma heeft zijn voordelen en nadelen ten opzichte van een ander programma.

Een antivirusprogramma kan zowel gratis als betaald zijn. Ik vind persoonlijk dat gratis virusscanners net zo goed zijn als de betaalde. Ik gebruik AVG, en tot nu toe heeft hij verschillende virusattacks (die ik als test erop af heb gestuurd) allemaal tegengehouden.
Je zult zelf een beetje moeten zoeken naar het pakket wat bij jou past.

Qua firewall: Ik weet niet of je al een firewall in je router hebt? Zoja, dan denk ik (ligt aan je surfgedrag) dat je aan de Windows Firewall voldoende hebt.
Zoniet, dan raad ik je toch aan een andere Firewall te installeren. Zelf gebruik ik Comodo personal Firewall en die kan ik aanraden. Alles wordt duidelijk weergegeven en alles gebeurt onder jouw toezicht.
Maar, ook hier geldt weer: je zult zelf moeten kijken welk pakket je wilt hebben.

Mvg,
Blackbird
Reageren op dit bericht
15-02-2008, 21:35
Bericht: #5
Seva schreef:Daarmee zijn me vragen niet opgelost, en ik download geen firewalls. Is Windows FireWall een goede firewall ?

Ik ben dan wel benieuwd naar de reden.
De Vista firewall is beter dan de firewall van XP.
Reageren op dit bericht
15-02-2008, 21:52 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2008 om 23:59 door captain kirk.)
Bericht: #6
Als aanvulling, ik gebruik al enige tijd de free-versions van AVG anti-virus en AVG Antispy in combinatie met Spywareblaster en Windows Watchdog. Tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden. Maar ook hier de regel dat je surf en downloadgedrag je risico's bepalen.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
15-02-2008, 23:53
Bericht: #7
Ik heb Windows Vista (altijd up-to-date met updates),
Ik heb Spybot S&D, dus voor een spywaredinges moet ik niet kijken.
Ik download enkel bestanden die ik echt nodig heb.
En het is enkel om te lenen voor als ik zonder antivirus kom te zitten.
Reageren op dit bericht
16-02-2008, 19:23
Bericht: #8
Nogmaals, je zult het zelf moeten bepalen. Wij geven alleen adviezen. Icon_wink
Reageren op dit bericht
16-02-2008, 21:43
Bericht: #9
Seva schreef:Ik heb Windows Vista (altijd up-to-date met updates),
Ik draai op een van de laptops Vista met AVG en Windows Watchdog. Tot nu toe zonder problemen en naar tevredenheid

Seva schreef:Ik download enkel bestanden die ik echt nodig heb.
Downloaden brengt altijd een risico met zich mee. Download alleen die dingen waar je zeker van bent. Ik download zelf zelden.

Seva schreef:En het is enkel om te lenen voor als ik zonder antivirus kom te zitten.
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld?

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
16-02-2008, 23:36
Bericht: #10
Als ik zie dat m'n pc constant traag is en ik heb geen virussen, dan gooi ik m'n antivirus eraf en zit ik een nieuwe gratis antivirus op, totdat ik geld genoeg heb voor Kaspersky.
Reageren op dit bericht
16-02-2008, 23:59 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-02-2008 om 00:03 door captain kirk.)
Bericht: #11
Seva schreef:Als ik zie dat m'n pc constant traag is ....

Ik heb geen last van trage pc's met AVG. Traagheid wordt ook veroorzaakt door iedere keer maar iets op de pc te installeren en niet gebruiken of niet netjes deïnstalleren. Ook je startmenu niet netjes houden geeft de nodige opstartvertraging.
Hoe netter je voor je pc bent, hoe minder snel hij traag wordt. Daarbij moet je niet vergeten dat iedere pc naarmate deze ouder wordt, trager kan worden.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
17-02-2008, 00:51
Bericht: #12
Nee, als m'n antivirus die ik nu heb (MCAffee), als m'n pc traag is, dan gooi ik die antivirus eraf. BTW, ik ben ook net met m'n pc. Ik gebruik dat rank system van WMP om liedjes te ranken, en elk liedje die onder 3 sterren zit, word verwijdert.
En ik heb niet veel bestanden, hoor.
Reageren op dit bericht
18-02-2008, 21:42
Bericht: #13
Seva schreef:Nee, als m'n antivirus die ik nu heb (MCAffee), als m'n pc traag is, dan gooi ik die antivirus eraf. BTW, ik ben ook net met m'n pc. Ik gebruik dat rank system van WMP om liedjes te ranken, en elk liedje die onder 3 sterren zit, word verwijdert.
En ik heb niet veel bestanden, hoor.

Je pc zal niet traag worden van het aantal liedjes dat je erop hebt staan. je hebt toch een redelijk nieuwe HP? Daar kun je aardig wat muziekbestanden op kwijt zonder dat je systeem traag zal worden. Ik heb hier ook tientalle gig's aan muziek staan zonder dat het systeem traag is geworden. De traagheid wordt veroorzaakt door het echt installeren van programma's zoals een tekstverwerker, muziekprogramma's, etc.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
16-04-2008, 20:27
Bericht: #14
Ik wil geen nieuw topic openen, daarom vraag ik het hier. Icon_wink

Me moeder zal met me vader bespreken om MCAffee eraf te gooien, maar hebben jullie bewijs dat MCAffee letterlijk verkeerd is voor Vista ? En nu enkele vragen over mijn beveiliging.

- Ik gebruik Windows Firewale(momenteel MCAffee scanner), is dit voldoendig voor veilig op het web te surfen ?
- Vind AVG trojans, spyware en dergelijke ? Of moet ik Spybot ook gebruiken ?
- Ik heb nu 3 scanners, Spywarescanner (Spybot) en 2 virusscanners (MCAffee en een standaard Windows scanner), MCaffee zal ik zeer verwijderen, maar moet ik die standaard Windows scanner ook verwijderen ?
-De vorige keer ging mijn harde schijf stuk en de deskundige zei dat het door teveel bestanden, maar ik ben een muziekfenomeen, moet ik dan steeds oude muziek verwijderen, of kan dit liggen aan iets anders ?
- Hoe moet ik MCAffee volledig verwijderen ?

Bij voorbaat dank,
Seva.
Reageren op dit bericht
18-04-2008, 18:02
Bericht: #15
---- Gids voor het verwijderen van McAfee.
Ik heb 't zo gedaan:

Eerst heb ik alles wat ik van McAfee kon vinden in de lijst van Programma's en onderdelen verwijderd.

----> Start nu opnieuw je PC op!

Daarna heb ik de McAfee Removal tool gedownload, dit is nodig om de restjes te verwijderen, en omdat McAfee/Norton zichzelf erg diep in het register nesteld.

Download de McAfee Removal tool van hier: ( Directe downloadlink)
http://download.mcafee.com/products/lice...s/MCPR.exe

Laat daarna het programma je gang gaan, het verwijderd de restjes. Daarna opnieuw opstarten en dan een ander Antivirus programma installeren.
Reageren op dit bericht
18-04-2008, 18:06 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-04-2008 om 18:08 door Blackbird.)
Bericht: #16
Hoi Seva,

Windows Firewall is als firewall genoeg.
Ik zou je willen adviseren daarbij nog minimaal 1 spywarescanner, en een anti-virusprogramma te installeren. De spywarescanner heb je al, als ik het goed begrijp (Spybot S&D). Qua antivirusprogramma zul je zelf een beetje moeten kijken. Zelf heb ik AVG Free en ben daar tevreden over, maar als je het aan iemand anders vraagt heb je grote kans dat hij/zij weer iets anders adviseert.

Mij lijkt het sterk dat je schijf stuk is gegaan door de bestanden. Hoe oud was die schijf? Als het een oudere schijf is geweest, dan kan het zijn dat die aan het einde van zijn 'leven' is geweest. Iedere hardeschijf krijgt op een gegeven moment een punt dat ze falen.

Wat bedoel je exact met 'de standaard windowsscanner'?
Ik adviseer in ieder geval maar één virusscanner te installeren. Als je er meerdere gaat installeren, heb je grote kans dat die elkaar gaan dwarsbomen.

Ik zou je ook willen aanraden eens naar de volgende links te kijken:
http://users.telenet.be/bluepatchy/mieki...reScanners
http://users.telenet.be/bluepatchy/mieki...20Scanners
http://users.telenet.be/bluepatchy/mieki...entie.html

Zie de reactie van Coree hierboven voor je vragen over McAffee. Icon_wink

Met vriendelijke groet,
Blackbird
Reageren op dit bericht
19-04-2008, 00:01
Bericht: #17
Blackbird schreef:Hoi Seva,

Windows Firewall is als firewall genoeg.
Ik zou je willen adviseren daarbij nog minimaal 1 spywarescanner, en een anti-virusprogramma te installeren. De spywarescanner heb je al, als ik het goed begrijp (Spybot S&D). Qua antivirusprogramma zul je zelf een beetje moeten kijken. Zelf heb ik AVG Free en ben daar tevreden over, maar als je het aan iemand anders vraagt heb je grote kans dat hij/zij weer iets anders adviseert.

Mij lijkt het sterk dat je schijf stuk is gegaan door de bestanden. Hoe oud was die schijf? Als het een oudere schijf is geweest, dan kan het zijn dat die aan het einde van zijn 'leven' is geweest. Iedere hardeschijf krijgt op een gegeven moment een punt dat ze falen.

Wat bedoel je exact met 'de standaard windowsscanner'?
Ik adviseer in ieder geval maar één virusscanner te installeren. Als je er meerdere gaat installeren, heb je grote kans dat die elkaar gaan dwarsbomen.

Ik zou je ook willen aanraden eens naar de volgende links te kijken:
http://users.telenet.be/bluepatchy/mieki...reScanners
http://users.telenet.be/bluepatchy/mieki...20Scanners
http://users.telenet.be/bluepatchy/mieki...entie.html

Zie de reactie van Coree hierboven voor je vragen over McAffee. Icon_wink

Met vriendelijke groet,
Blackbird

Me schijf was 5 maanden en toen downloade ik veel, de-installeerde en zo van die dingen. Nu heb ik een nieuwe harde schijf door de garantie die ik had.
Reageren op dit bericht
19-04-2008, 12:16
Bericht: #18
Seva schreef:Me schijf was 5 maanden en toen downloade ik veel, de-installeerde en zo van die dingen. Nu heb ik een nieuwe harde schijf door de garantie die ik had.

Hoi Seva,

Oke, dat is goed geregeld dan. Icon_smile
Zijn alle vragen opgelost verder?

Groetjes,
Blackbird
Reageren op dit bericht
19-04-2008, 14:30 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-04-2008 om 14:31 door Seva.)
Bericht: #19
Blackbird schreef:
Seva schreef:Me schijf was 5 maanden en toen downloade ik veel, de-installeerde en zo van die dingen. Nu heb ik een nieuwe harde schijf door de garantie die ik had.

Hoi Seva,

Oke, dat is goed geregeld dan. Icon_smile
Zijn alle vragen opgelost verder?

Groetjes,
Blackbird
Dus lag het aan m'n bestanden of toen ik teveel zat te downloaden ?

Maar ik zat eens een spel te spelen en me pc blokkeerde, zelfs als ik de stekker uitdeed ging die door. Icon_confused Toen heb ik die kabel uitgetrokken voor de stekker en ging die wel uit. Ik had verder geen problemen, maar na een halfuurtje spelen met de online modus kreeg ik steeds een foutmelding van cijfers (bv. 12475) x nog cijfers (bv. 12475) en dat er een bewerking op de schijf was mislukt. Toen moest ik iets verwijderen van de bestanden van de game, toen ging de online modus weer, maar ik zat er op te spelen, ik sloot de online modus en toen kwam er getik uit m'n pc en blokkeerde die weer en toen was m'n harde schijf gekraakt. Heeft dit er mee te maken dat m'n pc stuk ging ? Overinges heb ik de game nooit meer aangeraakt, omdat ik niet weer wil dat me pc 6 weken weg is.
Reageren op dit bericht
19-04-2008, 14:34
Bericht: #20
Hoi,

Dan is dit inderdaad door het spel gekomen. Zoals je al zegt, er kwam getik en gekraak uit de pc. Dit is een teken dat er iets goed mis is, in dit geval de hardeschijf die kapot ging.
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)