Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pc start niet door
08-11-2010, 14:37 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-11-2010 om 15:02 door helma.)
Bericht: #1
pc start niet door
Goedemiddag,

Ik heb een probleem, ik zet vandaag mijn pc op en je ziet dan onder die groene blokjes lopen en daar bleef mijn computer vasthangen. Hij reageerde nergens op dus ik de pc uitgezet en opnieuw opgestart maar hij blijft in het begin hangen ik krijg ook niet meer het piep geluidje. Ik kan dus totaal niet in mijn computer heb ook geprobeerd op F8 te drukken maar dat lukt niet ik denk omdat hij nog heel in het begin staat.
Heb de computer een tijdje van de stroom gehaald en ook meteen schoon geblazen, de fans en het lichtje van moederbord brand.
Ik heb de laatste dagen niets aan mijn pc veranderd, dus ik heb geen idee, miss een virus ?? weten jullie een oplossing.

Gelukkig dat ik dit weekend een oude pc heb leeggemaakt en dat ik hier nu op kan werken en jullie om advies kan vragen.

Het besturings stysteem op die computer is de xp home versie
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
08-11-2010, 22:00 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-11-2010 om 22:00 door captain kirk.)
Bericht: #2
RE: pc start niet door
(08-11-2010 14:37)helma schreef:  heb ook geprobeerd op F8 te drukken maar dat lukt niet ik denk omdat hij nog heel in het begin staat.

Kun je dit toelichten. Ik bedoel, heb je op F8 gedrukt wanneer je het startscherm van Windows al ziet?

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
08-11-2010, 22:20 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-11-2010 om 13:39 door helma.)
Bericht: #3
(08-11-2010 22:00)captain kirk schreef:  
(08-11-2010 14:37)helma schreef:  heb ook geprobeerd op F8 te drukken maar dat lukt niet ik denk omdat hij nog heel in het begin staat.

Kun je dit toelichten. Ik bedoel, heb je op F8 gedrukt wanneer je het startscherm van Windows al ziet?

Het startscherm zie ik niet meer, als ik hem nu aanzet hoor ik hem beginnen maar naar 7 sec blijft hij hangen ik denk juist voordat hij het piepgeluidje normaal geeft.
Mijn scherm blijft zwart. De computer draait en de fans draaien.

Ik heb nog geprobeerd voor de windows cd erin te doen en dan opstarten maar dan gebeurd er nog niks. het is helemaal in het begin dat hij vastloopt.
10-11-2010, 15:52
Bericht: #4
Wanneer je hem start, hoe zie je dan dat de computer vast loopt? Blijft bijvoorbeeld het lampje van de harde schijf continue banden of doet het lampje juist helemaal niets. Of knippert het lampje juist zoals normaal en hoor je de harde schijf draaien welke beide na een tijdje stoppen. Dus dat na een tijdje de schijf stopt met draaien en het lampje niet meer knippert?

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
10-11-2010, 16:06 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-11-2010 om 16:08 door helma.)
Bericht: #5
(10-11-2010 15:52)captain kirk schreef:  Wanneer je hem start, hoe zie je dan dat de computer vast loopt? Blijft bijvoorbeeld het lampje van de harde schijf continue banden of doet het lampje juist helemaal niets. Of knippert het lampje juist zoals normaal en hoor je de harde schijf draaien welke beide na een tijdje stoppen. Dus dat na een tijdje de schijf stopt met draaien en het lampje niet meer knippert?

Ik kan dat niet zien, ik heb geen lampje op de HD alleen een groen lampje op het moederbord, ik start de pc en dan hoor je hem dingen doen, en dan moet dat bios geluidje komen en net voordat normaal dat piepgeluidje komt, stopt de pc, ik bedoel daarmee dat hij dan niet meer verder gaat. Dus naar mijn inziens start hij niet door. Hij maakt ook geen raar geluid hij blijft gewoon op een bepaald plekje staan.

Dan heb ik het volgende allemaal gedaan, ik heb 2 HD schijven die heb ik een voor een losgekoppeld en dan geprobeerd, alles zelfde.

Ik heb de originele cd van windows erin gedaan dan opnieuw opgestart ook geen verandering.

Opgestart en F2 en F8 en Esc en del geprobeerd om in de bios te geraken maar ook niet, maar dat dacht ik wel omdat hij niet tot de bios raakt met opstarten.

Dan heb ik er een ander scherm aangehangen ook niks

De grafische kaart eruit gehaald en dan opgestart maar kreeg ik ook geen piepgeluidje dus weer alles zelfde.

Dan heb ik een andere voeding erin gedaan en ook geen verschil, of die voeding moet kapot zijn maar dat lijkt me sterk. Ze draaien wel.

Heb de batterij op het moederbord van de bios er heel even uitgehaald dat die recet maar ook geen verschil.

Dus denk ik zelf nog maar aan een ding dat is het moederbord, of een software fout, of een virus die er voor zorgt dat ik niet kan doorstarten.

Denk dat er niks anders opzit als hem binnen doen, maar denk dat ik de sint of kerstman lief aan moet gaan kijken.Icon_frown
10-11-2010, 22:13 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-11-2010 om 22:16 door captain kirk.)
Bericht: #6
Gezien je eerdere omschrijvingen ging ik al uit van het ergste. Het feit dat de bootcd van Windows niet werkt komt al doordat je de piep niet hoort welke aan moet geven dat de Bios-check goed is afgerond. Geen piep, geen juiste Bios-check en dus geen startende pc. Dat verklaart ook waarom je besturingssysteem niet start. Nu is het alleen zoeken naar een mogelijke oorzaak.
Er zijn twee opties:
    1. je videokaart is stuk
    2. er zijn problemen met het moederbord

Aangezien je al aangeeft dat het wisselen van videokaart geen resultaat geeft moeten we denken aan het tweede.

Al eens alles afgekoppeld van het moederbord en weer terug erop gezet?
Probeer daarbij extra aandacht te besteden aan de geheugenbanken. Deze worden vaak door de Bios als eerste gecheckt. Zit hier de fout, stopt de Bios met doorstarten. Mocht je hierbij twee geheugenbanken hebben, probeer dan eens te starten met één geheugenbank. Wanneer dat niet werkt, verwissel dan de eerste voor de tweede bank. (Haal wel eerst de stroom van de computer af en maak zelf even contact met bv. de centrale verwarming om jezelf te "ontladen")

Controleer ook of de bovenkanten van de condensatoren niet bol staan.
Pas hierbij op, raak de bovenkanten niet aan. Sommige condensatoren kunnen nog restvoltage bevatten en voelt niet lekker Icon_mrgreen.

Indien je niet precies weet wat een condensator is:
[Afbeelding: 48643003-elco-s-4700uf-16v.jpg]

voorbeeld van defecte condensatoren:
[Afbeelding: defecte%20condensatoren.png]

Met betrekking tot het binnenkomen van de Bios, wat voor merk en type pc of soort moederbord is het?

Follow me on Twitter
11-11-2010, 16:22 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-11-2010 om 16:24 door helma.)
Bericht: #7
(10-11-2010 22:13)captain kirk schreef:  Gezien je eerdere omschrijvingen ging ik al uit van het ergste. Het feit dat de bootcd van Windows niet werkt komt al doordat je de piep niet hoort welke aan moet geven dat de Bios-check goed is afgerond. Geen piep, geen juiste Bios-check en dus geen startende pc. Dat verklaart ook waarom je besturingssysteem niet start. Nu is het alleen zoeken naar een mogelijke oorzaak.
Er zijn twee opties:
    1. je videokaart is stuk
    2. er zijn problemen met het moederbord

Aangezien je al aangeeft dat het wisselen van videokaart geen resultaat geeft moeten we denken aan het tweede.

Al eens alles afgekoppeld van het moederbord en weer terug erop gezet?
Probeer daarbij extra aandacht te besteden aan de geheugenbanken. Deze worden vaak door de Bios als eerste gecheckt. Zit hier de fout, stopt de Bios met doorstarten. Mocht je hierbij twee geheugenbanken hebben, probeer dan eens te starten met één geheugenbank. Wanneer dat niet werkt, verwissel dan de eerste voor de tweede bank. (Haal wel eerst de stroom van de computer af en maak zelf even contact met bv. de centrale verwarming om jezelf te "ontladen")

Controleer ook of de bovenkanten van de condensatoren niet bol staan.
Pas hierbij op, raak de bovenkanten niet aan. Sommige condensatoren kunnen nog restvoltage bevatten en voelt niet lekker Icon_mrgreen.

Indien je niet precies weet wat een condensator is:
[Afbeelding: 48643003-elco-s-4700uf-16v.jpg]

voorbeeld van defecte condensatoren:
[Afbeelding: defecte%20condensatoren.png]

Met betrekking tot het binnenkomen van de Bios, wat voor merk en type pc of soort moederbord is het?

Ik heb het moederbord nagekeken en ik zie zo al dat er 1 condensator bol staat, hieronder plaats ik enkele foto's dan kun je het zien. Zou dat alleen het probleem kunnen zijn??

De computer is een pentium intel 4 denk een 2.6 ghz en het moederbord is een asus P4 S 800.

[Afbeelding: 29waatz.jpg]

Bij de laatste foto kun je de plaats zien waar het zit en misschien weet jij waarvoor die dient, want dat weet ik niet.

[Afbeelding: 20kdjc6.jpg]

[Afbeelding: 2mfj6ys.jpg]

Het is de onderste condensator die dichtste bij de geheugenlat zit.

Bedankt alvast voor de vele moeite, maar ben toch eens benieuwd.
11-11-2010, 21:49
Bericht: #8
De Asus P4 800 bios benader je overigens door na aanzetten van de pc op de Del-toets te drukken.
Gezien je afbeeldingen ben ik bang dat je moederbord het begeven heeft. Aangezien de moederborden deels dubbellaags gesoldeerd zijn is vervanging ook geen optie. Ik ben bang dat je aan een nieuw moederbord moet of kijkt of je ergens nog een vervangend exemplaar kunt vinden.

Follow me on Twitter
12-11-2010, 23:50
Bericht: #9
(11-11-2010 21:49)captain kirk schreef:  De Asus P4 800 bios benader je overigens door na aanzetten van de pc op de Del-toets te drukken.
Gezien je afbeeldingen ben ik bang dat je moederbord het begeven heeft. Aangezien de moederborden deels dubbellaags gesoldeerd zijn is vervanging ook geen optie. Ik ben bang dat je aan een nieuw moederbord moet of kijkt of je ergens nog een vervangend exemplaar kunt vinden.

Ik heb hem binnen gebracht, ben eens benieuwd, normaal kun je er een condensator op solderen maar die jongens waar ik hem heb naar toegebracht kunnen dat niet, mag schijnbaar niet zo heet gesoldeert worden. Maar ze gingen hem nakijken.
Maar heb meteen gekeken wat er in de aanbieding was, maar voor een fatsoenlijke ben je toch weer bijna 1000 euro kwijt.Icon_frown

Kirk bedankt voor alle moeite, ik zal nog wel iets laten weten of ze hem konden maken of niet.Icon_biggrin
13-11-2010, 23:52
Bericht: #10
Dat is het probleem met het zogenaamde dubbel-laags. Een soldeerbout brand de boel vaak kapot. Maar laten we hoop houden. Je weet maar nooit.

Follow me on Twitter
14-02-2011, 22:26
Bericht: #11
Aangezien er al een tijd niet gereageerd is ga ik er vanuit dat je probleem opgelost is. Hierbij sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)