Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Recycled
29-09-2010, 14:35
Bericht: #1
Recycled
Hey,

Heb op mijn usb een map "Recycled" staan die ik niet kan verwijderen. Na een Googlesessie tot de constatatie gekomen dat het misschien een virus is.
Hoe kom ik dit met zekerheid te weten?

Groeten,
Skriem
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
29-09-2010, 15:10
Bericht: #2
RE: Recycled
Op je USB kan idd de map recycled geplaatst worden. Dit is de prullenbak van je USB drive.
Je al zien, als je rechtsklikt op je prullenbak die op je bureaublad staat, kiest voor eigenschappen dat al je "prullenbak" mappen daar aanwezig zijn, dus ook degene van je USB indien aanwezig.
Indien je perse de prullenbak niet wil gebruiken voor je USB drive, dan kan je dit aangeven in de eigenschappen van je prullenbak die op je bureaublad staat. Daar kan je de prullenbak selecteren van je USB drive en aangeven dat je de bestanden niet naar die prullenbak wil verplaatsen, maar direckt verwijderen.
Maar moest ik jou zijn zou ik daar gewoon netjes afblijven, want het is altijd handig wanneer er een prullenbak aanwezig is. Dit om het verwijderen terug ongedaan te maken.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-09-2010, 08:08 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-09-2010 om 08:09 door Skriem.)
Bericht: #3
(29-09-2010 15:10)miekiemoes schreef:  Op je USB kan idd de map recycled geplaatst worden. Dit is de prullenbak van je USB drive.
Je al zien, als je rechtsklikt op je prullenbak die op je bureaublad staat, kiest voor eigenschappen dat al je "prullenbak" mappen daar aanwezig zijn, dus ook degene van je USB indien aanwezig.
Indien je perse de prullenbak niet wil gebruiken voor je USB drive, dan kan je dit aangeven in de eigenschappen van je prullenbak die op je bureaublad staat. Daar kan je de prullenbak selecteren van je USB drive en aangeven dat je de bestanden niet naar die prullenbak wil verplaatsen, maar direckt verwijderen.
Maar moest ik jou zijn zou ik daar gewoon netjes afblijven, want het is altijd handig wanneer er een prullenbak aanwezig is. Dit om het verwijderen terug ongedaan te maken.

Dan blijven we daar uiteraard gewoon af Icon_wink

Wel raar dat die map daar niet van in het begin op stond. Ik had de usb al een hele tijd in gebruik toen ze als bij toverslag verscheen. Hebben jullie - enkel om mijn algemene pc kennis wat bij te spijkeren - daar een verklaring voor?

Bedankt voor de hulp!
Skriem
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-09-2010, 08:37
Bericht: #4
Hoi,

Het heeft allemaal te maken met welk type USB flashdrive je gebruikt. Het gebeurt vaker bij sommige types dat de Recycled map daar niet eerder aanwezig was, en plots wel wordt aangemaakt.
Normaal gezien hebben "gewone" usb drives geen recycle bin, maar uiteraard hangt dit ook weer af van type van je USB drive. Zelf heb ik enkele usb drives, waar bij de ene wel een recycled aanwezig is en bij de andere niet. Op de meeste kan je dit bestand niet zien aangezien dit een verborgen bestand is, maar kan plots ook zichtbaar worden.
Hier kan je zowiezo wat meer info vinden:
http://ask-leo.com/wheres_the_recycle_bi...drive.html
http://www.physiology.wisc.edu/comp/blog...409_01.asp

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)