Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lsass virus
06-09-2010, 19:41 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-09-2010 om 19:44 door helma.)
Bericht: #1
lsass virus
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb via internet een virus binnen gekregen, genaamd lsass.exe ik kan niet meer op internet, en steeds meer toepassingen kan ik niet meer gebruiken. Nu wilde ik toch mijn computer leegmaken dus heb ik alle bestanden en foto's op een externe harde schijf geplaats. Ik zet er vandaag opnieuw windows xp home op na veel geprobeer want kreeg steeds de melding dat er op de computer een nieuwere versie staat dus dat werkte niet, formateren ging ook niet, maar na lang geprul kreeg ik de cd aan de praat. Ik heb de c schijf geformateerd en xp home erop gezet. Hij was klaar en zag er goed uit, ik wilde alles terug zetten en ineens kreeg ik weer melding van de lsass en ik ging kijken en op c: stond hij de lsass.exe en ik kon deze nu wel gewoon verwijderen. Maar toen begon het svchost.exe is infected en toen kreeg ik rundll.exe is infected en daarna heel de tijd 34629.exe kan niet worden opgestard sorry voor het ongemak....... en ik drukte dan op niet verzenden naar microsoft, en dit bleef om de paar tellen terug komen.
Toen heb ik een systeemherstel gedaan, alles was weer goed de lsass.exe was weg op de c schijf, dus ik goede hoop maar niet voor lang voordat ik de virus scanner kon instaleren kreeg ik een venster internetexplorer moet worden gesloten sorry voor ongemak, en ik had geen internet. Bij internetverbindingen stond ook helemaal niks meer. Nu heb ik de windows xp home er terug ingestopt en bijgewerkt en nu heb ik weer internet, maar kan geen updates doen, dus zit ik nog met de service pack 1 en kan ook niet mijn avg updaten want deze is nog te oud heb de 7.5 moeten nemen.
Nu komt nog ergste nu neemt mijn zoon de externe schijf want die speelt vandaar uit zijn game en steekt die in de laptop en jawel ineens valt zijn firewall weg en die heeft ook geen internet meer, en ik ben gaan zien en op de c staat de lsass.exe

Nu mijn vraag na een heel verhaal
Wat kan ik doen met mijn computer? ( ik heb nu nog geen melding maar kan niet teveel doen of ik zit ook weer zonder internet)
En wat kan ik doen bij mijn zoon zijn laptop want die heeft dus de melding lsass.exe, hoe krijg ik die eraf, hebben jullie daar iets voor.

Alvast bedankt voor de moeite,Icon_biggrin
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
06-09-2010, 22:05 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-09-2010 om 22:06 door captain kirk.)
Bericht: #2
RE: lsass virus
Lees eerst dit even. Post vervolgens hier een Hijackthis logje.
Het programma Hijackthis vind je via deze link. (Kies hier voor de laatste versie (new) en niet voor de Betaversie)

Als extra stap kun je ook alvast een scan maken met Malwarebytes

* Download Malwarebytes' Anti-Malware via hier of hier.

Dubbelklik mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Launch Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "finish".
  • Indien een update gevonden werd, zal het die downloaden en de laatste versie installeren.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer "Perform Quick Scan", daarna klik Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik OK, daarna "Show Results" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik: Remove Selected.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie extra nota onderaan)
  • De log wordt automatisch bewaard door MBAM die je kan zien door de "Logs" tab te klikken in MBAM.
  • Kopieer en plak de resultaten van de log in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThislog.
Extra Nota:
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plaats ook dit logbestand bij je probleemmelding. Je wordt zo snel mogelijk geholpen door een van onze medewerkers.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
07-09-2010, 22:30 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-09-2010 om 22:31 door captain kirk.)
Bericht: #3
RE: lsass virus
Aangezien je de raad hebt opgevolgd en in het Hijackthis-topic al door Miekemoes wordt bijgestaan, sluit ik hier het topic.
Wil je dit topic toch weer open hebben, stuur mij dan een PM. Voor een nieuw probleem vragen we je een nieuw onderwerp te starten.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)