Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HD
04-09-2010, 13:03
Bericht: #1
HD
Hoi,

Zeer bizar...heb een tijdje geleden een externe harddisk gekocht van het merk Lacie, 1 terra, FAT32. Verschijnt niet meer in mijn Windows Explorer. Ben dan gaan kijken bij Computer Management/Disk Management, en bij "Filesystem" wordt daar "RAW" vermeld??? Kan ook niet aan mijn bestanden.

Iemand een idee wat daar aan de hand is?

Skriem
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
04-09-2010, 19:30
Bericht: #2
RE: HD
Hoi,
Wanneer je die RAW in plaats ziet, dan betekent dit dat er ergens iets corrupt gegaan is - file system corrupt.
Waarschijnlijk door het schrijven naar je externe schijf waar het plots afgbroken werd.

ChkDsk zou het probleem moeten oplossen.

Start
Uitvoeren
CMD intikken + enter
chkdsk G: /f /r intikken
(G heb ik hier genomen als voorbeeld voor je externe harddisk - kan in jouw geval dus ook een andere letter zijn, dus moet je de G in bovenstaande vervangen)
enter.

Indien je Vista/Win7 hebt zal je cmd.exe moeten uitvoeren als administrator (rechtsklikken op cmd.exe en kiezen om uit te voeren als administrator)

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
04-09-2010, 21:16
Bericht: #3
(04-09-2010 19:30)miekiemoes schreef:  Hoi,
Wanneer je die RAW in plaats ziet, dan betekent dit dat er ergens iets corrupt gegaan is - file system corrupt.
Waarschijnlijk door het schrijven naar je externe schijf waar het plots afgbroken werd.

ChkDsk zou het probleem moeten oplossen.

Start
Uitvoeren
CMD intikken + enter
chkdsk G: /f /r intikken
(G heb ik hier genomen als voorbeeld voor je externe harddisk - kan in jouw geval dus ook een andere letter zijn, dus moet je de G in bovenstaande vervangen)
enter.

Indien je Vista/Win7 hebt zal je cmd.exe moeten uitvoeren als administrator (rechtsklikken op cmd.exe en kiezen om uit te voeren als administrator)

Probleem is dat ik geen letter heb. In Windows Explorer verschijnt hij niet, en bij Computer Management/Disk Management is de ruimte onder "Volume", waar de andere schijven met naam en letter staan, leeg. Ook de ruimte daaronder, waar hij als "Disk6" Staat, geeft geen letter.
05-09-2010, 10:24
Bericht: #4
Hmm, zoals ik op Google lees heeft bijna iedereen problemen met de Lacie externe drive.
Eerst en vooral, disconnecteer je externe drive eerst en connecteer die opnieuw en zie of deze gemount wordt (herkend wordt).
Indien niet, probeer dan manueel een drive letter toe te wijzen aan de Lacie drive. Gebruik wel een letter die je dus nog niet hebt voor andere externe drives.
Lees hier hoe dit te doen: http://news.office-watch.com/t/n.aspx?ar...nate=false
Ze hebben daar ook Lacie als voorbeeld genomen.

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

05-09-2010, 11:05
Bericht: #5
(05-09-2010 10:24)miekiemoes schreef:  Hmm, zoals ik op Google lees heeft bijna iedereen problemen met de Lacie externe drive.
Eerst en vooral, disconnecteer je externe drive eerst en connecteer die opnieuw en zie of deze gemount wordt (herkend wordt).
Indien niet, probeer dan manueel een drive letter toe te wijzen aan de Lacie drive. Gebruik wel een letter die je dus nog niet hebt voor andere externe drives.
Lees hier hoe dit te doen: http://news.office-watch.com/t/n.aspx?ar...nate=false
Ze hebben daar ook Lacie als voorbeeld genomen.

Dat was inderdaad de oplossing. “Change drive letter and paths” onder “Disk Management”. Zo simpel was het blijkbaar. Had die mogelijkheid genegeerd omdat ik geen letter wou veranderen - omdat er geen was - maar wel toewijzen. Een mens gaat het soms veel te ver zoeken. Ben hier nog maar eens snel en degelijk geholpen. Op een zondag. Ligt niet zo voor de hand als sommigen mss wel zouden denken...

Bedankt,
Skriem
05-09-2010, 11:10
Bericht: #6
Goed om te horen dat het probleem is opgelost.. en graag gedaan Icon_smile

06-10-2010, 22:29
Bericht: #7
Aangezien je probleem is opgelost sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)