Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overbodige software ?
22-07-2010, 13:24
Bericht: #1
Overbodige software ?
Hey, ik heb in mijn softwarelijst onder Configuratiescherm een aantal items staan die ruimte innemen en die ik mogelijks mag verwijderen. Klopt dit ?

Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 2 - 183 MB
Microsoft .NET Framework 3.0 Service Pack 2 - 208 MB
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 - 28 MB
Microsoft Silverlight - 73.5 MB
Windows Live Essentials - 129 MB

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten, Redstar
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2010, 00:00
Bericht: #2
RE: Overbodige software ?
Ik zou, zeker gezien de omvang van de programma's en het risico op allerlei foutmeldingen die het verwijderen kunnen gaan veroorzaken, je aanraden om geen van de programma's te verwijderen.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
19-08-2010, 00:26
Bericht: #3
je kan windows live essentials wel verwijderen, bedenk wel dat msn(windows live messenger) en windows mail, fotogallerij ook verwijderd zullen worden. de rest kan je beter vanaf blijven, veel programma's hebben .net framework nodig, dus als je ze wel verwijderd kan je een flinke hoeveelheid foutmeldingen en niet werkende programma's verwachten. conclusie: vanafblijven dus!Icon_wink
Reageren op dit bericht
19-09-2011, 21:47
Bericht: #4
Mijn advies in deze is als je het perse wilt verwijderen: Maak eerst een backup van je systeem, pas als je dit gedaan hebt, kun je het een en ander verwijderen.
Mocht je nadien op problemen stuiten, niks aan de hand, gewoon je backup via restore terugzetten en hoppa probleem opgelost.
Als backup programma zou je dat van Paragon kunnen downloaden, een kant tekening moet ik hierop plaatsen en dat is dat de backup-restore programma van Paragon alleen met een 32-bits versie werkt.
Mocht je een 64-bits versie gebruiken en je kiest voordat programma dan loop je het risico dat je bij het terugzetten van bestanden problemen ondervind.
Ik sprak over Paragon omdat ik die nog niet zolang geleden toen ik nog een XP gebruiker was van 32-bits versie, goede ervaring mee had.
Ik ben sinds mei 2011 overgestapt op een W7 64-bits versie en kreeg problemen met restore.
Dus ben je een gebruiker van een 64-bits, dan raad ik je dit af, desalniettemin zijn er nog andere goeie Backup-Restore programma's.
Maar hoe dan ook, ga niet iets verwijderen zolang je geen goeie Backup-Restore programma hebt.
Realiseer je wel dat indien je dit zonder dat, dat toch doet, je ongetwijfeld op problemen stuit en mogelijkewijze niet meer kunt herstellen.
Het enigste herstel optie wat je dan nog hebt is een nieuwe installatie waarbij je weer dezelfde updates krijgt.
Mijn 2e advies is dan ook: Bezind eer gij begint.

Mvrgr., Santa Maria

Santa MarĂ­a was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)