|
Aankoop van een laptop
|
|
21-07-2010, 22:28
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Aankoop van een laptop
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen, voor wanneer ik boven zit, maar toch zin heb om dingen te doen op een computer. Zo moet ik s'nachts niet stiekem naar beneden gaan en hoef ik geen gezeik meer dat ik beter kan gaan slapen. Maar ik ben geen computerexpert en er zijn zoveel merken/specificaties dat ik er niet uit kom, welke nu geschikt is om de dingen te doen, waarvoor ik tijd wil maken.
Ik heb eerst gezocht naar een iMac (of hoe zo'n soort Apple-laptop noemt), omdat de twee muzieksoftwares Logic en Reason enkel Mac ondersteunen. Maar toen ik de prijs zag (meer dan 1200 euro is een beetje overdreven en ver boven m'n budget), had ik hele andere gedachten. Maar ik heb gehoord dat je geen Mac-computer nodig hebt om Mac te kunnen draaien, of heb ik het verkeerd gehoord ? Als dit kan, kan ik dan beter Mac installeren of gewoon bij Windows blijven en bij Fruitty Loops/Cubase blijven ? Zoals al gezegd, wil ik op de laptop ook muziek kunnen produceren, maar buiten dit zijn er nog een aantal dingen die ik wil doen op de laptop. Ik wil kunnen surfen en wat een normaal computergebruiker doet (iedere laptop kan dit, dus dit is niet zo'n speciaal vereiste), maar ik wil soms ook dingen doen met Photoshop of Sony Vegas, dit is niet perse een vereiste, foto's bewerken en films maken doe ik niet heel vaak en kan ik perfect op m'n huidige computer doen, maar het zou wel leuk zijn, moest mijn laptop dit ook kunnen, zonder heel het systeem te belasten. Gamen op de laptop zal ik niet vaak doen, de recentste games speel ik allang niet meer op de pc, maar het zou ook dope zijn, moest ik bijvoorbeeld Civilation IV of een andere (van voor 2009) strategie-game kan spelen. Mijn budget is iets van 700 euro, maar ik wil er gerust 50 euro extra voor neer leggen. Ik heb ook geen liefhebbend merk, maar soms zie ik zo'n awesome Sony-laptops en dan heb ik wel interesse voor een Sony-laptop. Ook vermijd ik liever Dell, ik heb er al een aantal verhalen en geruchten over gelezen en wil liever het vermijden, dan jarenlang in de problemen zitten, omdat sommige niet zo goed samenwerken. Bij voorbaat dank, Seva. |
|||
|
26-07-2010, 00:26
Bericht: #2
|
|||
|
|||
| RE: Aankoop van een laptop | |||
|
26-07-2010, 00:27
Bericht: #3
|
|||
|
|||
| RE: Aankoop van een laptop | |||
|
26-07-2010, 11:14
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
RE: Aankoop van een laptop
Zelf heb ik met beide merken goede ervaringen, maar als ik moest kiezen uit deze twee zou ik hier gaan voor de Dell Studio 15-laptop en wel om de volgende reden.
Nieuwste Intel processoren, grotere en snellere HD, 2,0-megapixel webcam, Wi-Fi-standaard 802.11 a/g/n. Merken waar ik nog goede ervaringen mee heb zijn Asus en Samsung. Daar je eerder aangeeft dat je liever Dell wilt vermijden is het misschien handig wat reviews te lezen voor je een beslissing neemt. Succes |
|||
|
26-07-2010, 23:21
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Ik heb zelf voor laptops een Samsung mini in gebruik en twee Acers. Via werk diverse HP's.
Mijn persoonlijke voorkeur voor laptops ligt bij de Acer. Ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Dell staat als merk niet in mijn favorieten. Dat komt vooral door de problemen die ik met deze systemen heb ondervonden tijdens herinstallaties of reparaties. Verder heeft Asus ook op laptopgebied een goede naam. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
02-08-2010, 01:05
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Vandaag is er op Tweakers een best-buy guide verschenen en heb terug twee nieuwe laptops op het oog. Deze Acer Aspire TimelineX 1830, de Acer Aspire TimelineX 3820 en dan nog die eerste HP en de Dell Studio 15. Als je goed kijkt naar de specificatie, zijn de Acers goed, maar de HP heeft een 4GB werkgeheugen en dat is ook wel een voordeel. Welke is nu de beste ?
|
|||
|
06-10-2010, 22:30
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Al een keuze gemaakt? Zag namelijk dat dit onderwerp nog niet afgerond was.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)