|
xp start niet door?
|
|
20-07-2010, 13:36
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
xp start niet door?
hallo,
heb het volgende probleem, heb mijn OS(XP Pro) opnieuw geinstalleerd(vanaf cd-rom) daar mijn pc ,aan het vertragen was, nu doet zich het volgende voor; hij installeerd vanaf de CD(originele versie) start terug op en blijft steeds op het windows opstartblad staan, dus ik zie het balkje en de vierkantjes bewegen, maar daar blijft het bij; heb reeds andere HDschijf geprobeerd, het resultaat blijft hetzelfde, wie weet raad? geheugen is in orde, reeds uitgeprobeerd op andere pc, reeds andere grafische kaart ingestoken, resultaat blijft hetzelfde, het eigenaardige is, dat ik kan opstarten en werken in Veilige Modus, maar eens ik Windows gewoon wil laten starten, blijft hij op het opstartscherm "hangen" elios |
|||
|
20-07-2010, 20:36
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: xp start niet door?
Als ik goed kan volgen gaat de XP installatie niet verder.
Probeer dit eens. Ga naar het BIOS en stel in dat de computer moet booten van harde schijf. Computer herstarten met het xp installatie schijfje in de CD/DVD lezer. Als je harde schijf nog OK is moet normaal de installatie verder gaan. |
|||
|
20-07-2010, 22:04
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
heb XP geinstalleerd vanaf de cdrom, dus in BIOS geboot vanaf cdrom, hij doorloopt de ganse intallatie, dus installatie is gelukt, eens de installatie gedaan, zet ik in BIOS terug booten vanaf HD, het opstartscherm van XP komt tevoorschijn, de vierkantjes beginnen te lopen maar verder start hij niet door, dus blijf op dat scherm staan
als ik dan terug opstart vraagt hij of ik in Veilige Modus wil opstarten, dat lukt prima, kan aan alle partities en dergelijke, maar als ik Windows "normaal" wil laten starten, loopt hij ergens vast vermoed ik, daar ik niet op een achtergrond of niets kom, het opstartscherm blijft erop staan en de vierkantjes blijven bewegen? moet ook zeggen dat ik in apparaatbeheer GEEN gele driehoeken staan heb, dus alle drivers zijn correct geinstalleerd(dit ter info) heb ook reeds een andere HD geprobeerd, zelfde resultaat, het zou nu moeten lukken dat beide HD's defect zijn hé elios |
|||
|
20-07-2010, 22:39
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Heb je eerst de partitie verwijdert van vorige installatie, en opnieuw een nieuwe partitite gemaakt?
Op deze wijze moet het eigenlijk. Partitie van vorige installatie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken , formateren en xp installeren. Ga geen namen noemen, er zijn bepaalde mensen die dit tegen beweren dat op deze wijze een nieuwe windows installatie moet uitgevoerd worden. Andere mogelijkheid is dat de beeldscherminstellingen niet juist staan . Gebruik je VGA on Board of een ingeplugde grafische kaart? Wat bedoel je hiermee juist? het opstartscherm blijft erop staan en de vierkantjes blijven bewegen? Alsof je beeldscherm in vier stukken gedeelt is? |
|||
|
20-07-2010, 23:08
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
heb de installatie uitgevoerd zoals je beschreven hebt, zo doe ik het altijd, heb reeds meerdere pc's samengesteld en hersteld, zodoende ;-)
de grafische kaart is ingeplugd, Pci-e kaart, wat ik bedoel is, je hebt het zwarte scherm met het Windowslogo, met daar de balk, waar die blauwe vierkantjes in bewegen, ik mag het 20 minuten en langer laten staan, het blijft op dat scherm staan, dus de vierkantjes blijven bewegen, er komt geen ander scherm op, dus hij start volgens mij niet door, is zoals hij niet over een "drempel" geraakt, weet anders niet hoe ik het moet uitleggen, a,ders krijg je een zwart scherm nadien met een pijltje, trechtertje, en dan komt je bureaublad tevoorschijn, nu niet dus elios |
|||
|
20-07-2010, 23:48
Bericht: #6
|
|||
|
|||
Citaat:wat ik bedoel is, je hebt het zwarte scherm met het Windowslogo, met daar de balk, waar die blauwe vierkantjes in bewegen, ik mag het 20 minuten en langer laten staan, het blijft op dat scherm staan, dus de vierkantjes blijven bewegen, er komt geen ander scherm op, dus hij start volgens mij niet door, is zoals hij niet over een "drempel" geraakt, weet anders niet hoe ik het moet uitleggen, a,ders krijg je een zwart scherm nadien met een pijltje, trechtertje, en dan komt je bureaublad tevoorschijn, nu niet dus Ja , nu begrijp ik het beter. Volgens mij moet je de boot.ini aanpassen http://support.microsoft.com/kb/289022/nl |
|||
|
21-07-2010, 11:13
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
heb het atikel gelezen, zal het uittesten, iig bedankt om mee te denken, ik hou jullie op de hoogte
op hoop van zegen(lolll) elios |
|||
|
14-02-2011, 22:28
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Aangezien er al een tijd niet gereageerd is ga ik er vanuit dat je probleem opgelost is. Hierbij sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)