Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELP AUB
14-07-2010, 13:58 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-07-2010 om 14:00 door zelidra.)
Bericht: #1
HELP AUB
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem en ondanks dat ik een volwassen kerel ben van 41 staat het huilen me nader dan het lachen. Ben al 7 weken bezig om van Ubuntu af te komen en windows vista die bij aankoop voor ingeinstalleerd was opnieuw te installeren.
Ik zal bij het begin beginnen. Omdat de voorgeinstalleerde vista niet aan mijn verwachtingen voldeed had ik windows 7 erop gezet. Eerst formateren en toen windows 7. Daarna heel veel virussen. Iemand zei: moet je Linux Ubuntu of MacOs besturingssysteem nemen heb je nooit meer last van al die spyware troep etc. Ik Ubuntu geinstalleerd met originele CD 9.10. Maar ik vind Ubuntu VRESELIJK ONDUIDELIJK oftewel TOTAAL NIET GEBRUIKSVRIENDELIJK. dus ik wil nu weer terug naar Vista die bij aankoop voor geinstalleerd was. Echter geen CDrom erbij gekregen met vista of OEM versie, totaal NIETS. Er zat alleen een recovery DVD bij........ dacht ik tenminste.... echter later bleek dat het om een BLANK RECOVERY disk gaat en dat ik dus zelf de recovery dvd had moeten aanmaken. Maat van heeft Ubuntu verwijderd. Ik vroeg hem alleen de schijf te formatteren de rest kon ik zelf wel zei ik tegen hem en dacht ik ook te kunnen. Echter Omdat ik mijn beide partities had geformateerd om op een schone schijf Ubuntu te zetten is de bootsector van Windows ook weg! Ik zit nu dus met het probleem dat ik windows niet krijg geinstalleerd. ik heb 3 geprobeerd. Bij installatie XP lijkt ie te beginnen met installatie echter na het laden van windows files krijg ik op een gegeven moment blauw scherm met witte letters en een foutmelding. Een stopscherm noemen ze dat. Technische informatie (mogeljik in het engels) stop: 0x0000007E (0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08) en daar onder *** pci.sys - ADDRESS F748E0BF base at F7487000 DATESTAMP 367855c.
Bij het installeren van vista lijkt het ook in het begin te lukken. Ik klik op taalkeuze NL volgende scherm klik ik op NU INSTALLEREN en dan komt weer een foutmelding. Twee venster over elkaar verschijnen waarin staat : de ene venster heeft als titel Windows installeren. Daar meteen onder staat Selecteer welk stuurprogramma moet worden geinstalleerd. Onderaan 3 knoppen van links naar rechts: Bladeren Opnieuw zoeken Volgende. De tweede venster is kleiner en smaller en zit in het grote venster. Titel venster2 is Stuurprogramma laden. Daaronder de volgende melding: Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB flashstation met het stuurprogramma hebt dient u dit nu te plaatsen. Opmerking: als het Windows - installatie medium zich in het cd/dvd station bevindt kunt u dit voor deze stap zonder probleem verwijderen. Onderaan in dit venster ook 3 knoppen: Bladeren Ok Annuleren. Bij installatie van windows 7 krijg ik dezelfde foutmelding als installatie Vista.
Ik zit nu op internet met een boot CD gekregen van paradigit. Ik heb ook wel eens een zwart scherm gekregen met witte letters Boot MGR missing press Ctrl+Alt+Delete maar als je dat doet verschijnt gewoon weer die melding.
Heb gebeld met Acer maar recovery CD kost 60euro plus verzendkosten. Daar ga ik dus niet aan beginnen, pas als het echt niet anders kan. Mijn buroblad die ik nu voor me heb ziet er als volgt uit: blauw buroblad met de volgende pictogrammen. My documents. Ghost 4 Linux Hardware information Keyboard Layout, Monitor Settings, Mount Devices, Partition Editor, Smart Control, Start Network.
Gisteren een geheugen test van meer dan 12 uur gedaan. Alles is goed nul errors. Ook staat rechtsonder op mijn (mooie) blauwe buroblad met grote schuine witte letters het volgende: PartedMagic en rechtsboven met hele kleine letters allemaal gegevens die voor mij abacadabra zijn, snap er niets van. Het volgende staat allen rechtsboven:
Hostname : PartedMagic
Linux Kernel: 2.6.32.11-pmagic
CPU Details i686, 2500(MHz)
CPU History:
CPU Usage: 1%
RAM Usage 167MiB 5%
Available RAM 3.21Gib (overigens heb ik 8 Gig geheugen dus misschien toch geheugen kapot dat ie hier maar zo weinig zet)
Dan nog een heel verhaal met Processes 183 Running 1
NAME PID CPU MEM%
chromium-browse 19977 etc etc etc

Ik heb natuurlijk nog altijd de CD Rom van Ubuntu 9.10 dus als iemand me niet kan helpen om windows installatie toch te laten slagen, dan is mijn vraag. Kan ik ubuntu gewoon weer opnieuw installeren en kan iemand me dan vertellen of ik binnen Ubuntu mijn schijf kan partitioneren en op de andere partitie wel Windows installeren. Ik ben ECHT EEN DUMMIE EN LEEK in Ubuntu dus iemand zal me dan stap voor stap heeeeel kinderlijk moeten vertellen hoe ik dat dan zou moeten doen. Dus elke klik moet verteld worden. en waar ik op moet klikken en wat ik dan te zien krijg etc. Ik zei al tegen Heir4C die ik een persoonlijk bericht heb gestuurd dat ik best bereid ben een kleine (zit financieel krab) vergoeding wil betalen.
Volgende moet ik nog zeggen: bij het opstartscherm (zwart dus) zie ik wel bij het detecteren van hardware dat hij mijn DVD station en Western Digital HD wel ziet. Maar als ik dan met de command prompt werk of met run (uitvoeren) en ik verander de X: in C: dan ziet hij de C: schijf helemaal niet. Kan het zijn dat ik bij het formateren (wat ik dus later nog een keer zelf heb gedaan met deze bootCD) naar NTSF ben vergeten mijn HD een volumenaam te geven? En zo ja hoe kan ik dan alsnog mijn HD schijf een volumenaam geven.
Ik werk dus nu met die bootCD verder kan ik niets met de pc.
Ik heb gisteren van paradigit (jongens van paradigit als jullie dit lezen bedankt, jullie sercie is TOP!!) gratis de Acer Recovery gekregen die mijn pc hoort. Ook daar lukt het niet mee om verder te komen.
Acer Aspire M7711 Intel Core 2 Quad Q9300 4GB DDRII RAM HD 1TB Ati Radeon HD 4650 up to 2431HD DVD Double Dual Layer Vista Home Premium
ALVAST HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG BEDANKT VOOR IEDEREEN DIE MIJN LANGE VERHAAL LEEST EN MEEDENKT EN ANTWOORD VOOR EEN OPLOSSING

GROETJES ZELIDRA
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-07-2010, 00:07
Bericht: #2
RE: HELP AUB
Beste zelidra

Heb hier eens aandachtig heel je verhaal gelezen. Windows Vista herinstalleren vrees ik dat dit niet meer zal lukken, daar je enkel maar over een recovery schijfje beschikt. Ik lees daar ook al MBR problemen, dus moet de harde schijf opnieuw gepartioneerd worden. Had je een origineel Windows Vista installatie schijfje kon je Windows Vista terug herinstalleren, eventueel ook een Dualboot Windows Vista met ernaast Ubuntu , dat lukt perfect. Met Ubuntu lukt het om je Windows partitie te benaderen , omgekeerd kun je vanuit Windows de Ubuntu partitie niet benaderen.
PCLinuxOS 2010 is ook zeer goed , en lijkt het meeste op Windows, alhoewel Ubuntu 10.04 ook al heel wat lijkt op Windows. Ben je Windows gewend is Ubuntu in het begin even wennen, maar eens je het onder de knie hebt lijkt Ubuntu een spelletje.Het intressante aan Ubuntu is dat je geen stuurprogramma's hoeft te installeren, voor je randapparatuur. Graag een antwoordje wat je plannen zijn, zodat ik je kan verder helpen.

Citaat:Available RAM 3.21Gib (overigens heb ik 8 Gig geheugen dus misschien toch geheugen kapot dat ie hier maar zo weinig zet)

Omdat je computer een 32 bits systeem is en geen 64 bits systeem, dat is de reden waarom er maar 3.21 GB geheugen herkend word. Wie heeft je 8 GB geheugen aanbevolen?
Hoeveel geheugenbanken zitten op het moederbord? Welk type geheugen is geschikt voor het moederbord? Als ik niet verkeerd zit, zijn er nu 4 geheugenlatjes in de geheugenbanken geplaatst? Ik zie een geheugendump , vermoed ik al dat er verkeerde geheugenlatjes geplaatst zijn.

Citaat:Ik ben ECHT EEN DUMMIE EN LEEK in Ubuntu dus iemand zal me dan stap voor stap heeeeel kinderlijk moeten vertellen hoe ik dat dan zou moeten doen.
Zulke dingen lees ik niet graag, is niets kinderlijks aan, en hoef je jou zeker niet voor te schamen.
Reageren op dit bericht
15-07-2010, 00:34
Bericht: #3
Citaat:Bij installatie XP lijkt ie te beginnen met installatie echter na het laden van windows files krijg ik op een gegeven moment blauw scherm met witte letters en een foutmelding. Een stopscherm noemen ze dat. Technische informatie (mogeljik in het engels) stop: 0x0000007E (0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08) en daar onder *** pci.sys - ADDRESS F748E0BF base at F7487000 DATESTAMP 367855c.

Dit is omdat er SATA controllers op je moederbord aanwezig zijn. Installatieschijfje van Windows heeft geen SATA controllers aan boord. Ken je iets van slipstreamen? Als je over een origineel XP installatie schijfje beschikt met een geldige licentiecode kun je een slipstream schijfje aanmaken van XP waarin Servivepack3 geïntegegreerd word, en met dit geslipstreamde schijfje gaat het perfect lukken om xp op die computer te installeren.

Citaat:Ik heb gisteren van paradigit (jongens van paradigit als jullie dit lezen bedankt, jullie sercie is TOP!!) gratis de Acer Recovery gekregen die mijn pc hoort. Ook daar lukt het niet mee om verder te komen.

Is maar heel normaal omdat de recovery partitie met de installatiebestanden verdwenen is.
Reageren op dit bericht
15-07-2010, 11:08 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-07-2010 om 11:26 door zelidra.)
Bericht: #4
Citaat:Heb hier eens aandachtig heel je verhaal gelezen. Windows Vista herinstalleren vrees ik dat dit niet meer zal lukken, daar je enkel maar over een recovery schijfje beschikt
Ik heb 3 verschillende installaties geprobeerd, dus ik heb wel Vista installatie schijf. Daarnaast nog eens van paradigit de originele Recovery voor Acer Aspire M7711 gekregen. Niks lukt.

Citaat:Ken je iets van slipstreamen?
Nee ik weet daar niets van. Wel eens wat over gelezen dat het zo idd zou moeten lukken.

Citaat:Wie heeft je 8 GB geheugen aanbevolen?
Hoeveel geheugenbanken zitten op het moederbord? Welk type geheugen is geschikt voor het moederbord? Als ik niet verkeerd zit, zijn er nu 4 geheugenlatjes in de geheugenbanken geplaatst? Ik zie een geheugendump , vermoed ik al dat er verkeerde geheugenlatjes geplaatst zijn.
Tja helaas was dat ook 1 vd jongens van paradigit (waarschijnlijk een nieuwe medewerker). Dat zou de pc nodig hebben voor foto-en videobewerking in combinatie met nog andere zware applicaties.
Ik heb nu de 2 extra latjes verwijderd. Er zitten nu nog de 2 originele in.

Citaat:Dit is omdat er SATA controllers op je moederbord aanwezig zijn. Installatieschijfje van Windows heeft geen SATA controllers aan boord.
Dit snap ik niet! Kan het trouwens ook aan de RAID instellingen liggen. Die staat bij mij nu op mirrored en er zijn verschillende keuzes. Moet ik misschien andere RAID instellen.

Citaat:Graag een antwoordje wat je plannen zijn, zodat ik je kan verder helpen.
Mijn plannen zijn terug naar de originele instellingen bij aankoop. Dus Vista weer terug erop. Als het uberhaupt lukt.
Weet je hoe en waar ik (online of via software dwnld) mijn HD kan testen op errors. Bij paradigit zei 1 van de medewerkers: Heb je tijd? Laat dan die HD hier dan zetten we hem op de testbank, die test duurt 5uur maar dan weet je wel zeker of je HD wel of niet kapot is.
Mocht het niet lukken om te herstellen naar oorspronkelijke instellingen, kan ik dan eerst Ubuntu 10.4 erop zetten, vanuit Ubuntu partities maken en op één van die partities windows installeren? En zo ja waar kan ik dat stap voor stap lezen hoe ik dat dan moet doen? Bij Ubuntu 9.10 wist ik de terminal (of hoe heet dat waar je commando's moet intypen) niet eens te vinden. Hoop dat 10.4 echt gebruiksvriendelijker is. Tevens heb ik gelezen dat in nieuwe versies van Ubuntu altijd nog veel kinderziektes zijn en mij werd geadviseerd te wachten tot 10.4.1 of zoiets dergelijks uitkwam en dat zou pas de 29e juli zijn. Tevens heb ik gelezen dat LTS versie nog veel beter is. Klopt deze info??

Bedankt en groetjes Zelidra
Reageren op dit bericht
15-07-2010, 11:44
Bericht: #5
Citaat:Ik heb 3 verschillende installaties geprobeerd, dus ik heb wel Vista installatie schijf. Daarnaast nog eens van paradigit de originele Recovery voor Acer Aspire M7711 gekregen. Niks lukt.

Je hebt dus een full install vista installatieschijfje met geldige licentiecode? Gaan we jou hierbij verder helpen.
Het allereerste wat je zal moeten doen is de computer opstarten met het vista installatieschijfje. Je zal bij de installatie bij het begin eerst alle partities moeten verwijderen , net alsof het lijkt dat het een totaal nieuwe harde schijf is. Door de schijf te formatteren en terug windows te installeren geeft problemen omdat bij een format er nog altijd ergens sporen achtergebleven zijn van de vorige windows installatie. Weet je hoe dit werkt de huidige partities verwijderen en daarna terug een nieuwe aanmaken? Dat recovery schijfje dat je gekregen hebt zal nooit werken, want daar is een serienummer aan verbonden. Daarom dat men bij Acer zegt jou een recovery schijfje te zenden. Acer kan het serienummer van je computer opzoeken en hiermee een recovery schijfje maken met de juiste configuratie van jouw computer.
Reageren op dit bericht
15-07-2010, 11:57
Bericht: #6
Voor jou gevonden

http://www.windowscorner.com/vista/insta...eiding.php

Hoe partities verwijderen en nieuwe maken vind je hier, dit is wel voor XP maar voor Vista is het dezelfde werkwijze

http://www.windowscorner.com/winxp/insta...beheer.php
Reageren op dit bericht
19-08-2010, 00:38 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-08-2010 om 00:54 door h4ck3r.)
Bericht: #7
om je laatste vragen te beantwoorden: zie hieronder, voer in een terminal in: sudo fschk /dev/sda terminal vind je onder applications > accesoiries of hulpmiddelen, ubuntu 10.04 is de LTS(Long Term Support) versie, en ja, sinds ze van init.d naar udev zijn overgestapt lopen dingen ietsje minder lekker, /etc/init.d/apache2 restart werkt niet meer Icon_sad.

omdat vista het ext4 bestandsysteem niet kan lezen, is het vrij logisch dat je niet meer op je harde schijf kan installeren. als je je pc opstart met je ubuntu dvd, en je kiest voor "try ubuntu without any change to my computer" hij boot dan vanaf de cd, zodra je in ubuntu zit klik je bovenin op system > administration >gparted. hij laad nu gparted, een partitioneerprogramma. bovenin klik je op station > write new partition table. je klikt op ja, en na enige tijd krijg je één grijze partitie, met rechtermuisknop aanklikken, create new > dan de volgende opties: file sytem: NTFS , primary partition, de rest laten staan. dan doe je bovenin apply all operations, bevestigen, en je harde schijf wordt in ntfs geformateerd, wat vista wel herkent. daarna start je hem op van je vista cd en kan je als het goed is gwn vista installeren. correct me if im wrong.

ik typ dit vanaf ubuntu 9.10, en ik snap echt niet dat iemand daarvandaan terug wil naar vista... persoonlijke voorkeur maybe, gewilligheid om een slecht massaproduct te gebruiken, dat ook nog eens virussen heeft? dat snap ik dan weer nietIcon_wink

hoop dat dit een beetje helpt, mocht je in de buurt van a'dam wonen kan ik het ook voor je oplossen als je er echt niet uitkomt.
Reageren op dit bericht
19-08-2010, 00:53
Bericht: #8
Citaat:omdat ubuntu het ext4 bestandsysteem niet kan lezen, is het vrij logisch dat je niet meer op je hard...

Sorry, maar dit is niet helemaal juist. Ubuntu 10.x kan perfect het ext4 formaat lezen en beschrijven.
Wel moet de juiste versie van Ubuntu gedownload worden, er zijn namelijk 3 versies
Ubuntu desktop
Ubuntu netbook
Ubuntu Server
Reageren op dit bericht
19-08-2010, 00:54
Bericht: #9
(19-08-2010 00:53)swake schreef:  
Citaat:omdat ubuntu het ext4 bestandsysteem niet kan lezen, is het vrij logisch dat je niet meer op je hard...

Sorry, maar dit is niet helemaal juist. Ubuntu 10.x kan perfect het ext4 formaat lezen en beschrijven.

sorry! typefoutje, had vista moeten zijn Icon_wink
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)