|
Foutmelding tijdens installatie
|
|
12-07-2010, 18:57
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Foutmelding tijdens installatie
Goedemiddag allemaal,
Ik hoop dat iemand dit snel leest en mij kan helpen, want het huilen staat me nader dan het lachen. Ik ben al 7 weken aan het proberen mijn pc weer aan de gang te krijgen. Tijdens installeren van XP krijg ik het bekende blauwe scherm met witte letters en de volgende foutmelding: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopscherm ziet, moet de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele Bios update. Schakel Bios geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus. Techinische informatie (mogelijk in het engels) *** stop: 0x0000007E(0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08) *** pci.sys - address F748E0BF base at F7487000, DATESTAMP 367855c Als ik opstart met Windows Vista krijg ik na de eerste 2 stappen (taalkeuze, Nu installeren) ook meteen een foutmelding namelijk : Selecteer welk stuurprogramma moet worden geinstalleerd Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB flashstation met het stuurprogramma hebt dient u dit nu te plaatsen. Opmerking: als het Windows installatie medium zich in het cd/dvd station bevindt kunt u dit voor deze stap zonder problemen verwijderen. Ook bij het installeren van Windows 7 lijkt het in eerste instantie te lukken. PC begint meteen met de een zwart beeld en onder in het beeld een witte balk met daarboven de letters: windows is loading files. Maar ook dan krijg ik de melding dat een stuurprogramma ontbreekt. Ik zit nu op internet met een boot schijf en via een tool genaamd Gparted. Ik had (of heb dat weet ik dus niet zeker) eerst Ubuntu Linux erop. Naar mijn weten is Ubuntu verwijderd en de C schijf door een maat van me geformateerd (helaas snel formateren) tot NTFS. Ik moet zeggen, in eerste instantie kozen we voor normaal formatteren maar dat ging zooooooooo langzaam (na 5 minuten pas 1%) dus toen heeft hij de boel geannuleerd en toen gekozen voor snel formatteren. De bedoeling was eigenlijk alleen formateren van de harde schijf maar de installatie begon atutomatisch. Wegens tijdgebrek hebben we de installatie bij 77% afgebroeken. Mijn maat zei dat dat niets uitmaakt en dat ik zelf thuis de boel opnieuw kon installeren. Wie o wie helpt me zo snel mogelijk uit de brand. ALVAST HEEEEL ERG BEDANKT ALLEMAAL VOOR HET MEELEZEN EN MEEDENKEN VOOR EEN OPLOSSING. HARTELIJKE GROETEN VAN ZELIDRA!!! |
|||
|
15-07-2010, 00:09
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Foutmelding tijdens installatie
Laten we het hier verder afwerken
http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-8495.html Ik zou graag met je maat eens een praatje doen. Het is heel normaal dat de schijf niet kan geformatteerd worden met windows installatieschijfje in verband met Ubuntu. Ubuntu maakt gebruik van een ander bestandsformaat. |
|||
|
20-07-2010, 13:40
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
RE: Foutmelding tijdens installatie
geduld is een mooie deugd, eens aan het formateren, verder laten doen tot het formateren volledig afgelopen is
elios |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)