|
Partities maken
|
|
30-06-2010, 22:01
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Partities maken
Ik heb ergens gehoord van mensen, dat het verstandig is om met verschillende partities te werken. Dat je de windows-bestanden en program files op één partitie moet zetten en de andere documenten op de tweede, omdat Windows dan sneller werkt en niet in conflict komt met de andere documenten ?
Nu wil ik dit doen, maar ik heb er enkele vragen over; - Als ik dit dus doe, kan ik dan via de gewone mappen (zoals 'Mijn Documenten', 'Mijn muziek', etc.) naar mijn bestanden, of kan dit niet met een andere partitie ? - Waarom raden jullie het aan ? |
|||
|
01-07-2010, 01:35
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Partities maken
Betreft partities maken en ermee werken, tja ieder zijn eigen smaak.
Als je partities maakt en je hebt een niet al te grote schijf, dan gaat je systeem echt niet vlugger werken. Voorbeeld: Jij hebt nu Windows7, dat besturingssysteem vergt nogal wat aan installatie en overige programma's, stel dat jij een hardeschijf hebt van laat ik zeggen, 50 gigabyte, jij maakt 3 partities aan, op de ene partitie heb je bijvoorbeeld 40 gieg, daarop installeer je Windows7 en op de andere kleinere partities daar zet je muziek en je documenten op. Als je met Windows gaat werken dan heeft het schrijfruimte nodig, Windows werkt met een pagefile bestand, dat is een bestand die zorgd dat het besturingssysteem kan switchen van de een naar het andere, maar als jij 3 partities hebt, in mijn voorbeeld: 40 + 5 + 5, dan kom je al schijfruimte te kort, de pagefile probeert de bestanden die jij aanmaakt op de andere partities te plaatsen, zolang jij schijfruimte over hebt is er niks aan de hand, maar zodra de andere partities vol zijn, dan krijg je vastlopers, want Windows kan zijn gegevens niet meer kwijt. Heb jij zoals ik een 200 gb hardeschjf, dan kun je zoveel partities maken als je wilt, op een 200 gb harddisk is er schijfruimte zat. Citaat: Als ik dit dus doe, kan ik dan via de gewone mappen (zoals 'Mijn Documenten', 'Mijn muziek', etc.) naar mijn bestanden, of kan dit niet met een andere partitie ? Dat kan, bij een grote schijf is dat wel makkelijk. Jou aanraden, tja het is wat jij wilt, ik persoonlijk ben er niet zo kapot van. Wat ik jou wel wil adviseren, koop een externe hardeschijf en bewaar daar alle muziek en documenten op, dat is wel zo veilig, als je eens een crash krijgt, ben je niet je spullen kwijt. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
01-07-2010, 20:52
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Het werken met partities heeft nog een voordeel. Wanneer je je besturingssysteem op de hoofdpartitie hebt en je muziek en doc's op een andere, verlies je in geval van een herinstallatie van je OS niet ook al deze bestanden.
Let wel: wanneer je je overige programma's, dus niet muziekbestanden e.d., op de tweede partitie installeert zul je bij een herinstallatie van je OS ook deze programma's opnieuw moeten installeren. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
01-07-2010, 21:54
Bericht: #4
|
|||
|
|||
(01-07-2010 20:52)captain kirk schreef: Het werken met partities heeft nog een voordeel. Wanneer je je besturingssysteem op de hoofdpartitie hebt en je muziek en doc's op een andere, verlies je in geval van een herinstallatie van je OS niet ook al deze bestanden. Citaat: Het werken met partities heeft nog een voordeel. Wanneer je je besturingssysteem op de hoofdpartitie hebt en je muziek en doc's op een andere, verlies je in geval van een herinstallatie van je OS niet ook al deze bestanden. No No Dat is niet waar wat je nu zegd. Hetgeen jij zei heb ik vaker gehoord maar dat is een incorrecte mededeling. Jij en de meeste mensen maken de fout door aan te nemen dat iedereen een normale installatie schijf heeft, echter wanneer jij een computer koopt met voor geïnstalleerde Windows besturingssysteem en andere software, de computers die jij in winkels kan kopen hebben meestal allemaal voor geïnstalleerde besturingssysteem(en) etc., je moet dan een herstelschijf maken, deze herstelschijf maakt bij het formatteren een nieuwe partitie(s) aan, het haald ook meteen de andere partitie(s) weg. Maar zou je een Hp computer kopen, bijdeze moet je ook een herstelschijf maken, heb je 2 opties bij herstel: 1. Optie H, deze procedure werkt alleen je systeem bij en laat de andere partities intact, kies je optie 2. F procedure, dan word je gehele hardeschijf geformatteerd, dus haald ook je andere partities weg, soms is bijwerken van je systeem niet meer mogelijk en moet je, je hele hd opnieuw formatteren. Maar er zijn ook computers bij die jij in een winkel kan kopen, waarbij je uiteraard een herstelschijf maakt en je alleen optie f hebt, dus je gehele hd opnieuw formatteren. In een ding ben ik het wel met je eens, als je zelf een computer gaat bouwen dan heb je dit probleem niet, immers je koopt een nieuwe volledige besturingssysteem. Als je dan problemen ondervind, dan kun je dat herstellen zonder je overige partities kwijt te raken. Goed voorbeeld ben ik: Ik heb een volledige Windows Home Xp o.s., deze is niet van de fabrikant, als ik dit ga installeren dan kan ik doen wat jij zei, maar het pakket wat ik in 2004 kocht is inmiddels verouderd, bepaalde dingen van mijn computer word niet herkend door de Windows software zoals mijn geïntegreerde geluidskaart. Ik moet het dus doen met de fabrikant voor geïnstalleerde versie. Zoals je ziet is het allemaal nog niet zo eenvoudig zoals jij uiteenschetste. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
01-07-2010, 22:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-07-2010 om 22:37 door captain kirk.)
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Voor deel heb je gelijk. Ware het niet dat Seva hier ooit heeft gemeld een probleem te hebben opgelost door zich Windows 7 aan te schaffen en deze op zijn van oorsprong Vista-pc te installeren (http://support.bluemedicine.be/mybb/thre...pid34174). Dus vandaar mijn toevoeging. En dat niet iedere toevoeging een eenheidsworst voor iedereen is moge duidelijk zijn. We reageren hier op vragen van de plaatser en geven geen algemeen geldende informatie welke voor iedereen toepasbaar is.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
01-07-2010, 23:39
Bericht: #6
|
|||
|
|||
(01-07-2010 22:28)captain kirk schreef: Voor deel heb je gelijk. Ware het niet dat Seva hier ooit heeft gemeld een probleem te hebben opgelost door zich Windows 7 aan te schaffen en deze op zijn van oorsprong Vista-pc te installeren (http://support.bluemedicine.be/mybb/thre...pid34174). Dus vandaar mijn toevoeging. En dat niet iedere toevoeging een eenheidsworst voor iedereen is moge duidelijk zijn. We reageren hier op vragen van de plaatser en geven geen algemeen geldende informatie welke voor iedereen toepasbaar is. Oke daar heb je wel gelijk in, maar toch vind ik dat je duidelijker moet zijn in je posting. Het probleem is echter ook al deel ik je mening, dat er nog andere mensen zijn die dit ook lezen, uit jouw uitleg zouden ze op kunnen maken dat hetgeen jij vermelde op alle besturings installatie cd.'s van Windows geldt. Je weet maar nooit hoe mensen interpreteren, we zijn niet allemaal gelijk Captain Kirk, dus het feit dat ik mijn uitvoerige uitleg deed is toch wel nuttig. In het kader van wat ik zei is er toch wel algemeen nut. Immers is het een algemeen forum en ook al plaatst iemand een bericht voor hulp, toch moet je, je realiseren dat anderen er ook baat bij kunnen hebben, het is dan ook verstandig dat je voortaan een posting zo plaatst dat de topic starter het begrijpt maar een ander ook. Groetjes Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
02-07-2010, 11:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-07-2010 om 12:17 door captain kirk.)
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Beste Santa Maria,
Dat je je niet kunt vinden in mijn beantwoording is je goed recht en wordt in dat licht ook gerespecteerd. Dat je via het kanaal van het "openbare forum" het middel ziet om een openbare terechtwijzing te plaatsen waarin een naar mijn inziens duidelijke ondertoon zit waaruit ik vind blijken dat de beantwoording en manier van beantwoording op vragen van een topic-plaatser niet geheel in de lijn en context vindt passen zoals jij deze als normaal of compleet of geheel correct, waarbij in acht wordt genomen dat het een openbaar forum is welke iedereen kan lezen en misschien blindelings een gegeven advies zou kunnen toepassen op een eigen situatie, niet correct vindt stel ik ten zeerste niet op prijs. Het is niet voor niets dat hiervoor de mogelijkheid bestaat contact op te nemen middels een PM of middels overige leden van de crew. Daarnaast denk ik dat ik gezien mijn pedagogische en didactische achtergrond voldoende bagage in huis heb om te kunnen bepalen op welke wijze er in welke situatie en op welke vraagstelling een naar mijn inziens een passend antwoord gegeven kan worden. Dat je daarbij wilt aanvullen of wijzen op mogelijke extra gevolgen is daarbij geen probleem. Zeker nier daar het een "openbaar forum" betreft. Maar laten we de reacties daarbij wel geschikt houden voor een openbaar forum. Het lijkt mij verstandiger om het hierbij ook te laten. Om deze reden wordt dit topic na overleg met het team ook gesloten. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)