|
programma starten zonder CD
|
|
14-05-2010, 19:59
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
programma starten zonder CD
Een hoop programma's installeer je vanaf een CD of DVD. Bij gebruik wordt iedere keer opnieuw de originele CD\DVD gevraagd ... is lastig en onhandig.
Hoe kun je dit voorkomen? Ik heb een HD van 1500GB, dus daar moet je wel iets kwijt kunnen, toch? VIncez |
|||
|
15-05-2010, 09:31
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: programma starten zonder CD
Hoi,
Dit kan met b.v. MagicISO hiermee kan je van de originele cd / dvd een image maken op de hardeschijf. Deze kan je dan inladen in een virtuele cd / dvd drive. http://www.magiciso.com/tutorials/miso-m...erview.htm Met vriendelijke groet, Maxstar |
|||
|
17-05-2010, 12:01
Bericht: #3
|
|||
|
|||
(15-05-2010 09:31)Maxstar schreef: Hoi, Ik heb MagicISO gedownload en de tutorials gelezen, maar eerlijk gezegd begrijp ik er erg weinig van ... Vincez |
|||
|
23-05-2010, 01:46
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Vincez
Hier eens gaan kijken, is ongeveer hetzelfde progje wat maxstar vernoemd heeft http://www.basvandenheuvel.nl/Installati...20Burn.htm |
|||
|
26-05-2010, 10:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-05-2010 om 13:02 door captain kirk.)
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Het komt erop neer dat je met het ene programma een ISO-bestand, een image maakt van de originele cd. Dit bestand plaats je in een map op je pc. Met een ander programma zoals bijvoorbeeld Deamon-tools kun je vanaf je pc uit de betreffende map het opstartbestand starten. De pc denkt dan dat hij te maken heeft met een DVD-station.
Met andere woorden: - Deamon installeren - een image (ISO) maken van de originele CD/DVD - Imaage in een map plaatsen - Demon naar deze map verwijzen. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
26-05-2010, 12:30
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Kirk,
Als ik even goed volg, is het de bedoeling om met deamontools een virtueel station te aan maken op de HD. Of denk ik in de verkeerde richting? |
|||
|
26-05-2010, 13:01
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Gezien de vraagstelling...
(14-05-2010 19:59)vincez schreef: Een hoop programma's installeer je vanaf een CD of DVD. Bij gebruik wordt iedere keer opnieuw de originele CD\DVD gevraagd ... is lastig en onhandig. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
12-07-2010, 10:38
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Ik had eigenlijk niet in de gaten, dat er reacties waren gekomen ... zeker niet aangevinkt dat ik e-mails wilde ontvangen ...
Ben aan de slag geweest met MagicISO, waarmee ik van diverse CD's een iso-bestand heb gemaakt. Zoals Captain Kirk zei, heb ik deze bestanden gemount aan een drive. De installatie ging (meestal) zonder problemen, maar toen ik de volgende dag de programma's wilde starten, werd er zonder uitzondering om de originele CD gevraagd Terug naar af? Ik snap eigenlijk niet wat ik verkeerd heb gedaan .... Kirk, suggesties? Vincez |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)