Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verwisselbare schijven verwijderen
08-05-2010, 16:02
Bericht: #1
verwisselbare schijven verwijderen
Heb zojuist een nieuwe kale PC aangeschaft en bij Surfspot Windows7-64 bits gedownload. Het is wel een upgrade, dus eerst XP-32 bits geïnstalleerd. Tijdens die installatie zijn er 4 verwisselbare schijven geïnstalleerd (C,D,E en F). De vaste harde schijf heet nu "H".
Toen ik de upgrade hierover wilde zetten, weigerde die dat. Waarschijnlijk werd de C-schijf gezocht ... en niet gevonden. Probleem is waarschijnlijk opgelost, als ik de (ongewilde) verwisselbare schijven verwijderd heb, toch?
Hoe doe ik dat en moet ik dan ook nog iets in het register (van XP) veranderen?

Vincez
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
09-05-2010, 16:33
Bericht: #2
RE: verwisselbare schijven verwijderen
(08-05-2010 16:02)vincez schreef:  Heb zojuist een nieuwe kale PC aangeschaft en bij Surfspot Windows7-64 bits gedownload. Het is wel een upgrade, dus eerst XP-32 bits geïnstalleerd. Tijdens die installatie zijn er 4 verwisselbare schijven geïnstalleerd (C,D,E en F). De vaste harde schijf heet nu "H".
Toen ik de upgrade hierover wilde zetten, weigerde die dat. Waarschijnlijk werd de C-schijf gezocht ... en niet gevonden. Probleem is waarschijnlijk opgelost, als ik de (ongewilde) verwisselbare schijven verwijderd heb, toch?
Hoe doe ik dat en moet ik dan ook nog iets in het register (van XP) veranderen?

Vincez

Ik ben die 4 verwisselbare schijfstations inmiddels kwijt. Alleen laat de vaste schijf zich niet van naam veranderen en blijft "H". Dus de upgrade pakt 't weer niet.
Wat kan ik nu doen?

Vincez
10-05-2010, 13:26 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-05-2010 om 13:30 door captain kirk.)
Bericht: #3
Beste Vincez,

In principe zou dit niet de oorzaak moeten zijn. Een upgrade "zoekt"waar het huidige besturingssysteem staat zet de upgrade daar overheen. Maar zover ik weet kun je niet een 64-bits upgrade over een 32-bits OS zetten. Dus daar zal waarschijnlijk het probleem zitten. Wat je zou kunnen proberen is een clean-installatie vanaf de upgrade-dvd. Schijf erin en de pc vanaf de dvd-rom laten booten.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
10-05-2010, 15:29
Bericht: #4
(10-05-2010 13:26)captain kirk schreef:  Beste Vincez,

In principe zou dit niet de oorzaak moeten zijn. Een upgrade "zoekt"waar het huidige besturingssysteem staat zet de upgrade daar overheen. Maar zover ik weet kun je niet een 64-bits upgrade over een 32-bits OS zetten. Dus daar zal waarschijnlijk het probleem zitten. Wat je zou kunnen proberen is een clean-installatie vanaf de upgrade-dvd. Schijf erin en de pc vanaf de dvd-rom laten booten.

Inmiddels heb ik wel de H-schijf een C-schijf laten worden, door in de bios de SATA-verwisselbare schijven uit te schakelen (moet ze later wel weer inschakelen:icon_confusedIcon_smile
Weer van Surfspot gedownload en wederom geen resultaat ... wel een tikkeltje frusterend ... Heb contact opgenomen met hun helpdesk, want het probleem lijkt bij de gedownloade software te liggen, toch?

Overigens is mij XP alleen maar geïnstalleerd om de Upgrade te rechtvaardigen, maar is nog niet geactiveerd ... zou volgens mij ook niet lukken omdat ie op een andere PC gebruikt wordt. Maakt dat uit?
Wat is gedownload heb is volgens mij niet bootable. Het exe-bestand pakt alleen een bestand uit tot een "img-bestand" van 2,7 GB?????????

Eigenlijk dus nog steeds: "Help!!

Vincez
10-05-2010, 20:24
Bericht: #5
Ik ben bang dat het niet aan de software ligt maar aan het fit dat je eerste OS een 32-bit is en je wilt upgraden met een 64-bit. Dat zal volgens mij niet gaan. Je zult of een installatie van het eerste OS moeten doen met een 64-bit of een cleaninstall van de upgrade moeten proberen.
Ik heb even naar wat info bij Microsoft gekeken en deze melden hetzelfde: meer info

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
10-05-2010, 22:12
Bericht: #6
Hoi Captain Kirk,

Die info wat jij op gaf, heb ik bekeken, ten eerste stond ik er niet bij stil dat je onder processors 32-bits en 64-bits hebt, ik ging er altijd vanuit dat het helemaal niks uitmaakte wat voor processor je in de socket hebt zitten, maar ik zag jouw bericht met die info link, wat ik las zou best eens zo kunnen zijn.
Nu ik meer wijzer geworden ben op processor gebied, ligt het m.i. voor de hand dat wanneer een gebruiker een 32-bits processor heeft en de gebruiker wilt upgraden op Windowsgebied naar 64-bits, dit inderdaad problemen opleverd.
Ik meen ook zoiets eens op een andere site gelezen te hebben.
Het lijkt mij dan ook het beste wanneer een gebruiker van Windows 32-bits wilt upgraden naar 64-bits, de gebruiker een nieuwe processor welke 64-bits ondersteund, koopt en plaatst in de socket.

Mvrgr., Santa Maria

Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
10-05-2010, 22:16
Bericht: #7
Aangezien het hier een nieuw systeem is, is de kans aannemelijk dat de processor 64-bits wel kan handelen. Het probleem zit hem meer in dat de 64-bits een upgrade is en dat er een 32-bits wordt gebruikt voor de eerste start-installatie. Neemt niet weg dat wanneer je een 64-bits systeem wilt het raadzaam is om even te controleren of je systeem dit aan kan. Maar ik vermoed dat Vincez daar wel op gelet heeft.

Follow me on Twitter
10-05-2010, 23:25 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-05-2010 om 00:37 door Santa Maria.)
Bericht: #8
(10-05-2010 22:16)captain kirk schreef:  Aangezien het hier een nieuw systeem is, is de kans aannemelijk dat de processor 64-bits wel kan handelen. Het probleem zit hem meer in dat de 64-bits een upgrade is en dat er een 32-bits wordt gebruikt voor de eerste start-installatie. Neemt niet weg dat wanneer je een 64-bits systeem wilt het raadzaam is om even te controleren of je systeem dit aan kan. Maar ik vermoed dat Vincez daar wel op gelet heeft.

Als hij een 64-bits processor heeft, dan moet het volgens mij niks uitmaken dat hij van 32-bits naar 64-bits wilt upgraden.
De problemen wat hij heeft is toch wel iets anders, wat het probleem precies is zou ik op dit moment niet kunnen zeggen.

Dat zeg ik nu wel, maar ik herinner mij net dat je helemaal geen upgrade van Windows 7 over de Xp heen kan zetten, als Vincenz Vista zou hebben, zou het helemaal geen probleem zijn, maar nu zoals ik uit zijn verhaal opmaakte, zal het beslist niet lukken Windows7 over de Xp heen.
Mensen die Windows Xp gebruiken en willen overstappen naar W7, dienen een installatie te gebruiken waar geen Xp opstaat.
Je hebt alleen voor Vista upgrades.
Voorbeeld: Je hebt 2 partities, voor het gemak neem ik C en D, op C staat Windows 2000 en op D staat Windows Xp.
Nu wil je via de installatie cd of een downloadbaar bestand van W7, installeren op D, je stuit geheid op problemen, als Vincenz W7 64 bits wilt installeren, diend hij eerst Xp te verwijderen (dit geldt ook voor de 32-bits versie, sorry Vincenz, ik kan er ook niks aandoen dat Microsoft moeilijk is).
Zijn hardeschijf moet echt een schone schijf zijn.
Verder is er natuurlijk wel een verschil tussen een downloadbaar bestand en een installatie cd.
Wanneer je een downloadbaar bestand gebruikt, kun je deze alleen maar op de C-drive installeren, in de downloadbaar W7 bestand zit een code in, die ervoor zorgd, dat jij alleen maar op de C -drive kan installeren, terwijl je bij de installatie cd hebt dat de installatie cd een nieuwe partitie aanmaakt.

Mvrgr., Santa Maria

Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
11-05-2010, 14:04
Bericht: #9
Volgens deze informatie zou een upgrade van XP naar Win 7 wel mogelijk moeten zijn. Peroonlijjk heb ik nog geen mensen met Xp over dit probleem gehoord. Wat atuurlijk niet wil zeggen dat ze er niet zijn Icon_wink
Microsoft geeft hier zelf aan dat er niet ge-upgrade kan worden van 32 naar 64. Lijkt mij dus dat het beste een clean-installatie oftewel een hele nieuwe installatie vanaf de upgrade-dvd een optie is. Oftewel wat jij ook oa aangeeft, een installatie op een hele schone schijf. Maar misschien heeft de genoemde helpdesk nog een optie. Icon_question

Follow me on Twitter
11-05-2010, 14:15
Bericht: #10
(11-05-2010 14:04)captain kirk schreef:  Volgens deze informatie Peroonlijjk heb ik nog geen mensen met Xp over dit probleem gehoord. Wat atuurlijk niet wil zeggen dat ze er niet zijn Icon_wink
Microsoft geeft hier zelf aan dat er niet ge-upgrade kan worden van 32 naar 64. Lijkt mij dus dat het beste een clean-installatie oftewel een hele nieuwe installatie vanaf de upgrade-dvd een optie is. Oftewel wat jij ook oa aangeeft, een installatie op een hele schone schijf. Maar misschien heeft de genoemde helpdesk nog een optie. Icon_question

Citaat: zou een upgrade van XP naar Win 7 wel mogelijk moeten zijn.

Dat vind ik vreemd, want ik heb destijds van Microsoft gelezen dat dit niet mogelijk is.
Ook vernam ik dit via andere bronnen.
Ik had je link voor informatie aangeklikt, maar zag niet wat jij bedoelde, desondanks bood het wel nuttige informatie aan, zoals de processor en drivers die geschikt moeten zijn voor 64-bits.
Betreft een schone installatie, dat kan nooit kwaad.

Mvrgr., Santa Maria

11-05-2010, 14:19
Bericht: #11
In deze link geeft Microsoft een stappenplan om te upgraden van Windows XP naar Windows 7 waar ik uit opmaak dat het dus mogelijk zou moeten zijn. Maar dat geeft inderdaad geen garantie dat het ook werkt Icon_wink

Follow me on Twitter
11-05-2010, 14:29
Bericht: #12
(11-05-2010 14:19)captain kirk schreef:  In deze link geeft Microsoft een stappenplan om te upgraden van Windows XP naar Windows 7 waar ik uit opmaak dat het dus mogelijk zou moeten zijn. Maar dat geeft inderdaad geen garantie dat het ook werkt Icon_wink

Krijg ik die vrouw er ook bij als ik een overstap zou maken van xp naar 7?
Desalniettemin, ik ga die instructies bekijken, dank je voor de aangeboden informatie.

Mvrgr., Santa Maria

14-05-2010, 19:52
Bericht: #13
Mijn reactie heeft even geduurd ... ben op vakantie in Engeland. Heb al jullie adviezen gelezen ...en ook deels gevolgd. Toch liep ik telkens weer tegen andere problemen aan. Tja, en dan komt er een punt dat je zo gefrustreerd bent (en je omgeving ook), dat je kiest voor de gemakkelijke weg ... wegbrengen en het werk door een ander laten doen ... in dit geval in Engeland. Gelukkig voor mij had ook de expert moeite om het voor elkaar te krijgen ... voelde ik me niet helemaal dom ...

Over XP heen installeren lukte hem niet, dus hij installeerde eerst een Engelstalige 64 bits versie van Vista. Nu was Win7 wel te installeren, zelfs de Nederlandstalige versie. De download van Surfspot deed niet helemaal wat het moest doen, maar uiteindelijk heb ik nu Win7-64 bits op mijn systeem staan.

Bedankt voor jullie "meedenkwerk"...

Vincez
14-05-2010, 20:22
Bericht: #14
(14-05-2010 19:52)vincez schreef:  Mijn reactie heeft even geduurd ... ben op vakantie in Engeland. Heb al jullie adviezen gelezen ...en ook deels gevolgd. Toch liep ik telkens weer tegen andere problemen aan. Tja, en dan komt er een punt dat je zo gefrustreerd bent (en je omgeving ook), dat je kiest voor de gemakkelijke weg ... wegbrengen en het werk door een ander laten doen ... in dit geval in Engeland. Gelukkig voor mij had ook de expert moeite om het voor elkaar te krijgen ... voelde ik me niet helemaal dom ...

Over XP heen installeren lukte hem niet, dus hij installeerde eerst een Engelstalige 64 bits versie van Vista. Nu was Win7 wel te installeren, zelfs de Nederlandstalige versie. De download van Surfspot deed niet helemaal wat het moest doen, maar uiteindelijk heb ik nu Win7-64 bits op mijn systeem staan.

Bedankt voor jullie "meedenkwerk"...

Vincez

Vincenz,

Teneerste: je hebt groot gelijk dat je naar Engeland gegaan bent, het is altijd leuk als je even de boel de boel laat en een andere omgeving bezoekt.
Ten tweede: Wie heeft tegen jou gezegd dat je dom bent.? Ik krijg ook lang niet alles voor elkaar, de dingen die ik weet, weet ik door ervaring.
Al jij dom bent, ben ik dat ook en alle anderen ook.
Je eigen dom voelen is iets wat helemaal niet nodig is.
Ten derde: Ik liet het alweten, je kan Windows 7 niet over Windows Xp installeren, of het nou 64-bits is of 32-bits, het gaat echt niet lukken, wel over Vista.
Microsoft heeft het zo geconstrueerd dat indien gebruikers die Windows Xp gebruiken, over willen stappen naar het nieuwe besturingssysteem Windows 7, deze een volledige kale versie van W7 moeten kopen, oftewel, je bent meteen een stuk duurder uit, tenminste wel in Nederland.
Dat de monteur uit Engeland W7 niet over de Xp kon installeren verbaasd mij niets.
Om eerlijk te zijn tegen je: Als jij nu had laten weten dat de monteur Windows 7 over de Xp geïnstalleerd had, was ik zeer verbaasd geweest en Microsoft had voor joker gestaan.
Dat je W7 niet over Xp kan installeren, weet ik van mijn mede forumgenoten van pcPitstop.
Ik kom daar al jaren en ben dagelijks daar aanwezig, soms kom ik hier even een bezoekje brengen omdat ik de Administrator Miekiemoes ook niet voorbij wil lopen.
Dat ik nu op computergebied meer weet dan vroeger, heb ik geleerd op pcPitstop en ook uiteraard via andere bronnen, maar van de Amerikaanse site pcPitstop leerde ik het meest.
Maar desalniettemin, dom ben je niet.
Mijn oudste zoon gebruikt ook Windows 7 en het lijkt ondanks de veranderingen een leuk besturingssysteem.
Zelf gebruik ik Windows Xp home en stap niet over naar Windows 7, dit doe ik pas als het echt niet anders kan.
He joh, ik wens je heel veel plezier.

Mvrgr., Santa Maria

14-05-2010, 20:42
Bericht: #15
Hey Vincez,

Mooi dat het toch nog gelukt is. Al was het met een omweg. Soms heb je naar je idee te maken met een Mission Impossible Icon_smile
En misschien moeten we ook maar even Microsoft contacteren om te melden dat hun tutorial om van XP over te gaan naar W7 niet klopt.

Captain to Scotty: Beam me up!

Follow me on Twitter
14-02-2011, 22:25
Bericht: #16
Aangezien je probleem is opgelost sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)