|
Nieuwe OS installeren?
|
|
08-03-2010, 01:33
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Ik heb een vraag,
Betreft: Installatie nieuwe OS Ik had de laatste tijd wat moeilijke problemen met de laptop van me moeder. Op een gegeven moment deed niks het meer. Me overige hardware/software op me laptop het niet. Ik wil dus nu een nieuwe installatie van Vista of Windows 7 gaan uitvoeren, maar hij leest de dvd-rom drive niet meer. Ik kan niks meer doen. Als ik de recovery-dvd wil gaan gebruiken, ik zet hem erin doe dan Windows opnieuw starten en dan leest die hem niet. Druk ik dan op esc om te kiezen hoe hoe ik de boot wil doen, dan kies ik me dvd-drive maar hij leest hem niet. Toen probeerde ik een cd die me nooit in de steek liet (windows xp) en ja hoor die begon echt meteen te werken. Maar de Windows Vistaa/recovery/7 cd werken niet meer of zo. Ik dacht eerst door de krassen enz, maar ja ik hou me cds altijd maar ook altijd kras vrij dus daar ligt het niet aan. Hij wilt volgens mij niet meer de Vistaa/recovery/7 lezen of zo? Kan je daar wat aan doen, want wil gewoon me recovery cd gebruiken, die ik bij me laptop heb gekregen. |
|||
|
08-03-2010, 18:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-03-2010 om 18:24 door Marckie.)
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Nieuwe OS installeren?
Maak (via een andere computer) een kopie van de recovery cd/dvd en gebruik het kopie ipv de originele recovery cd/dvd.
Microsoft MVP - Consumer Security
Sometimes you can't make it on your own Spyware, malware - Hoe kom ik er vanaf? |
|||
|
08-03-2010, 18:44
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Heb ik al geprobeerd, maar als ik dan op kiezen doe van hoe ik me boot wil uitvoeren.
En ik druk dan op CD/DVD dan slaat die gewoon over of zo, en kom dan weer op windows terecht. |
|||
|
08-03-2010, 20:14
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Kan je de inhoud van de cd /dvd wel bekijken via verkenner op die laptop?
Sometimes you can't make it on your own Spyware, malware - Hoe kom ik er vanaf? |
|||
|
08-03-2010, 20:32
Bericht: #5
|
|||
|
|||
(08-03-2010 20:14)Marckie schreef: Kan je de inhoud van de cd /dvd wel bekijken via verkenner op die laptop? De gekopieerde versie wel, maar de Legale versie niet. Dat had ik dus ook bij me driver-cd die moest ik een x ook kopiëren omdat die anders niet geopend kon worden. Maar toen las die wel me Originele recovery-cd en nu niet. En me moeder heeft de laptop hard nodig, voor school. |
|||
|
09-03-2010, 18:15
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Dan zou ik denken dat het met de kopie toch moet lukken.
|||
|
10-03-2010, 22:43
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Begrijp ik het goed dat je de recovery cd van je Windows wel kon gebruiken toen je een keer je driver-cd hebt gebruikt?
Het lijkt er namelijk sterk op dat je speler nog wel cd's kan lezen maar geen dvd's. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
11-03-2010, 15:40
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Ik vind het ook erg raar, toen probeerde ik maar net even om via een USB-stick me recovery files erop te doen en vanaf daar te doen.
Maar gaf deze fout aan: No bootble partion in table. Weet iemand daarmee een oplossing? |
|||
|
11-03-2010, 21:49
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
Dat zie je vaker bij het booten met als eerste optie een flash-drive. Heb je een antwoord op mijn eerdere vraag?
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
13-03-2010, 02:25
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
Ja ik denk dat de driver gewoon defect is, gelukkig had ik 2 jaar garantie, en niet 1 jaar.
Dus meteen maar naar Asus gestuurd, hopelijk na de reparatie dat het wel lukt. Zo niet is er toch wat anders aan de hand? Misschien een nieuwe HD.? |
|||
|
14-03-2010, 22:20
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Het kan van alles zijn maar ik denk toch in eerste instantie dat je dvd-speler geen dvd's meer leest. De driver-cd en de XP-cd kon je wel lezen. Dat zijn ook normale cd-roms. Vista en Win 7 staan op een dvd.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)