|
DVD/CD lezer is weg
|
|
15-02-2010, 15:50
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
DVD/CD lezer is weg
Hey allemaal
Sinds een paar maanden al is mijn cd/dvd lezer weg bij ''deze computer''. het gebeurde opeens, en weet nie hoe. omdat ik die toch nooit echt gebruikte heb ik er nooit naar gezocht om hem te maken. Ik heb een laptop, anders had ik gewoon een andere lezer erin gestopt maar voor de laptop heb ik er geen thuisliggen, en ik wil er geen gaan kopen als deze nie kapot is. ik zou graag mijn computer eens leeg maken omdat die nogal prop vol zit, met redelijk veel rotzooi . Ik heb een vroegere topic gevonden op dit forum (van 2007 nog) daar was een mogelijke oplossing gegeven maar die werkte nie, ik moest dan bij uitvoeren iets verweideren, pc opnieuw opstarten en dan zou het gemaakt moeten zijn, maar ik had dat er niet bijstaan. Als iemand nog een mogelijke oplossing heeft, gelieve me dan te helpen Info van mijn pc: Merk: HP Pavilion dv2000 Systeem: Windows Home edition 2002, service pack 3 Als je nog iets nodig hebt van info over mijn pc moet je maar vragen. (Hij staat bij apparaat beheer dus hij is nie kapot, of verkeerd aangesloten) |
|||
|
15-02-2010, 20:48
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: DVD/CD lezer is weg
Het is niet helemaal duidelijk wat je precies wil. Wil je je cd-rom terug of alles opgeruimd hebben. In het laatste geval is het het overwegen waard om belangrijke data op een externe schijf te zetten en je pc te herstellen met de recovery-cd's. In dat geval is de kans namelijk ook groot dat je cd-rom-probleem ook opgelost is.
Wil je eerst je cd-rom terug, kijk dan eens of je via de wizzard hardware in het configuratiescherm kijken of deze na een scan weer naar voren komt. Wanneer dit niet lukt, download dan PC File Recovery en kies voor het laten zoeken naar lost drive. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
15-02-2010, 21:39
Bericht: #3
|
|||
|
|||
(15-02-2010 20:48)captain kirk schreef: Het is niet helemaal duidelijk wat je precies wil. Wil je je cd-rom terug of alles opgeruimd hebben. In het laatste geval is het het overwegen waard om belangrijke data op een externe schijf te zetten en je pc te herstellen met de recovery-cd's. In dat geval is de kans namelijk ook groot dat je cd-rom-probleem ook opgelost is. Ik zou graag mn pc leeg maken,, dus (zoals ik geleerd heb) zet je dan windows opnieuw op je pc,, maar aangezien mn lees station niks leest (maakt wel geluid als ik CD erin stop) is dat nogal moeilijk >< |
|||
|
15-02-2010, 21:41
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Ik zou graga mijn pc leegmaken omdat hij nogal vol is... wa ik normaal altijd doe is gewoon windows CD erin en windows opnieuw op mn pc zetten. maar aangezien mijn leesstation nie werkt, hij maakt wel geluid.. lukt het niet echt
maar ik zal even proberen wat jij voorstelt |
|||
|
15-02-2010, 21:42
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Wanneer je de cd-la open hebt ook even het lensje. Blaas deze eventueel voorzichtig schoon. Vuil zou namelijk de auto-start van de recovery-cd kunnen hinderen.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
15-02-2010, 21:46
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Ik zou graag mijn computer leeg maken, normaal doe ik dit door windows gewoon opnieuw te installeren, maar dat kan nu niet sinds mijn leesstation nie werkt.
als ik een CD erin stop maakt hij wel geluid maar verder niks. ik zal wel even proberen wat jij gezegd hebt |
|||
|
15-02-2010, 21:47
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
oeps sorry voor al die reacties xD forum deed nogal raar en starte opnieuw op... zal dat even proberen
|
|||
|
15-02-2010, 21:53
Bericht: #8
|
|||
|
|||
(15-02-2010 21:47)Michy schreef: oeps sorry voor al die reacties xD forum deed nogal raar en starte opnieuw op... zal dat even proberenGeen probleem Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
15-02-2010, 22:09
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
Dat programma is voor files die verwijderd zijn terug te krijgen van een gewone schijf.
ik zoek iets om mijn dvd station, ik denk dat dat D was, aangezien ik alleen een C schijf heb. ik wil mij PC leeg maken, en heb hier dat station voor nodig om windows terug te installeren. dus hoe kan ik mijn dvd station terug krijgen in ''deze computer''.of dat hij werkt. |
|||
|
15-02-2010, 22:21
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
ik heb een andere oplossing gevonden, we hadden nog een externe lezer staan, nu wou ik dus windows erover zetten maar dat lukt dus niet omdat hij dan de melding geeft dat we oudere versie willen installeren.
hoe kan ik dit omzeilen, ik heb Windows XP prof en Home, maar geeft bij beide deze melding. Ik heb wel een programma Max Blaster, zitten hier enige risico's aan verbonden? |
|||
|
15-02-2010, 22:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-02-2010 om 22:26 door captain kirk.)
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Het is een wat oudere versie die ik hier heb maar is deze optie niet beschikbaar?
![]() Maxblaster ken ik niet en kan ik dus ook niets zinnigs over zeggen. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
15-02-2010, 22:28
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
dat had ik ook, ik vond dat wel maar hij gaf alleen een C schijf aan, die ik nu nog steeds heb. maar niet mijn Dvd/cd-rom station
|
|||
|
15-02-2010, 22:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-02-2010 om 22:56 door captain kirk.)
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
Dat klinkt niet hoopvol. Kun je nog wel in de Dos-modus de cd-rom benaderen?
Wordt nu de inhoud van de cd weergegeven? Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
16-02-2010, 00:10
Bericht: #14
|
|||
|
|||
|
Nee,
Maar ik heb een externe lezer, die vindt hij en kan de CD gewoon lezen, alleen ik kan de oudere versie van windows niet over deze installeren. Ik heb een CD van windows prof en home, en allebij zegt hij dat deze oudere versies zijn en dus niet geinstalleerd kunnen worden. Mn moeder weet wel hoe het nog kan, maar ze kan in de Dos de externe lezer niet vinden, als dat lukte kon ik via daar met de CD opstarten en zo windows installeren. |
|||
|
16-02-2010, 00:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2010 om 00:19 door Michy.)
Bericht: #15
|
|||
|
|||
|
heb de pc opnieuw opgestart en nu leest hij hem wel met Uitvoeren > CMD
alleen ik kan dan wel windows CD openen maar niet installeren omdat dit een oudere versie is. Edit: zolang de CD erin zit heb ik een station D, haal ik de cd eruit dan verdwijnt uit ''deze computer'' |
|||
|
16-02-2010, 01:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2010 om 12:15 door Michy.)
Bericht: #16
|
|||
|
|||
|
Ik heb een paar dingen zitten proberen >
PC booten via Cd-rom, maar hij kan mijn externe lezer niet vinden in de Bios and pakt dus alleen de gewone in mijn pc (die alleen werkt met Uitvoeren > CMD ) nu heb ik wel ergens gevonden dat je ook kunt booten via externe HD, alleen als ik die windows CD in mn pc stop kan ik er niet voor kiezen om windows te installeren op die schijf. dus hoe krijg ik windows op mijn externe HD zodat ik mijn pc via hem kan booten en dan C formateren en windows opnieuw installeren |
|||
|
17-02-2010, 21:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-02-2010 om 21:52 door captain kirk.)
Bericht: #17
|
|||
|
|||
|
Laten we eerst kijken of we de normale cd-rom terug kunnen krijgen. Aangezien deze wel in de Dos-modus bereikbaar is en niet onder Windows moet daar het probleem gezocht worden.
Omdat we iets in het register gaan veranderen is het an te raden eerst een backup van het register te maken. Hoe je dat doet lees je in Backup maken van het register. Voer hierna de volgende stappen uit:
Methode 2
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
03-03-2010, 21:57
Bericht: #18
|
|||
|
|||
|
En al enig resultaat?
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: pcrecovery.jpg]](http://img710.imageshack.us/img710/8559/pcrecovery.jpg)