|
probeert men op mijn netwerk te komen?
|
|
12-02-2010, 16:17
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
probeert men op mijn netwerk te komen?
Ik heb een modem/gateway Linksys WAG160N.
Een PC en een NAS zijn met kabel verbonden en een laptop en een printer draadloos. Enkele dagen geleden merkte ik dat één van de ledjes voor draadloze connectie knipperde hoewel alle apparaten uit waren. Wil dit zeggen dat iemand draadloos op mijn netwerk probeert te komen of zit? Beveiliging WPA2 Personal en MAC-filtering is ingesteld. Volgens mij is het dan toch niet eenvoudig om van buitenaf met mijn netwerk te verbinden? Als ik in de geavanceerde routerinstellingen kijk (b.v. DHCP-clienttabel,...) zie ik alleszins niets anders aangesloten. Ik heb ook Linksys Easylink Advisor en daarin zie ik ook niets anders aangesloten. Normaal gezien kan je daarin ook pogingen om met het netwerk te verbinden terugvinden en staat het volledige netwerk daarin schematisch voorgesteld met alle eigenschappen en status.. Met Firewall heeft zoiets volgens mij niets te maken want het is eigenlijk van "binnenuit" (LAN). Hoe kan ik zeker weten dat er niemand op zit? |
|||
|
12-02-2010, 21:19
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: probeert men op mijn netwerk te komen?
Wanneer je een WPA2 met MAC-filter ingesteld hebt, kun je er vanuit gaan dat je beveiliging wel goed zit. Het soms spontaan knipperen van de led waardoor het het lijkt alsof er een activiteit gaande is, is een normaal verschijnsel wat wordt veroorzaakt door zogenaamd "broadcast verkeer". Het betekent niet dat er iemand meelift op je verbinding. Geen zorgen maken dus.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
03-03-2010, 22:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-03-2010 om 22:16 door captain kirk.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
RE: probeert men op mijn netwerk te komen?
Aangezien er geen reactie meer gekomen is, ga ik er vanuit dat je vraag beantwoord is. Hierbij sluit ik het topic. Wil je toch reageren of dit topic weer open hebben, stuur mij dan een PM.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)