|
Problemen met de SMPT server Outlook office 2007
|
|
12-01-2010, 20:58
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Problemen met de SMPT server Outlook office 2007
Hej
Ik ben overgestapt van XP naar Windows 7. En de daarmee gepaard gaande overstap van Outlook express naar Office Outlook 2007 Tevens zit ik ook op een nieuwe kamer waardoor mijn instellinkjes wat anders moeten zijn. Ik heb een mailcliënt van @planet.nl Nu heb ik alles netjes ingevuld. Inkomende mail: pop.planet.nl SMPT: smarthost.direct-adsl.nl (kpnmail) Nu zit ik in een studentenflat waar KENNISGLAS netwerk ligt, maar ik heb geen idee wat nou mijn provider is. Ik heb ze erover gemaild maar ze zeiden dat ik gewoon van mijn mailclient de SMPT moest gebruiken. (sorry voor de kromme zin Dus nu heb ik dat gedaan, en onder 'meer instellingen' 'server voor uitgaande mail' het volgende aangevinkt: "Voor de server voor utigaande mail is verificatie vereist" en als subje daarvan heb ik aangevinkt: "Aanmelden bij server voor inkomende mail voordat email wordt verzonden" De andere subjes werkten namelijk niet. De bovenstaande instelling is de enige die werkt als ik een 'test' mailtje laat sturen door office. MAAR als ik dan werkelijk een mailtje probeer te sturen krijg ik deze foutmelding 550 5.7.1 Relaying not allowed: en in het kort gezegd: "help!" Uiteraard heb ik al wat internet afgezocht maar niks mocht baten |
|||
|
12-01-2010, 22:14
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Problemen met de SMPT server Outlook office 2007
Er kunnen twee oorzaken zijn. Je antivirussoftware zorgt voor problemen of, wat waarschijnlijker is, ligt het probleem aan de mailserver. Deze herkent je IP-adres niet als een op hun lijst bekend nummer en ziet je als een niet geautoriseerd persoon. De oplossing is je SMPT-server te wijzigen zodat je weer toegelaten wordt. Op Olympus.net geven ze de onderstaande oplossing:
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
13-01-2010, 15:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-01-2010 om 15:22 door flyingdutchguy.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Hej,
Nope werkt niet. Heb precies gedaan wat er staat Ik krijg de fout als ik ga verzenden: "deze server ondersteunt geen enkele verificatiemethode die door deze client wordt ondersteund" Maar waarom zou dat olympus werken? |
|||
|
13-01-2010, 20:50
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Het zou werken omdat deze op de greenlist staat. Ik zou als ik jou was de instellingen voor de smtp opvragen bij Kennisglas. Lijkt mij dat zij dit wel moeten weten.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
14-01-2010, 19:26
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Oke, alsnog hebben ze die mij gemaild.
het zou deze zijn: smtp5.inter.nl.net maar die werkt ook niet :S Onder het 'Voor de server voor uitgaande mail is verificatie vereist' kopje staan 3 subjes. - dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomenden mail. --> Hij gaat steeds om netwerkwachtwoord vragen. Automatisch staan daar mijn mailwachtwoord en gebruikersnaam in maar deze werken niet. Voor het gebruik van internet heb ik geen apart wachtwoord nodig. - Aanmelden met: --> zelfde verhaal - Aanmelden bij server voor inkomende mail voordat e-mail wordt verzonden --> dan krijg ik de relay 550. 5.7.1. Bovenstaande geldt voor welke mailserver ik ook invul. Enige verschil is dat bij de smarthost.direct-adsl.nl (kpnmail) de test slaagt indien het 3e subje aangevinkt staat. Ik word er een beetje hopeloos van |
|||
|
15-01-2010, 22:03
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Wat gebeurd er wanneer je aangeeft dat de vertificatie niet nodig is?
|||
|
15-01-2010, 22:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-01-2010 om 22:40 door PrePay.)
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Probeer anders een alternative email client zoals: Thunderbird.
Deze email client zoekt automatich de juiste instellingen voor pop3/SMPT PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
15-01-2010, 22:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-01-2010 om 22:56 door flyingdutchguy.)
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Als ik uitvink dat verificatie nodig is (dus aangeef dat dat niet nodig is
Thunderbird ga ik nu proberen [EDIT] Thunderbird zegt dit: Inkomend: pop3.planet.nl POP 110 Geen Uitgaand: mail.planet.nl SMPT 25 Geen Wat betekent dat 'geen' ? mail.planet.nl had ik al geprobeerd, die werkt dus niet Er staat tevens een oranje bolletje voor. Als ik hier probeer te verzenden zegt ie: "Verzenden van bericht mislukt. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: niet gelukt om te authenticeren bij SMPT-server mail.planet.nl. Deze ondersteunt geen authenticatie (SMPT-AUTH_, maar u hebt gekozen voor gebruik van authenticatie. Vink 'gebruikersnaam en wachtwoord' uit voor deze server of neem contact op met uw serviceprovider." Als ik dat uitvink verzend hij gewoon niet. Zonder melding oid. |
|||
|
17-01-2010, 13:59
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
Al gedacht aan overstap naar anderen email provider zoals Gmail?
Want ik denk dat het hierbij licht aan de mail servers zelf en niet aan jou. PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
17-01-2010, 14:09
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
Nope was ik niet van plan. Heb dit adres 10 jaar, ga niet overstappen.
Bedankt voor de reacties everyone, ik gebruik wel gewoon de webclient van planet. |
|||
|
18-01-2010, 21:38
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Geeft je firewall wel toestemming tot het maken van contact bij de uitgaande mail? En informeer eens bij de provider. Ik kan mij niet voorstellen dat jij de enige bent met dit probleem.
|||
|
19-01-2010, 15:56
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
Ik gebruik gewoon Windows Firewall, bij inkomende verbindingen staat wel een Outlook 'regel' met een groen vinkje.
En bij uitgaande verbindingen staat niks van office outlook. Bedoelde je dat? En ik heb kpn/planet gemaild ja, kijken of zij de oplossing hebben. |
|||
|
20-01-2010, 11:17
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
Groen betekent dat je Firewall het niet blokkeert. Het wordt dus steeds meer een raadsel. Ik ben benieuwd wat KPN/Planet nog voor ideeën heeft want ik ben er een beetje doorheen. Sorry.
|||
|
20-01-2010, 12:36
Bericht: #14
|
|||
|
|||
|
ik ben nu ook erg benieuwd, zal hier posten wat ze te zeggen hebben. En uiteraard of dat werkte
|
|||
|
21-01-2010, 19:10
Bericht: #15
|
|||
|
|||
|
Oke, dit is er gemaild en werkt niet. Is namelijk wat ik allang had gedaan.
Die assistant is wel grappig, handig voor als je niet weet wat je moet invullen. Maar ik blijf problemen hebben met de uitgaande mail. Heb maar weer gereplyed op ze. Wanneer u uw mailbox van uw KPN-abonnement wilt instellen in Microsoft Outlook 2007 dan dient u de onderstaande stappen uit te voeren: - Klik op 'Extra' - Klik op 'Opties' - Klik op het tabblad 'E-mailinstellingen' - Klik op 'E-mailaccounts' - Ze een vinkje bij 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren' - Klik op 'Volgende' - Selecteer 'Internet e-mail' - Klik 'Volgende' - Vul bij 'Naam' uw naam in - Vul bij 'e-mailadres' uw e-mailadres in - Bij 'Server voor inkomende e-mail' dient 'pop.kpnmail.nl' te staan - Bij 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP)' dient 'mail.kpnmail.nl' te staan - Vul bij 'Gebruikersnaam' uw gebruikersnaam in. - Vul bij 'Wachtwoord' het wachtwoord van uw e-mail in - Klik op 'Voltooien' Uw e-mailaccount is nu ingesteld. Voor meer online ondersteuning kunt u ook de Mail & Internet assistent installeren. De Mail & Internet assistent is een programma dat de internetverbinding of e-mail controleert en helpt om nieuwe e-mailaccounts aan te maken. Bovendien helpt de wizard u ook bij het overstappen naar een draadloze aansluiting. U kunt dit programma via onderstaande link gratis downloaden en op uw computer of laptop plaatsen: http://www.kpn.com/web/show/id=1017991 |
|||
|
21-01-2010, 21:53
Bericht: #16
|
|||
|
|||
|
Kan het zijn dat het KENNISGLAS netwerk een eigen IP-adres gaat welke niet herkend wordt door de mailserver. Ik heb toch stek het vermoeden dat daar het probleem zit. Je meldt eerder dat je van kamer verwisseld bent en op Kennisglas zit. Zijn er meer mensen in je gebouw die via Outlook werken en niet deze problemen hebben?
|||
|
26-01-2010, 15:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-01-2010 om 18:46 door flyingdutchguy.)
Bericht: #17
|
|||
|
|||
|
oke dus beide servicedesks weten er niks vanaf
Kennisglas zegt: "wij doen niks met mail, wij zijn dom, je kunt proberen op onze server in te loggen, dan aan te geven dat er verificatie nodig is, en inloggen met je mailgegevens van kpn" Kpn zegt: "Gaat nergens over, als je niet meer van ons internet hebt kun je onze uitgaande server meestal ook niet meer gebruiken, je moet de server van kennisglas invullen en dan daarop inloggen met HUN gegevens" Gisteren heeft een huisgenoot (die er veel meer verstand van had dan ik) ernaar gekeken en die had ook geen idee. Duss [edit] Andere mensen in dit gebouw hebben geen probleem Misschien interessant? Als ik op http://www.watismijnip.nl kijk geeft die site aan dat mijn internet provider BBNED.nl is. Op de site van bbned.nl staat een postcodecheck en ook die geeft aan dat ik op een bbned locatie zit. Doch geeft de mailserver van deze provider (smtp.bbned.nl) exact dezelfde foutmelding (de relay) Nu snap ik er nog minder van. op de server van UPC kon ik namelijk wel gewoon inloggen op mijn eerste kamer, maar die geeft nu ook de relay error. Dus al deze servers zijn fout? de test, zonder verificatie (smarthost.direct-adsl.nl) in outlook doet het WEL. Maar dan doet het werkelijke mailen het weer niet Tevens geven ook al deze servers aan dat er geen verificatie toegestaan is op hun server (indien ik verificatie aanvink) Any ideas on this? |
|||
|
26-01-2010, 22:32
Bericht: #18
|
|||
|
|||
|
Kun je wel versturen met de smarthost.direct-adsl.nl instelling? In dat geval kun je de instelling voor binnenkomende post (pop.planet.nl) instellen en de uitgaande via de instelling: smarthost.direct-adsl.nl
|||
|
26-01-2010, 23:46
Bericht: #19
|
|||
|
|||
|
nee ik kan dus niet versturen naar bijv. hotmail adressen
Alleen naar andere planetadressen lukt dus Op mn vorige kamer had ik de instellingen die jij nu voorstelt ja, dat werkte prima. Maar nu dus niet. Nja ik geef het op. Thanks voor de reacties |
|||
|
28-01-2010, 21:51
Bericht: #20
|
|||
|
|||
|
Het enige wat er veranderd is sinds je verhuizing is je provider. Lijkt mij toch dat daar het probleem zit. Dat wordt dus lastig daar ik begrijp dat ze je als antwoord geven dat bij hun alles ok is.
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)