Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spybot S&D
12-01-2010, 17:03
Bericht: #1
Spybot S&D
Beste,

Graag had ik jullie mening als kenners gehoord over Spybot S&D.
Persoonlijk gebruik ik dit programma al jaren, maar nu beweert een kennis dat de detectie van Spybot S&D erg slecht geworden is, en het beter vervangen kan worden door a-squared. Ik vind echter geen bronnen die dit bevestigen (de detectie zou "onder de 50%" zijn? Icon_confused )
Weten jullie misschien of dit klopt?
Of heeft Spybot S&D toch voordelen op vlak van de scan t.o.v. a-squared?

Ik gebruik zelf ook MBAM. Volgens diezelfde kennis vullen MBAM en a-squared elkaar aan. Maar als ik op a-squared zoek, kom ik uit op veel negatieve meningen o.w.v. "false positifs". Vandaar twijfel ik extra om Spybot te vervangen door a-squared, wat de raad van de kennis was.
Welke zouden jullie verkiezen (op vlak van goede detectie) als je een keuze moest maken tussen Spybot S&D en a-squared?
Of zijn beide "overbodig" indien MBAM gebruikt wordt?

Alvast bedankt!

MVG,
glittersterretjes
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-01-2010, 20:52
Bericht: #2
RE: Spybot S&D
Citaat:Beste,
Graag had ik jullie mening als kenners gehoord over Spybot S&D.
Persoonlijk gebruik ik dit programma al jaren, maar nu beweert een kennis dat de detectie van Spybot S&D erg slecht geworden is, en het beter vervangen kan worden door a-squared.

Ik blijf positief over Spybot! Over die dectectie durf ik niks te zeggen, Virtumonde decteert Spybot ook. En het is ook realtime. a-squared Free is dan stukken beter dan Spybot.

Citaat:Of heeft Spybot S&D toch voordelen op vlak van de scan t.o.v. a-squared?

Spybot scant realtime, maar is niet een anti-virus. a-squared Free scant niet realtime, maar decteert juist veel meer.

Citaat:Maar als ik op a-squared zoek, kom ik uit op veel negatieve meningen o.w.v. "false positifs".

a-squared biedt de mogelijkheid om het bestand in de quartaine te zetten (aanbevolen). Doormiddel van een updat,e (voor Free versie, handmatig doen), scant de sessie de quartaine op mogelijk FP's, die je dan netjes terug kunt zetten.

Citaat:Vandaar twijfel ik extra om Spybot te vervangen door a-squared, wat de raad van de kennis was.

Spybot scant realtime en a-squared Free niet. Maar a-squared Free is beter dan Spybot.

Welke zouden jullie verkiezen (op vlak van goede detectie) als je een keuze moest maken tussen Spybot S&D en a-squared?
Of zijn beide "overbodig" indien MBAM gebruikt wordt?

a-squared.

Spybot is meer gericht op Spyware en MBAM en a-squared als virussen.
Reageren op dit bericht
13-01-2010, 00:12
Bericht: #3
Bedankt voor je reactie! Icon_smile

Ik ga a-squared eens proberen dan. Maar laat Spybot S&D ook nog wel even staan.

(Maar andere meningen zijn ook nog steeds welkom! Icon_smile Er zou toch ergens een bron/aantoning moeten zijn waarom er gezegd wordt dat de detectie van a-squared beter is, of die van Spybot slechter (geworden) Icon_neutral mocht iemand daar eventueel iets van weren nog... Icon_razz )
Reageren op dit bericht
13-01-2010, 01:07 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-01-2010 om 01:07 door glittersterretjes.)
Bericht: #4
a-squared heeft gescand. Hij vindt een aantal tracking cookies, en verder iets dat helemaal geen malware is (een onderdeel van een GPS programma), maar hij als trojan aanduidt?
Ook lijk je geen backup eerst te kunnen maken zoals bij Spybot wel het geval was.
Erg overtuigd ben ik dus persoonlijk nog niet helemaal. Icon_confused
Reageren op dit bericht
13-01-2010, 18:00
Bericht: #5
Citaat:Ook lijk je geen backup eerst te kunnen maken zoals bij Spybot wel het geval was.

Quarantaine?

Maar gebruik jij de Free versie of trial of... ?
Reageren op dit bericht
13-01-2010, 18:28
Bericht: #6
Ik heb de Free versie genomen.
(Niet de gratis 30 dagen versie, maar een die helemaal Free zou zijn, http://www.emsisoft.nl/asquaredfree/index.htm )
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)