|
OS Probleem
|
|
22-12-2009, 22:04
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
OS Probleem
Ik heb een groot probleem, toen in Mei mijn harde schijf kapot was, heb ik een nieuwe gekocht en daar Windows 7 (RC) op geinstalleerd. Maar ik heb gehoord dat binnen enkele maanden de RC stopt en dat de pc om de 2 uur heropstart en daarom wil ik terug Windows Vista erop zetten. Mijn probleem is, de recoverysoftware staat op mijn andere HDD (die tevens ook aangesloten is op mijn computer en die ik gebruik als tweede opslagruimte). Ik kan het wel gebruiken, maar op welke schijf zal die dan Windows Vista installeren ? Voor meer informatie, het gaat hier om een HP Pavilion a6700.
|
|||
|
30-12-2009, 17:20
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: OS Probleem
Niemand ?
|
|||
|
02-01-2010, 19:06
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Echt niemand ?
|
|||
|
02-01-2010, 19:16
Bericht: #4
|
|||
|
|||
Citaat:maar op welke schijf zal die dan Windows Vista installeren ?Op de systeemschijf, je geeft de schijf waar nu Windows 7 opstaat een format tijdens de installatie van Windows Vista en je installeert daar Windows Vista op. Vaak heb je wel problemen met recovery partities (recovery opties) als de MBR van de systeemschijf is overschreven. Met vriendelijke groet, Maxstar |
|||
|
16-01-2010, 15:59
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Het werkt niet, ik kan niet op de recoveryschijf komen... Wat moet ik nu doen ? Een nieuwe Windows-versie kopen kan ik niet, want ik heb er geen geld meer voor en de RC houden kan ook niet, want binnen paar maanden zal Microsoft er voor zorgen dat ik wel een volledige versie nodig heb ...
|
|||
|
17-01-2010, 14:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-01-2010 om 14:01 door PrePay.)
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Er is ook nog Ubuntu..
Contact anders hp. hun vertellen je wel wat je moet doen. PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
18-01-2010, 21:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-01-2010 om 21:52 door captain kirk.)
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Ik begrijp dat je direct na de aankoop geen hersteldisk hebt gemaakt. Je hebt nu nog een paar opties:
1: Contact HP Je kunt contact opnemen met HP en hier een recoverydisk aanvragen. (HP-Recoverydisk bestellen) 2: Onderwijskorting Indien je nog op school zit of ergens studeert, is er misschien ook een speciale studentenregelig. Hier in Nederland kun je op deze manier een legale versie van het besturingssysteem tegen flink gereduceerde kosten krijgen. Voorwaarde is dat je aan een onderwijsinstelling verbonden moet zijn. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
18-01-2010, 23:00
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Zoals:
Slim.nl PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
20-01-2010, 11:19
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
Inderdaad PrePay. Slim is de aanbieder voor hier in Nederland. Ik weet niet of België een dergelijke regeling heeft. Maar in eerste instantie zou ik HP contacteren. Deze hebben, zolang hun voorraad verstrekt, nog herstelcd's in hun assortiment.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
30-05-2010, 13:53
Bericht: #10
|
|||
|
|||
(20-01-2010 11:19)captain kirk schreef: Inderdaad PrePay. Slim is de aanbieder voor hier in Nederland. Ik weet niet of België een dergelijke regeling heeft. Maar in eerste instantie zou ik HP contacteren. Deze hebben, zolang hun voorraad verstrekt, nog herstelcd's in hun assortiment. HP heeft ten alletijden herstel cd 's, dit tegen betaling uiteraard. Het is wel prijzig wat ze ervoor vragen, doch HP gaat er vanuit, dan had de klant maar een backup moeten maken alvorens ermee te gaan werken, het staat overigens ook in de gebruiksaanwijzing. Als er problemen zijn met de Hp computer en je hebt nog garantie erop, moet je zo en zo Hp contacteren. Ik wil overigens de Topic starter een goede raad geven, installeer een Backup programma, zodat je een backup kan maken van je partitie. Ik zelf gebruik Paragon Backup programma en heb er veel plezier van. Voorbeeld: Ik kan mijn partitie verwijderen, ik kan mijn hele systeem onklaar maken, op die wijze dat de partitie wel aanwezig is maar de benodigde bestanden ontbreken om Windows op te laten starten, via mijn herstel cd die ik zelf gecreëerd heb via de Paragon Backup programma en de backups die ik heb, kan ik weer alles herstellen, binnen 10 minuten doet mijn systeem het dan weer. Gemak diend de mens. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
30-05-2010, 19:18
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Een kleine aantekening: HP heeft niet van alle systemen herstel-cd's of DVD's leverbaar. Wanneer je de kleine letters leest zie je dat van oudere systemen ze kunnen leveren zolang ze nog voorraad hebben.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
30-05-2010, 21:50
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
Als de Topic starter zijn merk en typenr. invoerd dan ziet hij van zelf of het nog leverbaar is, zo niet, dan heeft hij pech gehad.
Ik heb een Presario T3060.nl, als ik naar de site van Hp ga en voer dit in, dan weet ik zeker dat ik nog een recovery cd kan krijgen tegen betaling. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
30-06-2010, 21:55
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
Ik wist niet dat dit topic nog open was, ik heb het probleem allang opgelost, door Windows 7 te kopen (ik heb kunnen samenleggen met m'n moeder).
|
|||
|
01-07-2010, 01:18
Bericht: #14
|
|||
|
|||
(30-06-2010 21:55)Seva schreef: Ik wist niet dat dit topic nog open was, ik heb het probleem allang opgelost, door Windows 7 te kopen (ik heb kunnen samenleggen met m'n moeder). Geeft niet, ik keek eerlijk gezegd er ook vanop dat dit topic er nog is. Fijn dat je het op hebt kunnen lossen. In de regel is het ook beter als je het origineel koopt inplaats vanop Internet en dan in afgekapte vorm wat het meestal is. Je hebt een lieve moeder die dat samen met je deed. Success. Mvrgr., Santa Maria Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'. |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)