Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PC vertraagt
24-11-2009, 12:55
Bericht: #1
PC vertraagt
Hello,

Sinds kort vertraagt de PC ietwat, gescand met KIS en MBAM, en niks gevonden.
Dus een test gerund bij PC Pitstop. Tot mijn grote verbazing kreeg ik in het rapport : Defragment Drive C:\ Performance 35 %, file fragmentation : 0, maar Data fragmentation 35 %. Wat is in godsnaam data fragmentation en hoe kan ik dit vermijden ?
Ik heb de computer ervoor volledig gedefragmenteerd met O&O.
Mijn systeem is Windows Vista Home Premium SP2 en er is een Schaduw copij aanwezig.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
02-12-2009, 11:10
Bericht: #2
RE: PC vertraagt
Eerst en vooral, ik heb nog niks gevonden over dit defragmentatieprobleem, maar al bij al denk ik dat ik beter van de MFT files afblijf.
Verder heb ik de trage IE zelf opgelost door de invoegtoepassing Java™Plugin SSV Helper uit te schakelen.
Windows Explorer blijft een probleem, eigenlijk niet zozeer bij het openen van de vesters maar eerder bij het sluiten, het duurt zo ongeveer 2/3 seconden alsof het blijft "plakken". Bij toepassingen zoals Foxit Reader duurt het wel 5 seconden.
Ik ben ook gaan kijken naar het logboek, mede naar aanleiding van de melding dat sommige systemen te maken krijgen met het "zwarte scherm des doods" veroorzaakt door de updates van Microsoft dd 10/11. Tot mijn verbazing vond ik onder "systeem" verschillende meldingen "Servicing" pakket (gevolgd door een KB nr) niet geschikt voor dit systeem, met o.a ook het KB969947 die verantwoordelijk zou zijn voor het genereren van dat zwarte scherm.
Wat betekent dit ? en vooral wat kan daaraan gedaan worden ? Die staan dus allemaal bij de update geschiedenis als succesvol geïnstalleerd !
Kan het (en het vertragen is vanaf dan toch begonnen) de oorzaak zijn van het "plakken" van de vensters in Windows Verkenner ?
Detail KB 969947:Er is een beviligingsprobleem vastgesteld waardoor een niet geverfieerde externe kwaadwillige gebruiker uw systeem kan beschadigen. Installeer deze update om uw computer te beveiligen.
Na veel googlen denk ik dat er een conflict kan ontstaan met sommige AV software en als ik alles goed heb begrepen dat dit gebeurt na het inloggen (waarschijnlijk met paswoord).
Dat zijn vele vragen maar ik had toch graag een reactie hierover.

Bedankt.
02-12-2009, 11:32
Bericht: #3
Aangezien je aangeeft dat de problemen ontstaan zijn na de bewuste update zou je kunnen kijken of een systeemherstel het probleem oplost.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
02-12-2009, 12:40
Bericht: #4
(02-12-2009 11:32)captain kirk schreef:  Aangezien je aangeeft dat de problemen ontstaan zijn na de bewuste update zou je kunnen kijken of een systeemherstel het probleem oplost.

Systeemherstel, hmmm.... niet dus, de updates komen terug om te installeren. Auto updates dus.
Overal gezocht en er zijn nog meer mensen met het probleem van de updates 'niet geschikt voor dit systeem' maar nog altijd geen oplossing gevonden.
Toch bedankt voor uw reactie.
02-12-2009, 13:40
Bericht: #5
Kun je aangeven om welke update het gaat? (kb.......)

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
02-12-2009, 15:46
Bericht: #6
Hello,
Het gaat om KB's 973565, 905866 en 969947
Onder systeem, servicing gaat van niet geschikt tot uiteindelijk geïnstalleerd.
Ben ook gaan kijken naar vorige updates en daar kon ik niet zulke waarschuwingen vinden.
Ben ook op de Microsoft forum geraakt en daar was er iemand die meldde dat dit waarschijnlijk updates zijn voor Windows 7 en die meldde nog méér KB's.
Daar ok is er nog geen antwoord, iemand heeft die verwijderd maar ik denk niet dat dit een goede beslissing is zolang er geen zekerheid is.
Voorlopig zal ik moeten leven met de vertraging bij het sluiten van de WE vensters.
02-12-2009, 22:33
Bericht: #7
Inmiddels is het vermoeden dat de BSOD's toch niet veroorzaakt worden door de updates. Dit wordt door zowel Microsoft als Prevx bevestigd. Lees hier voor meer info.

Follow me on Twitter
03-12-2009, 11:27
Bericht: #8
Bedankt voor uw antwoord.
Dat zwart scherm deed zich gelukkig nog niet voor, ook niet op de laptop en de XP computer.
Access Control List aangepast, dat moet toch op een of andere manier gebeuren door zelf aan te passen of door een update ?
Ik lees ook dat dit kan gebeuren door inloggen, wil dat zeggen met een paswoord ?
De vraag is, is het wel safe om zo maar een patch uit te voeren zonder dat het probleem zich voordoet.
Groeten.
arleetel.
03-12-2009, 11:35
Bericht: #9
Zolang het probleem zich niet voordoet zou ik zeker de patch niet uitvoeren. De patch of fix is ontwikkeld door Prevx voor voornamelijk het probleem met het zwarte scherm. Daarbij zegt Prevx zelf ook dat de patch niet altijd werkt. Dus met zoveel maar's zou ik het zeker niet doen. We hebben nog geen tijd gehad om zelf eens te gaan zoeken naar de oorzaak van je probleem wat niet wil zeggen dat we het vergeten zijn Icon_wink

Hoe draait overigens het systeem in de veilige modus? Heb je dan ook last van traagheid?

Follow me on Twitter
03-12-2009, 12:49 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-12-2009 om 18:08 door arleetel.)
Bericht: #10
In veilige modus "plakt" de venster van Windows Explorer ook 2/3 seconden.
Ondertussen de Foxit Reader verwijdert want die "plakte" wel 10 seconden, dat probleem heb ik niet met Adobe Reader.

Ik had ook een probleem met PSP, telkens bij het afsluiten kreeg ik een melding : "not responding". Rond de 10/11 november had ik ook een spel geïnstalleerd, ik heb die verwijderd maar er was geen verandering. Dus terug geïnstalleerd maar die maakte deze keer verbinding met de desbetreffende website. Wat er gebeurde weet ik echt niet, maar alles ziet er nu toch normaal uit.
Hopelijk zal dit zo blijven.
Groeten
arleetel
03-12-2009, 23:00
Bericht: #11
PSP-probleem, ik begrijp dat je beschikt over een draadloos netwerk? Al eens je router gecontroleerd. Een probleem hierin kan ook de PSP-foutmelding geven.

Je meldt dat alles nu ok is. Bedoel je hiermee ook je eerstgenoemde probleem?

Follow me on Twitter
04-12-2009, 12:00 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-12-2009 om 18:08 door arleetel.)
Bericht: #12
Sorry, PSP staat voor Paint Shop Pro.
En neen ik heb geen draadloos netwerk, wel een router maar alles is met kabel verbonden,
draadloos vertouw ik niet.
Groeten.

Ondertussen ben ik ook verder gaan zoeken en zoals ik al vermelde, kon ik de traagheid van IE8 ongedaan maken door het uitschakelen van de Java invoegtoepassing, gevonden op Kaspersky forum eigenlijk. Nu vandaag lees ik in die forum dat KIS een patch zou uitbrengen op 3.12 (gisteren dus) om dit te verbeteren.
Kan het nu zijn dat door deze patch, zo maar mijn probleem (ook van Pain Shop Pro en andere programma's) opgelost is ?
En het toeval wil, dat ik de laatste versie 9.0.0.736 op 10.11 geïnstalleerd heb.
Nogmaals de groeten.
arleetel.
08-12-2009, 22:02 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-12-2009 om 22:02 door captain kirk.)
Bericht: #13
Het blijkt dat er inderdaad iets niet goed heeft gezeten in een van de updates van Kaspersky waardoor traagheid ontstaat bij IE en enkele andere programma's. Lees dit maar eens.
Of de nieuwe patch je probleem oplost durft ik niet te zeggen. Ik denk uitproberen dus.
En PSP, tja dan denk ik inderdaad snel aan de gameconsole en niet aan de Paint Shop Pro. Dus excuus hiervoor.

Follow me on Twitter
10-12-2009, 18:58
Bericht: #14
Bedankt voor uw antwoord. KIS zou inderdaad de boosdoener geweest zijn, na de update was de computer precies gedeblokkeerd.
Laat ons nu hopen dat het zo blijft.
Groeten.
arleetel
10-12-2009, 21:52 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-12-2009 om 21:52 door captain kirk.)
Bericht: #15
(10-12-2009 18:58)arleetel schreef:  Laat ons nu hopen dat het zo blijft.
Groeten.
arleetel

We hopen met je mee. Ik laat het topic nog even open mocht het probleem terug keren. Laat over een paar dagen maar weten hoe het ervoor staat.

Follow me on Twitter
15-12-2009, 10:19
Bericht: #16
Hello,
Wat dat specifiek probleem van vertraging betreft, is het opgelost.
Zoals U waarschijnlijk weet zijn er nu ander problement met KIS, support gecontacteerd, hun forum staat er vol van.
Een oplossing moet dus van Kaspersky zelf komen.
In alle geval nog eens bedankt voor uw hulp.
Icon_biggrin
15-12-2009, 21:44
Bericht: #17
Kaspersky heeft het inderdaad op dit moment even zwaar. Niet alleen in eigen huis maar ook door bezoek van buitenaf.
Aangezien je gemelde probleem hier is opgelost sluit ik dit topic. Wil je het toch weer open hebben, stuur mij dan even een PM. Succes en nog veel plezier hier op Bluemedicine Icon_wink

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)