|
PC geeft waarschuwing
|
|
29-08-2009, 11:15
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
PC geeft waarschuwing
Hallo,
Jullie hebben me al vaker geholpen, en nu heb ik wederom een probleem met de PC. Al weet ik niet of het met een virus te maken heeft. Als ik bezig ben met de PC, gewoon op het internet, krijg ik ineens een zwart beeld; vervolgens een blauw scherm met de volgende waarschuwing; "Er is een probleem gevonden. Windows is afgeloten om schade te voorkomen. etc.... en "Als zich problemen blijven voor doen; scakel alle BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopiën uit". Ik heb de virusscanner van AVG, deze vindt geen probleem op de PC. Maar hoe kom ik er achter wat het probleem is...kunnen jullie mij verder helpen Alvast bedankt weer. Groeten, Mariek |
|||
|
30-08-2009, 12:18
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: PC geeft waarschuwing
Dit topic zit in het verkeerde Forum. Word Vanzelf wel door een modje verplaatst naar goede forum.
Veder kan dit aan heel veel dingen liggen. Bevind er ook een bepaalde error melding op dat blauw scherm? PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
30-08-2009, 13:55
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Ja Sorry, ik wist niet onder welk forum dit viel, aangezien ik niet weet of het wordt veroorzaakt door een virus of iets dergelijks.
Nee, ik kan er niet uithalen om welke fout of het gaat. Daarom was m'n vraag ook; hebben jullie een Hijack-this log nodig? |
|||
|
30-08-2009, 20:28
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Ik denk het wel. Post je Hijack-this log maar in een nieuw topic in het goede fora.
PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
31-08-2009, 21:22
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Het gaat nu weer 2 dagen goed...dus ik wacht nog even met met de Hijackthis log. Als ik die foutmelding weer krijg, post ik hem alsnog. Bedankt tot zover, Prepay
|
|||
|
06-09-2009, 09:40
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Het is nu weer mis, PC start nu op in veilige modus, nadat PC is verplaatst, dus stekker erin, en weer eruit, maar dat zou toch niet de oorzaak moeten zijn ? Ik plaats nu een HJT log voor de zekerheid,
Gr. Marike |
|||
|
07-09-2009, 20:30
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Begrijp ik het goed dat het probleem weer terug is gekeerd na verplaatsing?
In dat geval zou een los contact een oorzaak kunnen zijn waardoor een hardware-onderdeel niet goed werkt. Haal de stekker eens van de kast en controleer of alles nog goed in de pc op haar plaats zit. Dus kabels op het moederbord, geheugenbanken, etc. Een andere oorzaak zou ook stof kunnen zijn. Stof in de pc kan ervoor zorgen dat de pc niet meer goed werkt. Hier kun je lezen hoe je je pc van binnen schoon kunt maken.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
07-09-2009, 22:54
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Ik had inmiddels al een log geplaatst, in het daarvoor bestemde forum.
Daar was niks in te zien, maar ik denk dat het te maken heeft met de verplaatsing,(inderdaad ,onstond daarna het probleem) en er zou ook stof in de kast kunnen zitten. Er is trouwens ook een stroomstoring geweest hier, maar de PC startte daarna nog wel goed op. Omdat ik nu op twee fora schrijf met hetzelfde probleem kunnen jullie er uiteraard 1 sluiten. Bedankt, Kirk, voor het advies! Ik ga er mee aan de slag. :)Mariek |
|||
|
08-09-2009, 21:40
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
Laat je ons horen of het iets opgelost heeft?
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
08-09-2009, 22:48
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
De PC zat inderdaad vol stof, we hebben het zo goed mogelijk schoongemaakt; het verandert helaas niets aan de situatie.
PC kan alleen worden opgestart in veilige modus. AVG vindt geen fouten. Bestaat er een programma waarmee je de fout kan opsporen? Thanks,;)Mariek |
|||
|
10-09-2009, 12:14
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Wanneer de pc wel start in de veilige modus en normaal een BSOD geeft, moet je toch gaan denken aan een hardwarefout. Staan er conflicten in het hardwareoverzicht in je configuratiescherm?
|||
|
10-09-2009, 22:33
Bericht: #12
|
|||
|
|||
(10-09-2009 12:14)captain kirk schreef: Wanneer de pc wel start in de veilige modus en normaal een BSOD geeft, moet je toch gaan denken aan een hardwarefout. Staan er conflicten in het hardwareoverzicht in je configuratiescherm? Tja, ik weet er helaas te weinig van, ik heb geprobeerd het logboek te lezen, maar voor mij is het lastig te bepalen, wat er nou eigenlijk staat. Ehhm , en BSOD, dat is een afkorting voor..?? (ja sorry, dat bedoel ik, ik heb er weinig verstand van) |
|||
|
12-09-2009, 10:26
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
BSOD is het Blue Screen Of Death. Zeg maar het blauwe scherm met een enorme hoeveelheid technische tekst wat verschijnt wanneer je pc soms vast loopt. Vaak wordt er in de tekst een foutcode gegeven als een soort getallenreeks:
![]() Wanneer je weer een blauw scherm krijgt, zou je dan deze code eens willen geven? Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
12-09-2009, 23:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-09-2009 om 23:08 door Mariek75.)
Bericht: #14
|
|||
|
|||
|
Ik heb het blauwe scherm stil kunnen zetten (even ge-googled op BSOD
Hier volgt de code: ****STOP: 0X0000007E(0XC0000005,0XF6B55189,0XF79372CC,0XF7936FC8) |
|||
|
12-09-2009, 23:35
Bericht: #15
|
|||
|
|||
|
PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
13-09-2009, 15:39
Bericht: #16
|
|||
|
|||
(12-09-2009 23:35)PrePay schreef: Mischien heb je hier wat aan: Ik heb het gelezen, maar wat houdt dit in; in normaal Nederlands, :)aangezien ik "6 geformatteerde HD-diskettes nodig heb om de opstartdiskettes te kunnen maken"? Moet heel die PC leeg , is dat de bedoeling? Is dat de enige manier, want ik ben er een beetje huiverig voor (er staan toch tamelijk belangrijke dingen op de PC) En kan dat alleen met diskettes of ook CD-roms? Want diskettes kunnen niet eens in mijn PC. Groetjes, Mariek |
|||
|
13-09-2009, 21:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-09-2009 om 21:36 door captain kirk.)
Bericht: #17
|
|||
|
|||
|
Wacht nog maar even met je pc opnieuw formatteren. De 0X0000007E is een code die niet altijd met een herformat op te lossen is. De code geeft namelijk meerder oorzaken. Het wordt dus zoeken. Ik denk dat het in de hardware zit. Dus vandaar nogmaals mijn vraag of er een waarschuwing staat in het apparaatbeheer:
Krijg je de problemen overigens alleen als je op internet zit en wat gebeurd er indien je internet los gekoppeld hebt; verschijnt dan ook het probleem? Heb je daarnaast een losse videokaart of een aansluiting op het moederbord? Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
14-09-2009, 10:12
Bericht: #18
|
|||
|
|||
|
Bij apparaatbeheer staan geen gele driehoekjes.
Wel staan er in het logboek de volgende meldingen; Allereerst een waarschuwing (hier dus een geel driehoekje): 'TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.' En een foutmelding; van de service contol manager 'De volgende opstartprogramma's zijn niet geladen: AvgLdx86 AvgMfx86 Fips intelppm mpFp nod32drv StarOpen En dan nog een foutmelding: van DCOM; 'DCOM kreeg foutmelding 'Deze service kan niet in veilige modus worden gestart "bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten" om de server {1BE1F7665536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten.' Nou, ik hoop echt dat jullie hier iets uit kunnen halen. Ik snap niet waar dit probleem nou vandaan komt..maarja dat doet er niet meer toe, het belangrijkste is dat ik het op los. Maar we gebruiken deze PC ook voor ons bedrijf, dus hij is onmisbaar. Sinds gisteren begint de PC ook ineens andere kuren te vertonen; hij loopt vast, (het beeld en de muis blijven stilstaan) of hij start zomaar uit het niets op nieuw op. Zou dat allemaal ermee te maken hebben? Jouw laatste vragen over het internet, videokaart, en moederbord, daar kom ik later nog op terug . In ieder geval bedankt weer |
|||
|
14-09-2009, 20:03
Bericht: #19
|
|||
|
|||
|
Zijn overigens wel al je drivers up-to-date? Het ziet er naar uit dat oa je netwerkkaart problemen geeft.
|||
|
21-09-2009, 20:54
Bericht: #20
|
|||
|
|||
|
En ????
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)

![[Afbeelding: bsodfoutcode.jpg]](http://img406.imageshack.us/img406/6154/bsodfoutcode.jpg)