Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mbam
24-08-2009, 12:49
Bericht: #1
Mbam
Malwarebytes geeft altijd bij het openen van de site http://www.tv-visie.be de melding" malwarebytes anti-malware ip bescherming : infectie gedetecteerd :
En krijg dan de site niet te zien.
Ik gebruik dit programma al jaren en heb nooit zo een meldingen gekregen.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

Het IPadres van die site is :95.211.7.154
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
24-08-2009, 19:21 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-08-2009 om 19:25 door miekiemoes.)
Bericht: #2
RE: Mbam
Hoi,

Lees alvast dit even:
http://www.malwarebytes.org/forums/index...opic=21076

Als een bepaalde site/IP geblokkeerd wordt, dan is dit een teken dat er malware wordt gehost en het bezoeken van die site kan je pc infecteren.
Momenteel ben ik overladen met werk en heb ik echt niet de tijd om de site zelf te checken. De IP feature is ook niet mijn verantwoordelijk, maar zal alvast de verantwoordelijke vragen om er even een kijkje naartoe te nemen.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Assistant Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-08-2009, 10:55
Bericht: #3
Antwoord ontvangen,

Citaat:This isn't actually an F/P. This IP belongs to one of a number of Leaseweb IP ranges, which is why it is blocked;

http://hosts-file.net/?s=95.211.7.154

Leaseweb did get in touch with Marcin, and I fired off a reply to them to inform them of why they were blocked and what they needed to do to resolve it, but they've failed to respond, so myself and Marcin decided to leave the blocks in place.

Kortom, met andere woorden, het is Leaseweb die het probleem moet oplossen. Zolang zij daar niks aan doen zal mbam die IP range blijven blokkeren om problemen te voorkomen.
Binnenkort is versie 1.41 van mbam uit waar het uitschakelen van IP blokkering vlotter zal gaan wanneer je toch een bepaalde site wil bezoeken die wordt geblokkeerd door mbam.

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

Reageren op dit bericht
11-09-2009, 21:13
Bericht: #4
(25-08-2009 10:55)miekiemoes schreef:  Antwoord ontvangen,

Citaat:This isn't actually an F/P. This IP belongs to one of a number of Leaseweb IP ranges, which is why it is blocked;

http://hosts-file.net/?s=95.211.7.154

Leaseweb did get in touch with Marcin, and I fired off a reply to them to inform them of why they were blocked and what they needed to do to resolve it, but they've failed to respond, so myself and Marcin decided to leave the blocks in place.

Kortom, met andere woorden, het is Leaseweb die het probleem moet oplossen. Zolang zij daar niks aan doen zal mbam die IP range blijven blokkeren om problemen te voorkomen.
Binnenkort is versie 1.41 van mbam uit waar het uitschakelen van IP blokkering vlotter zal gaan wanneer je toch een bepaalde site wil bezoeken die wordt geblokkeerd door mbam.

Hoi, versie 1.41 van mbam is nu uit maar merk nog steeds géén verschil i.v.m men bovenvermeld probleempje.Icon_confusedIcon_rolleyes
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-09-2009, 21:22
Bericht: #5
Malwarebytes zal daar ook niks aan doen hoor. Zoals ik al eerder zei het is leaseweb die het probleem moet oplossen. Zolang ze dat niet doen blijft het onveilig voor hen.
Wat je nu wel kan doen is, wanneer je die site wil bezoeken, rechtsklik je op het mbam icoontje in je taakbalk en vink je IP Protection uit.
Dit kan een enkele seconden duren vooraleer het wordt "afgezet". Daarna kan je de site bezoeken en kan je "IP protection" gewoon terug inschakelen nadien Icon_smile

Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)