|
Computer kan niet verbinden met modem
|
|
25-07-2009, 14:37
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Computer kan niet verbinden met modem
Ik heb hier een raar probleem. Donderdagavond had ik plots geen internet meer, na alles te hebben gecontroleerd hebben we maar de router afgesloten en opnieuw opgestart, alles ging terug, maar ik had het idee dat ik niet op de modem was verbonden. Ik wou vandaag terug m'n internet beveiligen, omdat het donderdagavond terug standaard was, maar hier begonnen de problemen. Ik wou dus opnieuw verbinden met m'n router, maar er stond niet op dat hij beveiligd was, maar m'n naam stond er wel op. Telkens als ik wil verbinden, krijg ik een foutmelding dat Windows niet kon verbinden. Ik zag uiteindelijk dat ik was verbonden met de verbinding met m'n naam, maar er staat nog steeds nog een verbinding met m'n naam die beveiligd is. Nu ben ik maar op één verbinding verbonden en voor donderdagavond waren dit er 2 (m'n modem en router). Ik heb alles gecontroleerd, zelfs de hoofdmodem in de garage, maar elke kabel zit er in. Ik heb zelf m'n modem gereset en m'n systeem herstelt met systeemherstel, maar nog steeds heb ik dit probleem. Wat moet ik nu doen ? Moet ik bellen naar m'n provider ?
|
|||
|
25-07-2009, 22:20
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Computer kan niet verbinden met modem
Het is niet helemaal duidelijk wat nu het probleem is:
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
27-07-2009, 11:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-07-2009 om 11:29 door Seva.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Ik heb een bekabeld netwerk, mijn router is verbonden met mijn modem. Ik denk van niet, omdat de telefoon + internet daarop aangesloten is. Ik heb wel verbinding, maar als dat nu op m'n modem of router is, daar heb ik geen idee van.
Nu is er één verbinding verbonden met m'n pc, de andere staat in de lijst met een sterk signaal en beveiligd, en met die kan ik niet verbinden, terwijl het voor donderdagavond wel kon. |
|||
|
27-07-2009, 21:01
Bericht: #4
|
|||
|
|||
(27-07-2009 11:29)Seva schreef: Ik heb een bekabeld netwerk, mijn router is verbonden met mijn modem. Ik denk van niet, omdat de telefoon + internet daarop aangesloten is. Ik heb wel verbinding, maar als dat nu op m'n modem of router is, daar heb ik geen idee van. Wanneer dit apparaat verbonden is met de buitenlijn, dus of je telefoonaansluiting of het punt van je televisiekabel, dan is dat de modem. Het apparaat wat hieraan past gekoppeld is en waaraan daar weer je computer is verbonden is je router. (27-07-2009 11:29)Seva schreef: Nu is er één verbinding verbonden met m'n pc, de andere staat in de lijst met een sterk signaal en beveiligd, en met die kan ik niet verbinden, terwijl het voor donderdagavond wel kon. De verbinding die verbonden is, is denk ik de pc waarmee je wel het net op kunt? De ander in de lijst met een sterk signaal lijkt mij de duiden op router met een draadloze functie. Om beter te kunnen bekijken wat je hebt, kun je mij het merk en het typenummer van zowel je modem als van de router geven. Misschien dat we dan beter inzicht krijgen in het probleem. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
07-08-2009, 13:09
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Ik denk dat er iets mis is met m'n internet, want dit is nu al de tweede dag dat m'n internet zonder reden uitvalt. Gisteren werkte alles terug normaal (ik was verbonden met m'n modem en router) en nu ben ik enkel verbonden met m'n draadloos internet (de router dus), maar niet met m'n lokaal internet (modem) ... Sommige mensen zeggen dat ik een driver moet installeren, maar ik vind geen enkele driver voor een internetkaart.
Ik zet echt met m'n handen in het haar, wat kan het probleem zijn ? Is m'n modem stuk ? Of m'n router ? Of is het omdat ik Windows 7 draai op m'n pc ? |
|||
|
08-08-2009, 18:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-08-2009 om 18:25 door Nicholas.)
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Kan je je provider niet contacteren?
|
|||
|
08-08-2009, 18:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-08-2009 om 18:55 door PrePay.)
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Laast had ik een zelfde soort probleem met een moterola modem bij een familie lid.
ze zijden dat het probleem lag dan dat je 2 router probeerde 2 verbindingen tegelijk te maken.. en dan kan niet via een telefoon netwerk. en dat dat we onze modem en router er 30 seconden uit moesten halen en dan er weer indoen. dat werkte. dus probeer dat eens! Groeten, PrePay, Who Else? WMisiedjan.net |
|||
|
29-10-2009, 19:15
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Ik heb vandaag eens alle kabels er opnieuw in de pc gestoken en heb gemerkt dat mijn pc is verbonden, maar dat die de modem niet identificeerd. Ik ben nu verbonden met mijn router, maar als ik dan disconnect, heb ik geen internet meer, omdat hij de modem niet identificeerd.
|
|||
|
29-10-2009, 21:43
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
Als je wel via je router verbinding hebt dan zal toch de modem moeten werken. Wanneer je disconnect verbreek je alle verbindingen en is het logisch dat je dus geen contact meer kan maken met de modem.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
10-11-2009, 20:55
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
Ik heb terug diverse problemen met m'n internet. Ik heb nog steeds het probleem dat mijn computer mijn modem niet herkent, maar wel mijn router. Ik heb er een foto van gemaakt :
![]() Ook als ik de pc opstart en wil verbinden met de router (modem herkent hij toch niet), dan lukt het niet. Terwijl mijn zus (die is verbonden met de router) er wel op kan. Een halfuur later (na veel geprobeerd hebben) er wel terug gewoon op. Ook kan ik niet op 192.168.2.1, want Firefox zegt dat die de server niet vind ... Dit is al de 5de maand op rij dat ik problemen heb met mijn internet en ik kom het stilaan kotsbeu ... |
|||
|
11-11-2009, 01:47
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Hoi Seva,
Welke ISP heb je en wel abonnement? Dus als ik het goed begrijp kun je zowel met je pc bekabeld als draadloos verbinden met het internet. En je zus is dat ook bekabeld, draadloos of alle 2 |
|||
|
11-11-2009, 12:28
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
Ik zit bij Telenet, maar ik weet niet welk abbonement, het heeft wel iets te maken met de digicorder.
En ik kan momenteel enkel op de router, omdat hij de modem niet herkent. En mijn zus is verbonden met de router. Maar ik heb daarnet de kabel verwisseld in de router en nu staat de bekabeld netwerk (modem) er niet tussen. |
|||
|
11-11-2009, 14:15
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
Daar je Telenet gebruikt is het zwarte kastje in de garage is de modem.
ongeveer als deze.Nu is het belangrijk om te weten maak je gebruik van een accespoint voor draadloos te verbinden met internet om heb je een router met draadloos. Dikwijls word door telenet geadviseerd om een switch achter de modem te plaatsen en dan is weer belangrijk wel abbonnement je hebt. Kun je van je router en of accespoint eens de naam en type noteren en hier plaatsen. Groetjes Dasle |
|||
|
11-11-2009, 18:05
Bericht: #14
|
|||
|
|||
|
Dat zwarte kastje staat naast de pc en de router staat op de pc, dat zwarte kastje is verbonden met een kabel en de kabel van de telefoon is daar ook op bevestigd.
Ik gebruik deze router : http://www.usr-emea.com/products/p-wirel...3&loc=bene. |
|||
|
11-11-2009, 21:25
Bericht: #15
|
|||
|
|||
|
Eerder gaf je aan dat je een bekabeld netwerk gebruikt. In een ander topic geef je aan dat je twee verbindingen ziet. Afgaande op de afbeelding die je hebt gestuurd, klopt dit. Deze router biedt de mogelijheid tot een bekabeld netwerk en draadloos. De dubbele verbinding die je ziet is van en je bekabeld netwerk en die van je draadloze netwerk.
Wat gebeurd er als je je Wifi van de pc uitschakeld? Indien je via het IP er niet op kan probeer het dan eens via de Explorer. Een ander probleem kan ook de kabel zelf zijn. Probeer het eens met een andere kabel. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als je via de kabel van je zus werkt? Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
|||
|
12-11-2009, 00:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-11-2009 om 00:48 door Dasle.)
Bericht: #16
|
|||
|
|||
|
Bij Telenet ExpressNet kan je met 2 pc's online
Met ExpressNetXL & TurboNet met 4 pc's En met BasicNet & ComfortNet volgens mij maar met 1 pc maar dit staat niet specifiek vermeld. Zou je dan achter de modem een switch hebben kan je niet met meer dan het toegelaten aantal pc's op het internet daar zij controleren op MAC adres maar daar je een router gebruikt mag dat geen probleem zijn. Probeer eens wat captain kirk zei en schakel Wifi eens uit op je pc en gebruik enkel de kabel. Van dat zwarte kastje waar ik eerder de afbeelding van plaatste haal je dan een 10 à 15 minuten de spanning af waardoor deze zich reset. Als je dan de adapter terug in het stopcontact steekt duurt het een minuut of zo en dan zou je weer op het internet moeten kunnen. Groetjes Dasle |
|||
|
06-12-2009, 01:48
Bericht: #17
|
|||
|
|||
|
Ik heb een paar weken zonder router verbonden geweest en heb sinds gisteren mijn router terug aangesloten. Sindsdien geen problemen meer met internet die uitvalt. Het enige die nu nog raar is, het feit dat er 3 DHPC clients verbonden zijn. Mijn computer staat 2x op de DHPC Client Log en ene 'PC_VAN_GEBRUIKER'. Als ik kijk bij de security log, zie ik helemaal geen andere IP, maar steeds mijn IP. Is dit normaal ?
|
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: fp1qmb.jpg]](http://i36.tinypic.com/fp1qmb.jpg)
![[Afbeelding: 1257936707-120.jpg]](http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/11/1257936707-120.jpg)