Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem met bepaalde sites
29-06-2009, 16:54
Bericht: #1
Probleem met bepaalde sites
Onlangs werden er bij ons zonnecellen geplaatst op ons dak. De monitoring van deze cellen gebeurt via de pc.
Voor de plaatsing surfte ik met een modem van Telenet en een switch (D-Link).
Nu is er een router (sitecom) tussengeplaatst. Het surfen gaat nu voor 99% zonder problemen.
Enkel bij sommige sites, zoals voor het herladen van een tempokaart van Mobistar, krijg ik problemen.
Ik krijg dan steeds de melding: this page requires ac_runactivecontent.js.
Of geraak ik niet op een site, zoals http://www.knooppunt.net. Laat dat nu juist een site zijn die mijn dochter nodig heeft voor haar school.
Wanneer ik de router er opnieuw van tussen haal, zijn de problemen opgelost.
Weet iemand hoe dit probleem op te lossen valt? De router moet er tussen blijven staan voor de on-line monitoring.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
29-06-2009, 19:28
Bericht: #2
RE: Probleem met bepaalde sites
Kijk eens even in je routerinstellingen bij Firewall of andere instellingen die je kan blokkeren. Want het lijkt hier dat javascript of Flash inhoud geblokkeerd staat in je router.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
29-06-2009, 21:29
Bericht: #3
Wanneer de hele site wordt geblokkeerd kun je in de in de configuratie van de Router de sites ook handmatig permanente toestemming geven.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
30-06-2009, 12:54
Bericht: #4
Bedankt voor jullie reactie.
Het probleem blijkt met ac_runactivecontent.js blijkt van Mobistar zelf te komen.
Het blijkt nu wel te werken.
Maar ik geraak nog steeds niet op deze site: http://www.knooppunt.net. Wanneer ik de router ervan tussen haal wel.
Laat dat nu net een site zijn die mijn kinderen nodig hebben voor hun studies.
Ik heb al geprobeerd om de site permanente toegang te geven op de router, maar ik vind nergens een rubriek waar ik dat kan invullen.
Ook heb ik al gedacht om te werken met openDNS, maar dan moeten de originele DNS codes gewijzigd worden. En ik zie ook nergens een rubriek om dit te wijzigen. Icon_frown
30-06-2009, 20:57
Bericht: #5
Toch lijkt het mij een instellingsprobleem in de router en dan zoals Mieke al meldde: de firewall in de router. Ik zit hier ook met een Sitecom (weliswaar een wat ouder model) en kan de site gewoon bereiken. Staat op de bijgeleverde cd van je router geen handleiding waarin staat hoe je de firewall even kunt uitzetten of kunt configureren?

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
01-07-2009, 09:23
Bericht: #6
(30-06-2009 20:57)captain kirk schreef:  Toch lijkt het mij een instellingsprobleem in de router en dan zoals Mieke al meldde: de firewall in de router. Ik zit hier ook met een Sitecom (weliswaar een wat ouder model) en kan de site gewoon bereiken. Staat op de bijgeleverde cd van je router geen handleiding waarin staat hoe je de firewall even kunt uitzetten of kunt configureren?
Neen, nergens vind ik een gebruiksaanwijzing terug. Die firewall staat uit, alhoewel ik ook denk dat daar het probleem moet zitten.

Ondertussen heb ik de installateur verwittigd. Hij zal morgen een andere modem plaatsen. Ik hou jullie op de hoogte hoe dit afgelopen is.
03-07-2009, 14:57
Bericht: #7
Ik heb de firma Sitecom een mailtje gestuurd aangaande het probleem met de router.
Blijkt dat de router bepaalde ip-adressen niet kan lezen.
Ze hebben hun ingenieurs ingelicht over dit probleem en zullen werken aan een update van de firmware.
Ik hou je op de hoogte hoe dat afloopt.
03-07-2009, 16:04
Bericht: #8
Interessant om te weten. Icon_smile

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
04-07-2009, 19:37
Bericht: #9
Bijzonder en best wel slordig. Ook bijzonder dat blijkbaar een wat ouder model geen problemen ondervindt daar ik met mijn Sitecom wel op de site kan komen. Succes en ik ben benieuwd.

Follow me on Twitter
05-07-2009, 07:30
Bericht: #10
Ja, inderdaad. Volgens Sitecom is dit de reden: de sites waar ik problemen mee heb hebben zeer afwijkende ip adressen waarin 255 getallen voorkomen, maar normaal gesproken horen adressen maar tot 254 te gaan.
Ik wacht dus af. De oplossing zal ik (hopelijk) binnen 14 dagen kunnen posten, want ik ga nu met vakantie.
06-07-2009, 09:18
Bericht: #11
We horen het wel. In ieder geval een prettige vakantie!

Follow me on Twitter
17-07-2009, 10:03
Bericht: #12
Probleem is opgelost.
Sitecom heeft mij de upgrade doorgemaild en ik heb die op de router geïnstalleerd. Alles werkt weer zoals het moet.
De upgrade vind je hier: http://www.sitecom.com/product_support_p...ductid=724
Misschien heeft iemand anders er wat aan.
17-07-2009, 22:33
Bericht: #13
Prettig dat alles weer werkt en dank voor de link. Wie weet hebben de mensen er iets aan.
Aangezien je probleem is opgelost, sluit ik het topic. Wil je het toch nog open hebben, stuur mij dan even een PM.Voor een nieuw probleem vragen we je een nieuw topic te starten.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)