Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 hardnekkige foutmeldingen
23-06-2009, 19:01
Bericht: #1
2 hardnekkige foutmeldingen
Hoi

Ik heb een pc die nogal raar doet, en niets dat ik onderneem lost de fouten op. Ik zal het probleem hier kort proberen uit te leggen.

Enige tijd geleden kwam geregeld de foutmelding: "uitgestelde schrijfbewerking mislukt". Daarna was een partitie volledig weg in de verkenner. Ik moest de pc opnieuw opstarten vooraleer ik de partitie terug had (en dat lukte niet altijd).
Hiervoor heb ik vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Ten einde raad heb ik de pc dan maar binnen gebracht bij de leverancier (vermits ik nog net in garantie was). Zij hebben het volgende vervangen: de harddisk, de voeding, het moederbord en windows zelf natuurlijk ook.

Ik kreeg de pc terug en alles werkte zonder de foutmelding nog te krijgen, waauuuw!

Enige weken nadien kreeg ik echter op gezette tijden een blauw scherm met: "kernel data inpage error" (met foutmeldingen 0x000000F4 en 0x0000007A).
De pc zei dat hij een geheugendump aan het doen was, waarna de pc opnieuw zou opstarten. Dat laatste deed hij natuurlijk niet en ik moest de pc volledig uitzetten, zo'n 10 min, ook de stroom ernaartoe.

Ik ben wel iets gewoon met pc's, dus ik dacht ik formatteer opnieuw de harde schijf en installeer windows opnieuw. Zo gezegd zo gedaan en alles ging goed totdat ik de updates liets downloaden en installeren. Nu krijg ik BEIDE fouten opnieuw.

Ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen.
Heeft hier iemand op dit forum briljante ideeën, want mijn ideeën zijn op!

Groetjes
Jaycee

Ik heb een pentium 4 (van 2007) met Windows XP SP3.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
23-06-2009, 20:48
Bericht: #2
RE: 2 hardnekkige foutmeldingen
Beste Jaycee,

Dit probleem treedt op bij een computer waarbij Windows XP of een nieuwer besturingssysteem wordt geïnstalleerd op een vaste schijf die wordt geconfigureerd als slave, terwijl er geen ander apparaat is aangesloten op hetzelfde kanaal van de IDE-controller.
Je kunt het volgende proberen:
  • Voor vaste schijven van het PATA-type configureer je het vasteschijfstation als afzonderlijke hoofdschijf (dus als master zonder slave).
  • Voor vaste schijven van het type SATA sluit u de kabel van de vaste schijf aan op een SATA-connector voor een hoofdkanaal (master-kanaal) op de systeemkaart.
  • Sluit een ander apparaat aan als hoofdstation, bijvoorbeeld een cd- of dvd-station.
  • Vervang de PATA en SATA IDE-kabel, ook al lijkt deze niet versleten te zijn.
  • Installeer Windows op een nieuwe vaste schijf. Het is namelijk mogelijk dat de vaste schijf of de Windows-installatie beschadigd is.(Alhoewel dit niet zou moeten kunnen daar deze er al nieuw in geplaatst is

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
24-06-2009, 11:45
Bericht: #3
Hey

Bedankt voor de snelle respons!
Maar dat is allemaal nagekeken toen hij binnen was, dus dat zou in orde moeten zijn.

Weet je wat ik merk?
Er moet iets zijn dat fout gaat bij het opstarten van de pc. Want als ik direct na het opstarten de programma's REGCURE en 1 CLICK PC FIX laat runnen en fixen, dan heb ik geen probleemmeldingen meer tot ik de pc opnieuw opstart.

The multimillion dollar question natuurlijk: hoe kom ik te weten wat er verkeerd loopt bij de opstart ???

Jaycee
Reageren op dit bericht
24-06-2009, 20:40
Bericht: #4
Je kunt beginnen met eens de pc op te starten in de veilige modus en kijken of dan het probleem zich voordoet. Hij start dan in principe met minimale drivers.
Wat heb je verder geïnstalleerd aan programma's bij de inrichting van je pc? Misschien is de fout ontstaan na de installatie van een van deze programma's en wordt nu het geheugen verkeerd aangesproken.
Controleer ook eens in je configuratiescherm bij het apparaatbeheer of daar conflicten gemeld worden.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
24-06-2009, 22:57 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2009 om 12:10 door Uplink.)
Bericht: #5
De blauwe scherm die je krijgt is een blue screen of death, het kan te maken hebben met je hardware ( er is iets niet correct aangesloten)

Wat ik over jou probleem tegenkom op het web is dat het te maken heeft met je Hardware (geheugen) Maar het kan ook een virus zijn.
Mag ik een lijst van je systeem specificaties en wat voor geheugen je gebruikt?

Download Http://www.memtest.org/download/2.11/mem...11.iso.zip
Om de ISO Bestand op je cd te branden heb je een gratis ISO Brander nodig http://www.freeisoburner.com/FreeISOBurner.exe

<<ISO GEBRAND OP CD>>>
Voer de cd in je cd/dvd/ Rom en herstart je pc nu zal memtest gaat booten en je geheugen scannen (Dit kan best lang duren)

Prevent your pc from being infected, Always be Secure
(Avira Anti Virus Free User)
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
27-06-2009, 20:55
Bericht: #6
Heeft de veilige modus en een kijkje in je config al iets opgeleverd?

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)