|
Banker.dl
|
|
14-06-2009, 19:21
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Banker.dl
Hallo,
Toen ik vandaag mijn computer scande (met een virusscanner die gericht is op bedreigingen voor software met betrekking tot internet bankieren), ontdekte mijn virusscanner een virus genaamd Banker.dl. Via Google en verschillende (virus)scanners heb ik hierna geprobeerd om dit weer kwijt te raken (AVG Free 8.5, Kaspersky, Spyware Doctor en SpyHunter), wat helaas niet is gelukt. Kan iemand op dit forum mij misschien van dit vervelende geval afhelpen? Details: - Windows XP Home Edition - Service Pack 3 - AVG Free 8.5 Alvast heel erg bedankt! Groet, YMR. |
|||
|
15-06-2009, 15:21
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Banker.dl
Kan je me even zeggen waar die Banker.dll aanwezig is? En wat is de reden dat je die niet kan kwijtraken? Kan het die niet verwijderen? Of kan het die wel verwijderen en komt het terug?
Is het bestand effectief banker.dll genaamd? En over welke Antivirus scanner gaat dit? Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
15-06-2009, 18:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-06-2009 om 18:24 door YMR.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Waar het aanwezig is blijft een beetje onduidelijk. De antivirus scanner is een zogenaamde Kaspersky-tool. Mijn bank raadde mij aan om dit programma te downloaden in verband met beveiliging met betrekking tot internetbankieren. Ik heb vele malen mijn computer met deze tool gescant en ineens geeft hij aan dat er een virus in mijn PC zit, namelijk 'Banker.dl'. Meer geeft hij niet aan.
|
|||
|
15-06-2009, 18:26
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Probeer dan even de Kaspersky online scanner die hetzelfde zou moeten detecteren, want bovenstaande lijkt me heel vaag. Het moet aangeven waar dit bestand aanwezig is indien aanwezig.
* Voer volgende online scan uit om restanten op te sporen: Kaspersky Online Scanner Klik Accept, wanneer er gevraagd wordt om de online scanner en database te installeren. Hierna klik je Run bij de melding. Wees geduldig, want dit kan enkele minuten duren. Eenmaal de database en updates geïnstalleerd zijn..
Om de scantijd te optimaliseren en de scan sneller te maken is het aangeraden dat je je eigen Antivirus/Antispyware afzet tijdens het uitvoeren van de Kaspersky online scan. Voor Internet Explorer 7 gebruikers: Indien je problemen hebt om de "accept knop" te vinden voor het installeren van de online scan, klik op het Zoom icoontje rechts onderaan in je Internet Explorer en zet het op 75%. Eénmaal je dan de "Accept" knop gevonden hebt, kan je het terug instellen op 100%. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
16-06-2009, 17:42
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Ik heb de PC laten scannen, er komt niets uit de log:
Scan settings: Scan using the following database: extended Scan archives: yes Scan mail databases: yes Scan area - My Computer: C:\ D:\ E:\ F:\ H:\ I:\ J:\ K:\ L:\ Scan statistics: Files scanned: 155866 Threat name: 0 Infected objects: 0 Suspicious objects: 0 Duration of the scan: 03:31:43 No malware has been detected. The scan area is clean. The selected area was scanned. Ik heb vandaag de desbetreffende bank gebeld. Zij zeggen dat er een fout in het programma zit, dat het programma verouderd is en niet meer ondersteund wordt. Met andere woorden, de melding kan geen kwaad. In ieder geval bedankt voor je hulp! Groet. |
|||
|
16-06-2009, 17:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-06-2009 om 17:44 door miekiemoes.)
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Ok, bedankt om te laten weten
Trouwens, banken zouden toch beter met laatste versies werken, want het heeft anders ook geen zin om een scanner te laten gebruiken. ... Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)