Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
windows loopt vast
03-05-2009, 19:01
Bericht: #1
windows loopt vast
Sinds enkele dagen krijg ik constant te maken met vastlopers , steeds de melding dit programma reageert niet , Windows moet worden afgesloten , en dan de vraag of ik een rapport wil verzenden .
Het probleem begon met iex8 , ondertussen vewijderd en terug naar iex6 gegaan , het ging even goed maar de miserie begon terug .
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn ?
Alvast bedankt voor eventuele tips
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
04-05-2009, 18:02
Bericht: #2
RE: windows loopt vast
Wat voor foutmeldingen krijg je precies?
09-05-2009, 21:33
Bericht: #3
(03-05-2009 19:01)marcelleke schreef:  Sinds enkele dagen krijg ik constant te maken met vastlopers , steeds de melding dit programma reageert niet , Windows moet worden afgesloten , en dan de vraag of ik een rapport wil verzenden .
Het probleem begon met iex8 , ondertussen vewijderd en terug naar iex6 gegaan , het ging even goed maar de miserie begon terug .
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn ?
Alvast bedankt voor eventuele tips

Hallo Marcelleke,

Heb je er weleens aangedacht om je hardeschijf op te schonen, bijvoorbeeld de tijdelijke bestanden uit je map temp te verwijderen.
Heb je er ook weleens aangedacht om regelmatig updates op te halen bij Microsoft?
Verder wil ik jou ook vragen of jij er weleens aangedacht hebt om je hardeschijf te controleren op een vuile volume.?
Dan is het ook belangrijk dat je, je hardeschijf regelmatig defragmenteerd.
Weet je, als jij al dit soort dingen niet doet c.q. niet gedaan hebt, dan krijg je dit soort dingen.
Betreft het niet goed functioneren van ie8 betreft, dat is bekend.
Op internet kun je een mooi programma'tje vinden die jouw register opschoond en jouw tijdelijke windowsmap schoonmaakt.
Het programma heet CCleaner.

Mvrgr., Santa Maria

Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
12-05-2009, 21:50
Bericht: #4
Je kunt proberen je systeem een terug te zetten naar een herstelpunt voordat je IE8 installeerde.
Pas wel op: alles wat je na deze datum geïnstalleerd hebt, gaat verloren. Houd hier dus rekening mee.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
13-05-2009, 23:59 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-05-2009 om 16:13 door Santa Maria.)
Bericht: #5
Systeem terug zetten naar het punt waar Windows wel goed draaide is een optie, maar het overige wat ik aanhaalde is zeer zeker aan te bevelen.
Als Marcelleke alleen het systeem terugzet, dan blijft Marcelleke hetzelfde probleem houden.
Nogeven een toevoeging op mijn eerder gedane posting;

het is ook aan te bevelen om je wisselbestand te defragmenteren.
Als je, je hd. defragmenteerd dan word je wisselbestand niet gedefragmenteerd, als je wisselbestand gefragmenteerd is, word je systeem tijdens het zoeken traag.
Als Marcelleke al deze punten uitgevoerd heeft, dan zal Marcelleke zien, dat Santa Maria gelijk heeft.
http://www.shareware-ne.com/lv/group/vie...leaner.htm

Dit programma is volledig freeware, dat geldt ook voor de 2e opgegeven link.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysin...97426.aspx

Met die ccleaner schoon je dus je register op en je kunt overbodige bestanden uit je temp-map verwijderen, bovendien bevat dit programma ook een submenu, waarbij je programma's die in de map software staat, kunt verwijderen; dezelfde werkwijze als je naar start gaat, configuratiescherm, software.
Marcelleke: Ik weet niet of je weet hoe je een vuile volume hersteld, voor de zekerheid geef ik het even aan je op:

Ga naar dosbox, voer in, chkdsk, chkdsk kijkt nu of je systeemvolume fouten bevat, krijg je foutmelding van chkdsk, dan voer je in: chkdsk c: /r, chkdsk gaat nu via Windows jouw volume herstellen, dat doet ie in 5 stappen.
Als je een herstelpartitie hebt, ga dan na de reboot naar de herstelpartitie en druk op enter, Windows kijkt naar je systeem en je krijgt een melding van, bij welke systeem wilt u zich aanmelden, optie 1 Windows of optie 2 x, je voert dan uiteraard in mijn voorbeeld 1 in, dan krijg je de keuze om de Administrator password in te voeren, als je die hebt, zo neen, druk op enter om dit over te slaan, het systeem gaat nu naar Windows, je ziet dan c:\ verschijnen, voer in, chkdsk /p, het oude doscommando controleerd je Windowssysteem, je krijgt als je volume fouten bevat, deze melding: Chkdsk heeft 1 of meer fouten op het volume gevonden.
Dan voer je in: chkdsk /r, nu word het volume net als in Windows hersteld, alleen via de herstelpartitie word je volume beter hersteld dan via Windows zelf, is mijn ervaring.
Succes.

Mvrgr., Santa Maria

Santa María was het vlaggenschip en bevoorradingsschip van Christoffel Columbus, die in 1492 Amerika 'ontdekte'.
20-07-2009, 21:58
Bericht: #6
Aangezien er al een tijd niet gereageerd is ga ik er vanuit dat je probleem opgelost is. Hierbij sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)