|
Kan avast niet meer deïnstalleren
|
|
30-03-2009, 22:43
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Kan avast niet meer deïnstalleren
Ik heb naar aanleiding van de melding van AVG dat zij stoppen met gratis virusscanner, deze vervangen door Avast. Maar ik kreeg het idee dat Avast niet goed functioneerde. Als ik in bv een mail een link aanklik, wordt ik niet doorgelinkt. Ik heb toen geprobeerd Avast te deïnstelleren, maar ik denk dat daar iets niet goed is gegaan. Ik kan hem niet verwijderen, maar hij functioneert ook niet meer. Ik krijg, als ik Avast opstart de melding: het AAVM subsysteem detecteerde een RPC fout. Omdat Avast het niet meer goed doet, heb ik toch maar weer AVG er op gezet. Kun je me helpen de resten van Avast te verwijderen?
|
|||
|
31-03-2009, 14:46
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Kan avast niet meer deïnstalleren
Hoi,
AVG is gewoon gratis hoor, en dat blijft het. Er is echter wel een nieuwe versie uit (8.5). Over Avast!: Ga naar deze pagina: http://www.avast.nl/downloads/?pageId=67 Klik, helemaal onderaan, op de download-knop naast "avast! uninstall utility" Donload het, en voer het uit. Avast! zou nu verwijderd moeten zijn. Laat het even weten. |
|||
|
31-03-2009, 21:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-03-2009 om 21:46 door edowitte.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Helaas, het lukt niet. Ik krijg de volgende foutmelding:
The avast! self protection module is enabled. For this reason, the operation cannot be completed. To complete te operation, either run this program from Windows Safe Mode, or disable the avast! self protection (via Settings -> Troubleshooting page). Wat nu? |
|||
|
31-03-2009, 22:34
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Je moet je computer opstarten in de veilige modus:
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
01-04-2009, 00:10
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Hij is er af!. Dank jullie wel voor de hulp.
Overigens heb je een tooltje waarmee ik het aantal programma's die bij het opstarten van de pc ook worden ingeladen, kan opschonen? Er draaien nl. veel programma's mee. Alvast bedankt. |
|||
|
01-04-2009, 07:40
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Hoi,
Graag gedaan. Ik weet zo snel geen tooltjes hiervoor, maar misschien dat captain kirk er wel een weet. Wacht even op zijn reactie. |
|||
|
01-04-2009, 21:16
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Er is een tooltje beschikbaar. Download Startuplite. Dit programma maakt een analyse van wat er allemaal start en welke processen er eventueel uitgeschakeld kunnen worden.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
02-04-2009, 00:19
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor je tip over het tooltje. Dat scheelt!
Maar wat mij wel opvalt is dat ik een link, die in een mail zit, nu niet kan openen, terwijl dat voorheen wel ging. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de installatie van AVG of Avast? En voordat ik Avast ging installeren had ik hier geen last van. Ik kon gewoon in een mail een link naar een site openen. En toen had ik AVG 7. Je begrijpt, mijn kennis over de werking van de pc is beperkt, maar misschien dat je een antwoord weet. Alvast bedankt. |
|||
|
02-04-2009, 21:21
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
AVG kan inderdaad uit voorzorg linken blokkeren. Vaak staat er wel ergens in, boven of onder het bericht hoe je toestemming tot uitvoer van de link kunt geven.
|||
|
02-04-2009, 22:04
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
Dat is het niet. Als ik met de cursor op een link in het emailbericht klik, gebeurt er helemaal niets, ook niet een icoontje of meldinkje in de mail.
|
|||
|
02-04-2009, 22:07
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Waarin open je de mail: via Outlook, Modzilla, Webmail....?
|||
|
02-04-2009, 22:25
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
Mozilla Thunderbird
|
|||
|
02-04-2009, 22:37
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
Aangezien dit een nieuw probleem is, wil ik je vragen hier even een nieuw onderwerp over te starten in deze sectie. Alvast bedankt.
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)