Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kan geen hijack d/l
03-03-2009, 22:13
Bericht: #1
kan geen hijack d/l
Beste allen,

Sinds enkele dagen heeft zich een trojaans paard in mijn pc verstopt. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld Avast , MSN niet meer openen, maar ook bijvoorbeeld het simpele Itunes. Ik krijg de melding: "kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad, bestand. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."

Ik denk dat het door een trojaans paard komt, omdat na een automatische scan enkele dagen geleden werd gemeld dat er een trojaans paard gevonden was.. Ik kan echter niet meer achterhalen welke "naam"dit trojaans paard precies heeft omdat ik dus ook deze scan niet meer kan opstarten (openen). Ik meen dat het iets met 32.exe was.

Ik kan wel mijn internet browser openen.

Ik kan dus geen hijack this , of bijvoorbeeld Ad Aware downloaden. Als ik dit wil uitvoeren, krijg ik weer de zelfde melding ( geen toegangsmachtiging).

Weet iemand misschien wat ik moet doen?

Alvast reuze bedankt!!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-03-2009, 22:49 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-03-2009 om 22:49 door miekiemoes.)
Bericht: #2
RE: kan geen hijack d/l
Esli,

Zo te lezen aan je probleemomschrijving heb je te maken met Virut.
Dit is een virus die de laatste tijd enorm vlug verspreid en verklaart waarom er zoveel geïnfecteerde computers zijn. Het infecteert legitieme exe bestanden, dus al je programma's etc.. en dat verklaart waarom je die meldingen krijgt bij het openen van bepaalde programma's.
Het slechte nieuwe is... Bij Virut raad ik een format en herinstallatie aan, want het is een verloren zaak. Lees ook mijn blogpost erover: http://miekiemoes.blogspot.com/2009/02/v...owing.html

Kortom 80% van de exe bestanden zijn geïnfecteerd hier.
Dus, indien je een backup neemt van je bestanden vooraleer de format en herinstallatie, zorg ervoor dat je geen backup neemt van exe, scr, html, htm, asp, php bestanden, want deze zijn allemaal geïnfecteerd

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Assistant Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-03-2009, 21:25
Bericht: #3
Erg Bedankt voor de snelle reactie!

Ik vraag mij alleen nog af, of dit virus documenten in 'mijn afbeeldingen' en 'word tekstdocumenten' ook aantast. Ik kan deze documenten namelijk nog wel openen. Dit soort documenten zijn dus geen exe, scr, html, htm, asp, php bestanden?

(03-03-2009 22:49)miekiemoes schreef:  Esli,

Zo te lezen aan je probleemomschrijving heb je te maken met Virut.
Dit is een virus die de laatste tijd enorm vlug verspreid en verklaart waarom er zoveel geïnfecteerde computers zijn. Het infecteert legitieme exe bestanden, dus al je programma's etc.. en dat verklaart waarom je die meldingen krijgt bij het openen van bepaalde programma's.
Het slechte nieuwe is... Bij Virut raad ik een format en herinstallatie aan, want het is een verloren zaak. Lees ook mijn blogpost erover: http://miekiemoes.blogspot.com/2009/02/v...owing.html

Kortom 80% van de exe bestanden zijn geïnfecteerd hier.
Dus, indien je een backup neemt van je bestanden vooraleer de format en herinstallatie, zorg ervoor dat je geen backup neemt van exe, scr, html, htm, asp, php bestanden, want deze zijn allemaal geïnfecteerd
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-03-2009, 21:30
Bericht: #4
je afbeeldingen en word documenten zijn niet aangetast Icon_smile

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Assistant Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)