Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bsod die niet wil weggaan
25-02-2009, 21:13 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-03-2009 om 13:27 door joachim.)
Bericht: #1
Icon_frown bsod die niet wil weggaan
hallo , ik heb een raar probleem op mijn pc

ik krijg af en toe onverwachts een BSOD die er uit ziet zoals deze :

http://www.theopensourceactivist.com/wp-...a_bsod.jpg

mijn pc start hem vanzelf terug op !
alles werkt wel nog normaal maar het is behoorlijk vervelend!

weet iemand hier iets meer over?
alvast bedankt!

ik heb hier nog meer informatie over als de pc hem heropstart geeft hij dit aan :

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000008
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 81B215B2
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini022809-01.dmp
C:\Users\Hilde\AppData\Local\Temp\WER-61464-0.sysdata.xml
C:\Users\Hilde\AppData\Local\Temp\WER4D64.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=5...cid=0x0413

---
nog info gevonden : This problem was caused by your network adapter, which was created by Realtek Semiconductor Corp.

Solution <-- zecht me pc

--------------------------------------------------------------------------------

als ik op 'probleem oplossen' druk vint hij een oplossing die ik kan downloaden -->"Realtek Semiconductor Corp"
als dan op die link druk kom ik op een site (ftp://202.65.194.212) terecht waar ik een username en password moet ingeven om de site te openen ....

kan er mij iemand helpen a.u.b?

Life isn't easy Lallen
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
01-03-2009, 13:12
Bericht: #2
RE: bsod die niet wil weggaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Screen_of_Death
http://gathering.tweakers.net/forum/list...ges/718455
01-03-2009, 17:53
Bericht: #3
De melding 0x0000007F kan verschillende oorzaken hebben: geheugen, hardware maar ook software kan de oorzaak zijn.
Probeer te achterhalen wanneer de problemen ontstaan zijn. Bepaalde software of hardware geïnstalleerd?

De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
01-03-2009, 19:16
Bericht: #4
(01-03-2009 17:53)Marckie schreef:  De melding 0x0000007F kan verschillende oorzaken hebben: geheugen, hardware maar ook software kan de oorzaak zijn.
Probeer te achterhalen wanneer de problemen ontstaan zijn. Bepaalde software of hardware geïnstalleerd?
Wel eigenlijk alles ...
men laptop is onverwachts eens gecrasht..en goed ook!
Windows moest ik er helemaal opnieuw op installeren met de recovery disk
daarna natuurlijk ook de basisprogramma die ik gebruik : Firefox, msn , java,...

Life isn't easy Lallen
03-03-2009, 23:05
Bericht: #5
(01-03-2009 13:12)Senbonzakura schreef:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Screen_of_Death
http://gathering.tweakers.net/forum/list...ges/718455
Ik ben de tweede link bezig met goed door te nemen ...
Op deze site staat wel dat het is voor pc's voor Windows xp
Gaan die oplossingen ook helpen voor een vista?

Life isn't easy Lallen
03-03-2009, 23:42
Bericht: #6
Indien het een losse netwerkadapter is, kon deze wel eens het probleem zijn. Probeer anders eens de meest recente drivers van je netwerkkaart erop te zetten.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
04-03-2009, 19:56
Bericht: #7
(03-03-2009 23:42)captain kirk schreef:  Indien het een losse netwerkadapter is, kon deze wel eens het probleem zijn. Probeer anders eens de meest recente drivers van je netwerkkaart erop te zetten.
Zou het niet een stuk eenvoudiger zijn als ik deze link zou kunnen openen?
Het is de oplossing van de computer zelf.
Ik ben ook bezig zelf het probleem aan het oplossen, maar dat duurt lang want nu zit ik te wachten op die bsod om de stopcode helemaal te weten.
deze link is het dat ik krijg...

ftp://202.65.194.212
"Realtek Semiconductor Corp"

Life isn't easy Lallen
05-03-2009, 16:27
Bericht: #8
0x0000007F geeft aan dat er een mogelijk probleem met de hardware is. Welk deel van de hardware is niet altijd uit een BSOD-melding te halen.
De link naar de site is een link naar een site die afgeschermd is. Zolang je er geen inlog en wachtwoord voor hebt, kun je toegang wel vergeten. De pagina is niet voor niets afgesloten.
Verder lees ik dat je nu zit te wachten op een nieuwe BSOD. Mag ik hieruit opmaken dat deze al een tijdje niet verschenen is en alles naar wens werkt. Indien dit het geval is kon de oorzaak van he verschijnen van de BSOD wel eens een zijn van tijdelijke aard.
Wacht rustig af tot er weer een BSOD komt en plaats dan even een schermafdruk of de volledige foutmeldingen hier.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
08-03-2009, 20:47 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-03-2009 om 21:17 door joachim.)
Bericht: #9
(05-03-2009 16:27)captain kirk schreef:  0x0000007F geeft aan dat er een mogelijk probleem met de hardware is. Welk deel van de hardware is niet altijd uit een BSOD-melding te halen.
De link naar de site is een link naar een site die afgeschermd is. Zolang je er geen inlog en wachtwoord voor hebt, kun je toegang wel vergeten. De pagina is niet voor niets afgesloten.
Verder lees ik dat je nu zit te wachten op een nieuwe BSOD. Mag ik hieruit opmaken dat deze al een tijdje niet verschenen is en alles naar wens werkt. Indien dit het geval is kon de oorzaak van he verschijnen van de BSOD wel eens een zijn van tijdelijke aard.
Wacht rustig af tot er weer een BSOD komt en plaats dan even een schermafdruk of de volledige foutmeldingen hier.
Hoi, vandaag had ik de BSOD opnieuw, en is dus niet van tijdelijke aard Icon_sad.
Het probleem is dat ik nooit tijd genoeg heb om die bsod te noteren ...
Hoe graak ik dan aan een schermafdruk?
Foto nemen op het moment zelf?

Ik zit ook te kijken naar de update dat ik zou moeten downloaden voor het probleem op te lossen..
ik zit op deze website en weet dan niet verder welke download het zou kunnen zijn... naast de 'hot' downloads zijn er nog 3 categorieën die dan nog eens onderverdeeld zijn in verschillende categorieën...

Life isn't easy Lallen
08-03-2009, 21:20
Bericht: #10
Oja vergeten ...
de website die ik gebruik hierboven is
http://www.realtek.com.tw/downloads/

hoop dat iemand me kan verder helpen...

Life isn't easy Lallen
09-03-2009, 22:31
Bericht: #11
Heb je al eens bij je apparaatbeheer gekeken of daar conflicten aangegeven worden?

Follow me on Twitter
11-03-2009, 20:05 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-03-2009 om 20:05 door joachim.)
Bericht: #12
(09-03-2009 22:31)captain kirk schreef:  Heb je al eens bij je apparaatbeheer gekeken of daar conflicten aangegeven worden?
Heb eens gaan kijken en zie daar niets verdachts..
Ik heb dan daar eens naar netwerkadapter specifiek gaan bekijken -> Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethemt NIC ( NDIS 6.0) -->apparaat werkt correct.. alhoewel dit altijd de oorzaak is van het probleem ???

A116

Life isn't easy Lallen
11-03-2009, 21:56
Bericht: #13
Het is moeilijk te zeggen. Ik krijg wel eens een BSOd met de 0x0000007-code op een van de laptops wanneer ik deze te zwaar belast met het mixen van muziek via een USB-Mixer. Laptop slaat op de BSOD, begint zichzelf te herstellen en start daarna uit zichzelf normaal op. Hier is de oorzaak een op dat moment te kort aan fysiek geheugen. Dus het hoeft niet perse de netwerkkaart te zijn. Geheugen is ook een optie. In feite kan ieder hardwareonderdeel dit veroorzaken. Wat ben je met de pc aan het doe wanneer de BSOD komt? Kun je ook aangeven met hoeveel geheugen je werkt en welk besturingssysteem?

Follow me on Twitter
11-03-2009, 22:12
Bericht: #14
(11-03-2009 21:56)captain kirk schreef:  Het is moeilijk te zeggen. Ik krijg wel eens een BSOd met de 0x0000007-code op een van de laptops wanneer ik deze te zwaar belast met het mixen van muziek via een USB-Mixer. Laptop slaat op de BSOD, begint zichzelf te herstellen en start daarna uit zichzelf normaal op. Hier is de oorzaak een op dat moment te kort aan fysiek geheugen. Dus het hoeft niet perse de netwerkkaart te zijn. Geheugen is ook een optie. In feite kan ieder hardwareonderdeel dit veroorzaken. Wat ben je met de pc aan het doe wanneer de BSOD komt? Kun je ook aangeven met hoeveel geheugen je werkt en welk besturingssysteem?
Het komt vooral voor bij online-gaming. Anders krijg ik de BSOD praktisch niet.
Het RAM geheugen op deze pc is vrij laag (2038MB)
32-bits besturingssysteem

Weet je hier iets meer mee?

Life isn't easy Lallen
11-03-2009, 22:17
Bericht: #15
Of het vrij laag is kan ik niet zo beoordelen. De oorzaak kun je nu vrijwel zeker toeschrijven aan de netwerkkaart. Vraag is alleen waar en hoe. Is het de netwerkkaart zelf, de snelheid van je internetverbinding, etc. Probeer eens te kijken hoeveel geheugen er gebruikt wordt en vrij is tijdens het online spelen. Wanneer je weinig ruimte over houdt, zou dat heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Follow me on Twitter
11-03-2009, 22:21
Bericht: #16
(11-03-2009 22:17)captain kirk schreef:  Of het vrij laag is kan ik niet zo beoordelen. De oorzaak kun je nu vrijwel zeker toeschrijven aan de netwerkkaart. Vraag is alleen waar en hoe. Is het de netwerkkaart zelf, de snelheid van je internetverbinding, etc. Probeer eens te kijken hoeveel geheugen er gebruikt wordt en vrij is tijdens het online spelen. Wanneer je weinig ruimte over houdt, zou dat heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Als het dan aan het online gamen ligt .. wat kan in er aan doen?
Vroeger deed ik dezelfde spellen met deze pc en had nooit die BSOD
Ik kreeg hem pas de eerste keer bij online gamen na de recovery van men laptop.

Life isn't easy Lallen
11-03-2009, 23:29 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-03-2009 om 23:31 door captain kirk.)
Bericht: #17
Wat voor firewall gebruik je? Enkele firewalls willen namelijk ook dit soort problemen veroorzaken. Alook welk Anti virus gebruik je?
Zoals ik al zei, oorzaken kunnen legio zijn. We zullen moeten gaan zoeken.

Follow me on Twitter
13-03-2009, 22:12
Bericht: #18
(11-03-2009 23:29)captain kirk schreef:  Wat voor firewall gebruik je? Enkele firewalls willen namelijk ook dit soort problemen veroorzaken. Alook welk Anti virus gebruik je?
Zoals ik al zei, oorzaken kunnen legio zijn. We zullen moeten gaan zoeken.
Panda antivirus pro ( ook voor firewall)
Dit zou wel het probleem kunnen veroorzaken aangezien dat ik dit programma direct na de recovery heb aangeschaft en geïnstalleerd.
Er voor had ik AVG.

Life isn't easy Lallen
13-03-2009, 22:55
Bericht: #19
Begrijp ik het goed dat je voor je crash, dus met de AVG erop, geen last had van de BSOD en nu wel?

Follow me on Twitter
14-03-2009, 13:13
Bericht: #20
Inderdaad. Er voor had ik er nooit last van. Tot ik Panda er op zette. Of wel is er iets misgegaan tijdens die recovery of tijdens het installeren van programma's die ik nodig had.

Life isn't easy Lallen
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)