Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Outlook exress werkt niet, foutmeldingen enz....
11-02-2009, 21:36
Bericht: #1
Outlook exress werkt niet, foutmeldingen enz....
Hoi,

wij hebben nu dus sinds enige tijd een probleem met onze outlook.
eerst dachten we dat xs4all het zou kunnen oplossen, niet dus, tig keer gebeld, niks geholpen, gezeik dat mijn vader zogenaamd niet wou meewerken...
allemaal rotzooi, (ik zal het even aan mijn collega vragen enz....)
en nu denk ik gewoon, bluemedicine weet het vast veel beter op te oplossen.
hij geeft diverse meldingen zoals:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.xs4all.nl', Server: 'pop3.xs4all.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

deze is wat ouder:
Kan de host mail.server.com niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'mail.server.com', Server: 'mail.server.com', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

mijn vader is hier erg boos over en we zouden hier graag een oplossing voor willen weten of in ieder geval weten of de fout bij ons ligt of bij xs4all
(aangezien die personen aan de telefoon zeggen dat de fout bij ons zit....)

Alvast bedankt

PS: het licht niet aan mijn AV
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
11-02-2009, 23:03 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-02-2009 om 16:29 door captain kirk.)
Bericht: #2
RE: Outlook exress werkt niet, foutmeldingen enz....
De instelling voor Xs4all moet volgens mij zijn:

inkomend:
pop3.xs4all.nl

uitgaand:
smtp.xs4all.nl

mailserver:
https:webmail.xs4all.nl

account
je inlognaam

wachtwoord
spreekt voor zich

SSL
Nee

Lukt het wel om via het internet de mail te benaderen? Xs4all - webmail

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
12-02-2009, 18:01 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-02-2009 om 16:29 door captain kirk.)
Bericht: #3
(11-02-2009 23:03)captain kirk schreef:  De instelling voor Xs4all moet volgens mij zijn:

inkomend:
pop3.xs4all.nl

uitgaand:
smtp.xs4all.nl

mailserver:
https:webmail.xs4all.nl

account
je inlognaam

wachtwoord
spreekt voor zich

SSL
Nee

Lukt het wel om via het internet de mail te benaderen? Xs4all - webmail

dat klopt allemaal, en via webmail kunnen we bekijken maar niet sturen
ander probleem is dat de mail probeert om via LAN netwerk de mailen, dit is 1 ding wat veranderd moet worden
het probleem is eigenlijk begonnen met dat mijn vader van abonnement wisselde, ze zeiden dat er niets veranderd zou worden behalve het IP-adres, nou sinds die tijd ligt onze email eruit.
12-02-2009, 20:10 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-02-2009 om 20:12 door miekiemoes.)
Bericht: #4
max-o-l, vaak is de Security Software ook de oorzaak van dergelijke problemen.
En... Ik zie in je profiel bij Antivirus staan:

Citaat:Antivirus: MbaM, BoClean, Comodo Registery Cleaner, Comodo internetsecurity, Spybot S&D, Avast!, Avira antivir, en dat allemaal op 1 pc! Icon_smile Try to get past the defence Icon_razz
Firewall: windows firewall, comodo firewall pro

Hoe meer je dichthamert, hoe meer problemen je veroorzaakt. Installeer nooit meer dan 1 Antivirus op je pc, en ga niet met meerdere firewalls werken.
In ieder geval, firewall kan voornaamste oorzaak zijn, of de mailinstellingen in de Antivirus. Dus, schakel die optie (scannen van mail) even uit en kijk of dan ook hetzelfde probleem nog aanwezig is.

Test desnoods even uit in Windows veilige mode met netwerkondersteuning (dus internetconnectie). Indien geen problemen in veilige mode, dan kan ik al met 90% zekerheid zeggen dat de Security software de oorzaak is.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
13-02-2009, 16:46
Bericht: #5
(12-02-2009 20:10)miekiemoes schreef:  max-o-l, vaak is de Security Software ook de oorzaak van dergelijke problemen.
En... Ik zie in je profiel bij Antivirus staan:

Citaat:Antivirus: MbaM, BoClean, Comodo Registery Cleaner, Comodo internetsecurity, Spybot S&D, Avast!, Avira antivir, en dat allemaal op 1 pc! Icon_smile Try to get past the defence Icon_razz
Firewall: windows firewall, comodo firewall pro

Hoe meer je dichthamert, hoe meer problemen je veroorzaakt. Installeer nooit meer dan 1 Antivirus op je pc, en ga niet met meerdere firewalls werken.
In ieder geval, firewall kan voornaamste oorzaak zijn, of de mailinstellingen in de Antivirus. Dus, schakel die optie (scannen van mail) even uit en kijk of dan ook hetzelfde probleem nog aanwezig is.

Test desnoods even uit in Windows veilige mode met netwerkondersteuning (dus internetconnectie). Indien geen problemen in veilige mode, dan kan ik al met 90% zekerheid zeggen dat de Security software de oorzaak is.

o, vergeteten veranderen, we hebben geen firewall meer, alleen de hardware firewall van windows(standaard geinstalleerd), internet security is er ook weer af, avast ook, en de rest zijn alleen scanners( dus niet pro-actief), behalve BOClean en Avira maar die hebben ook geen conflicten gegeven toen we nog wel mail hadden...
13-02-2009, 19:54
Bericht: #6
Hallo, het kan zijn dat het aan de verbinding ligt, dus probeer het emailadres te verwijderen en opnieuw in te stellen.
Succes.
13-02-2009, 22:10 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-02-2009 om 22:11 door captain kirk.)
Bericht: #7
(13-02-2009 19:54)Sophie schreef:  Hallo, het kan zijn dat het aan de verbinding ligt, dus probeer het emailadres te verwijderen en opnieuw in te stellen.
Succes.
Wanneer het aan de verbinding ligt heeft het verwijderen van het emailaccount en het weer opnieuw instellen weinig zin daar je niets verandert aan de verbinding zelf.

Vreemd is wel dat je via het web ook geen mail kan versturen. Heb je al eens op een pc van een kennis geprobeerd? Indien daar hetzelfde probleem is, dus wel via web je mail kunnen lezen maar niet kunnen versturen, ligt het probleem toch bij Xs4all. Maar het zal mij niet verbazen als de oorzaak bij je beveiliging ligt zoals Miekemoes al aangegeven heeft.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
13-02-2009, 22:26
Bericht: #8
OK, mij hielp het ooit wel, vraag me niet waarom maar ik ben wel goed bijgestaan door de deskundigen van de provider. Was toen nog wanadoo.
En ik herken al die foutmeldingen. Ik begrijp dat het geen logisch trucje is t.a.v. de verbindingen want dan denk je meestal aan smpt en de poorten voor inkomende post en uitgaande post.
En de imap en de pop3.

Maar goed, ik ben maar een heel klein Hubootje ( bestaan die winkels nog? ) Dus ruil mijn advies graag in voor een betere. Maar baat het niet het schaadt toch ook niet?
13-02-2009, 22:30
Bericht: #9
Niet voor niets: "Twee weten meer dan één" Dat gaat ook hier op waarbij we door elkaars adviezen te bekijken ook veel van elkaar kunnen leren. In dat licht is iedere bijdrage welkom en maakt oa Bluemedicine leuk Icon_wink

Follow me on Twitter
13-02-2009, 22:31
Bericht: #10
En....ja hoor ze bestaan nog: Hubo .....

Follow me on Twitter
14-02-2009, 16:22
Bericht: #11
(13-02-2009 22:10)captain kirk schreef:  
(13-02-2009 19:54)Sophie schreef:  Hallo, het kan zijn dat het aan de verbinding ligt, dus probeer het emailadres te verwijderen en opnieuw in te stellen.
Succes.
Wanneer het aan de verbinding ligt heeft het verwijderen van het emailaccount en het weer opnieuw instellen weinig zin daar je niets verandert aan de verbinding zelf.

Vreemd is wel dat je via het web ook geen mail kan versturen. Heb je al eens op een pc van een kennis geprobeerd? Indien daar hetzelfde probleem is, dus wel via web je mail kunnen lezen maar niet kunnen versturen, ligt het probleem toch bij Xs4all. Maar het zal mij niet verbazen als de oorzaak bij je beveiliging ligt zoals Miekemoes al aangegeven heeft.

via het web lukt nu wel, om te versturen enz,
maar het ligt zeker niet aan mijn beveiliging, ik heb gister alles d'r vanaf gehaald, gereboot en daarna nog es geprobeerd, zelfde foutmelding,
maar als het via webmail wel kan, denk ik dat de fout ergens bij de confuguratie of de versie van outlook (2003) ligt, kan dit kloppen?
14-02-2009, 18:25
Bericht: #12
En toch ben ik er nog altijd van overtuigd dat het je Security software is die de oorzaak is. Zoals ik al zei, test in Windows veilige mode (met netwerkondersteunig), en als het daar werkt, dan is het idd security software.
Indien ook problemen in veilige mode, lees dit ook even: http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl...78&sid=216

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

16-02-2009, 00:22 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2009 om 00:24 door Sophie.)
Bericht: #13
Vanmiddag bij mijn dochter geprobeerd outlook te herstellen, zij kon niet bij de mails komen alleen via een grote omweg zoals ik begreep.
Ik heb eerst geprobeerd die outlook te herstellen, maar kreeg geen verbinding met de server, terwijl alle andere ingrediënten aanwezig waren. Scherm met de gebruikelijke items.
Toen dat niet lukte heb ik "Windos live mail" geinstalleerd (de vervanger van outlook) en tot mijn verbazing nam die automatisch alles van outlook over aan berichten enz.. toen via het scherm nog meer adviezen opgevolgd het wees vanzelf en toen stond ineens de windows live mail in het opstartscherm i.p.v. outlook en die outlook was gewoon verdwenen. Toen ingesteld "direct naar postvak in gaan" en met 1 klik komt ze nu bij haar berichten.
Ik meld het maar, je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt. En ik heb heel wat bokken geschoten.
19-02-2009, 23:11
Bericht: #14
(14-02-2009 18:25)miekiemoes schreef:  En toch ben ik er nog altijd van overtuigd dat het je Security software is die de oorzaak is. Zoals ik al zei, test in Windows veilige mode (met netwerkondersteunig), en als het daar werkt, dan is het idd security software.
Indien ook problemen in veilige mode, lees dit ook even: http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl...78&sid=216

dat van microsoft had ik ook al doorgenomen, we hebben net 5 min geleden de veilige modus geprobeerd... dezelfde problemen, dus het ligt niet aan de AV. wel valt me op dat outlook de verbinding LAN (een netwerk dus) gebruikt Icon_eek volgens mij is dat hetgeen wat niet klopt.
19-02-2009, 23:28
Bericht: #15
Citaat:wel valt me op dat outlook de verbinding LAN (een netwerk dus) gebruikt Icon_eek volgens mij is dat hetgeen wat niet klopt
Ehm, en hoe moet het anders verbinding maken? Zonder connectie ook geen mails.
Je hebt toch duidelijk veilige mode met internet connectie gekozen? Want anders is het heel normaal dat je dit probleem ook hebt in veilige mode. Kortom, in veilige mode zou je dus moeten kunnen surfen.
Nu, als het probleem ook in veilige mode is, dan neem je nog maar even contact op met xs4all, want hier is iets dus verkeerd ingesteld.
Voor uitgaande mail moet je dus smtp.xs4all.nl kiezen. Let er dus op dat het niet smpt is maar smtp, want dat is een fout die velen maken.

Trouwens, je zegt ook zelf dat je via webmail kan ontvangen, maar niet sturen? Is dit nog steeds het geval? Indien wel, dan ligt het helemaal niet aan je pc, maar aan het mailadres zelf. Daarom, indien dit nog steeds zo is, zeker en vast nog eens contact opnemen met xs4all en hun duidelijk zeggen dat je dit ook hebt met webmail.

22-02-2009, 16:53 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-02-2009 om 16:56 door max-o-l.)
Bericht: #16
(19-02-2009 23:28)miekiemoes schreef:  
Citaat:wel valt me op dat outlook de verbinding LAN (een netwerk dus) gebruikt Icon_eek volgens mij is dat hetgeen wat niet klopt
Ehm, en hoe moet het anders verbinding maken? Zonder connectie ook geen mails.
Je hebt toch duidelijk veilige mode met internet connectie gekozen? Want anders is het heel normaal dat je dit probleem ook hebt in veilige mode. Kortom, in veilige mode zou je dus moeten kunnen surfen.
Nu, als het probleem ook in veilige mode is, dan neem je nog maar even contact op met xs4all, want hier is iets dus verkeerd ingesteld.
Voor uitgaande mail moet je dus smtp.xs4all.nl kiezen. Let er dus op dat het niet smpt is maar smtp, want dat is een fout die velen maken.

Trouwens, je zegt ook zelf dat je via webmail kan ontvangen, maar niet sturen? Is dit nog steeds het geval? Indien wel, dan ligt het helemaal niet aan je pc, maar aan het mailadres zelf. Daarom, indien dit nog steeds zo is, zeker en vast nog eens contact opnemen met xs4all en hun duidelijk zeggen dat je dit ook hebt met webmail.

webmail werkt nu volledig, en ik weet heel zeker dat ik in veilige modus heb gedaan want ik zit nu in veilige modus dit bericht te typen.
wat ik bedoelde met dat LAN netwerk is dat wij hier in huis maar 1 pc hebben met internet. dus waarom zou een e-mail client dan met LAN aankomen? maar mischien ligt het toch aan de AV maar niet aan degene die ik altijd aanheb(BOClean,Avira Windows firewall en Spybot S&D) want die heb ik er allemaal afgegooid, zelfde probleem nog steeds. wat ik wel merk zijn dat online client spellen(niet die op een site maar games die je eerst moet downloaden en daarna als client gebruikt) kunnen ook geen verbinding maken met hun server dus dan vraag ik me af wat ze blokkeerd? zou het een verband met outlook kunnen zijn?
PS: ik heb ook Thunderbird van Mozilla geinstalleerd maar die geeft de zelfde problemen, en xs4all.nl zegt dat het geen smtp.xs4all.nl is maar mail.xs4all.nl?!
22-02-2009, 17:13 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-02-2009 om 17:16 door miekiemoes.)
Bericht: #17
Als webmail toch werkt (het wordt wel helemaal verwarrend hoor, want ene keer zeg je dat het niet werkt, en andere keer zeg je dat het wel werkt), dan ligt het probleem bij de mailinstellingen of Security software. Anders ken ik geen andere oorzaken. En je zegt ook zelf dat je problemen hebt met games - connectie maken met de server.
Daarom, ik zie nog altijd de security software als hoofdoorzaak nummer 1, tenzij je er onlangs in geslaagd bent om een DNS Hijacker op de nek te halen.
Daarom, scan alvast even met MBAM, want deze zal de aanwezigheid van een DNS Hijacker wel aangeven indien aanwezig.

En zoals ik al een paar keer gezegd heb - ik heb nog altijd het gevoel dat het je security software is, vooral firewall (desnoods even Windows firewall uitzetten en uittesten). Tenslotte had je ook een hele resem van deze software geïnstalleerd eerder. Ik weet uiteraard niet in hoeverre je zelf al hebt uitgetest. Jij geeft aan dat je alles al hebt gedeïnstalleerd en uitgetest, dus kan ik je enkel maar op je woord nemen.
Ik zie helaas geen andere oorzaken dan bovenstaande oorzaken die ik al gepost heb.

Ofwel heb je zelf een beetje teveel aan vanalles zitten prutsen - want als ik zo even de voorgaande threads lees die je hebt gestart, dan lijkt het erop dat je nogal vlug legitieme bestanden als malware gaat zien en waarschijnlijk ook zo het één en het ander verwijderd, of zelfs dingen in het register hebt verwijderd die helemaal niet weg mogen.

Citaat:en xs4all.nl zegt dat het geen smtp.xs4all.nl is maar mail.xs4all.nl?!
Als zij het zo zeggen, dan zal het ook zo zijn.

Plaats ook even een HijackThislog in deze thread, zodat ik kan zien in hoeverre al je security software gedeïnstalleerd is.

22-02-2009, 17:18 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-02-2009 om 17:33 door max-o-l.)
Bericht: #18
(22-02-2009 17:13)miekiemoes schreef:  Als webmail toch werkt (het wordt wel helemaal verwarrend hoor, want ene keer zeg je dat het niet werkt, en andere keer zeg je dat het wel werkt), dan ligt het probleem bij de mailinstellingen of Security software. Anders ken ik geen andere oorzaken. En je zegt ook zelf dat je problemen hebt met games - connectie maken met de server.
Daarom, ik zie nog altijd de security software als hoofdoorzaak nummer 1, tenzij je er onlangs in geslaagd bent om een DNS Hijacker op de nek te halen.
Daarom, scan alvast even met MBAM, want deze zal de aanwezigheid van een DNS Hijacker wel aangeven indien aanwezig.

En zoals ik al een paar keer gezegd heb - ik heb nog altijd het gevoel dat het je security software is, vooral firewall (desnoods even Windows firewall uitzetten en uittesten). Tenslotte had je ook een hele resem van deze software geïnstalleerd eerder. Ik weet uiteraard niet in hoeverre je zelf al hebt uitgetest. Jij geeft aan dat je alles al hebt gedeïnstalleerd en uitgetest, dus kan ik je enkel maar op je woord nemen.
Ik zie helaas geen andere oorzaken dan bovenstaande oorzaken die ik al gepost heb.

Ofwel heb je zelf een beetje teveel aan vanalles zitten prutsen - want als ik zo even de voorgaande threads lees die je hebt gestart, dan lijkt het erop dat je nogal vlug legitieme bestanden als malware gaat zien en waarschijnlijk ook zo het één en het ander verwijderd, of zelfs dingen in het register hebt verwijderd die helemaal niet weg mogen.

Citaat:en xs4all.nl zegt dat het geen smtp.xs4all.nl is maar mail.xs4all.nl?!
Als zij het zo zeggen, dan zal het ook zo zijn.

Plaats ook even een HijackThislog in deze thread, zodat ik kan zien in hoeverre al je security software gedeïnstalleerd is.

register? weet niet eens hoe je dat kunt veranderen?
DNS hijacker lijkt me onwaarschijnlijk want ik ben de laatste tijd alleen maar op groene (McAfee siteadvisor) sites geweest en ik heb geen torrents gedownload(al sinds november niet) verder alleen Roms' gedownload op romulation.net en nds-roms.com, deze zijn allemaal groen getest en heb er nooit problemen mee gehad(dit betekent niet dat ik ze niet scan) dus ik denk dat er bog iets van een blokkade anti virus zit in mijn systeem maar ik zie hem niet bij software staan.
EDIT: ben nu aan het scannen
22-02-2009, 17:36
Bericht: #19
Vergeet je HijackThislog niet te posten hier.
Dan zal ik wel meteen zien in hoeverre alles gedeïnstalleerd is. Want tenslotte is dit de enige methode om uit te testen welke de oorzaak is... en aangezien je eerder minimum 2 Firewalls had, 2 Antivirus had, dan nog eens een Security Suite en nog een hele resem andere security tools in de achtergrond draaien, dan is het helemaal niet verwonderlijk dat je problemen hebt.

22-02-2009, 17:45 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-02-2009 om 18:01 door miekiemoes.)
Bericht: #20
Trouwens, in één van je vorige threads zie ik in logs dat je ook geen schrik hebt om een heleboel services via msconfig uit te schakelen, inclusief services die niet uitgeschakeld mogen worden.
Dus, vooraleer je met HijackThis scant wil ik eerst dat je alles die je via msconfig hebt uitgeschakeld inschakelt! Dus alles via de opstarten tab en de services tab.
Want het is de bedoeling dat ik zie wat er effectief nog aanwezig is. Als je dingen via msconfig gaat uitschakelen, dan heb ik helemaal geen zicht op de situatie en geeft het enkel maar een verkeerd beeld.

Daarom, schakel alles terug in via msconfig en herstart je pc daarna.
Na herstart, scan opnieuw met HijackThis en post de log.

Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)