|
Trojan horse Generic12.BGEI
|
|
01-02-2009, 15:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-02-2009 om 15:22 door blootmens.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Trojan horse Generic12.BGEI
Ik ben net nieuw op het forum, maar ik heb al een probleem:
Vandaag scande ik toevallig mijn pc met AVG (de achtste versie denk ik) en toen bleek dat ik een trojan horse had. Als ik het bestand zou dat geïnfecteerd is zou verwijderen kan de pc onstabiel geraken. Weet er iemand een oplossing? Ik zou liefst niet formatteren, dus graag met een porgrammatje (indien moegelijk natuurlijk). Het virus in kwestie is Trojan horse Generic12.BGEI Bedankt bij voorbaat PS: het nestelt zich in een programma genaamd NERO. Dit heb ik normaal gezien verwijderd maar het zit bij temp files |
|||
|
01-02-2009, 18:30
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Trojan horse Generic12.BGEI
Hoi,
Welkom hier. Download MalwareBytes Anti-Malware en laat dit programma scannen. Voor de downloadlocatie en handleiding zie hier: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1781812.htm Post dit logje in je volgende bericht. |
|||
|
01-02-2009, 23:36
Bericht: #3
|
|||
|
|||
Citaat:PS: het nestelt zich in een programma genaamd NERO. Dit heb ik normaal gezien verwijderd maar het zit bij temp filesDan kan het evengoed een valse melding zijn. Tenslotte, Trojan horse Generic12.BGEI is eerder gebaseerd op een heuristic detectie. Laat ook even weten in je volgend bericht welk bestand precies zo wordt aangegeven. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
02-02-2009, 19:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-02-2009 om 19:34 door blootmens.)
Bericht: #4
|
|||
|
|||
(01-02-2009 23:36)miekiemoes schreef:Citaat:PS: het nestelt zich in een programma genaamd NERO. Dit heb ik normaal gezien verwijderd maar het zit bij temp filesDan kan het evengoed een valse melding zijn. Tenslotte, Trojan horse Generic12.BGEI is eerder gebaseerd op een heuristic detectie. Laat ook even weten in je volgend bericht welk bestand precies zo wordt aangegeven. Ik weet niet of het een valse melding is (ik heb de dag ervoor ook nog iets gedownload) : ik het is niet de eerste keer dat ik mijn pc scan en de vorige keren heeft mijn antivirus niets gevonden . Ik heb het bestand gewoon verwijderd aangezien het toch bij temp files zit. Nu heb ik opnieuw gescand en ik krijg de melding niet meer. Het bestand zat in C=>Users=>Hoofdgebruiker=>AppData=>Local=>Temp=>Nero13366 =>Cab=>28E70B86.cab (een of ander .rar bestand+ nog een bestand met hetzelfde pad in dat .rar bestan) |
|||
|
02-02-2009, 19:54
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Mja, als het een illegale versie van Nero was, dan verwondert me dat helemaal niet.
Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
02-02-2009, 19:58
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Het was zeker geen illegale versie van Nero: ik heb mijn pc gekocht bij de plaatselijke dealer en het programma had hij er zelf opgezet.
|
|||
|
02-02-2009, 20:06
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Dan zal het wel een onderdeel van de MyWebSearch toolbar geweest zijn die Nero ook installeert. Deze zit ook in de Nero installer (toolbar.exe). Deze is niet gewenst, maar tijdens het installeren van Nero wordt zowiezo gevraagd of je al dan niet deze toolbar wil installeren.
Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)