Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
twee pc's, 2 mailboxen -> 1 mailbox
28-01-2009, 23:12
Bericht: #1
twee pc's, 2 mailboxen -> 1 mailbox
Ik heb zowel boven op zolder als in de huiskamer een pc, waarop ik Firefox Thunderbird gebruik voor de mails. Het probleem is dat wanneer ik in de kamer mijn mail open, deze niet meer op de pc op zolder zijn op te halen. Ik zou graag dezelfde mailbox willen hebben, die ik van beide pc's kan benaderen en waarop de mails worden bewaard. Is dat mogelijk en hoe kan dat het handigst?
Edo
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
29-01-2009, 13:18
Bericht: #2
RE: twee pc's, 2 mailboxen -> 1 mailbox
Hoi,

Het is normaal dat, wanneer je een andere pc gebruikt en je mails daar laat downloaden, dat deze dus niet meer op de server aanwezig zijn en je ze dus niet meer opnieuw kan downloaden naar je andere pc.
Je kan wel instellen in je mailopties om een kopie van de mail op de server te laten staan.
Een andere methode is het gebruik van een "online mailbox". Bijvoorbeeld gmail heeft de optie waar je je andere mails ook naartoe kan laten sturen.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-02-2009, 23:31
Bericht: #3
RE: twee pc's, 2 mailboxen -> 1 mailbox
Je kunt ook, mits je provider dit ondersteunt, alles niet als een pop3 instellen maar als Imap.
Bij Imap wordt je postvak niet geleegd maar gesynchroniseerd met het emailprogramma waarmee je de post controleert. Alle mail blijft dus op de server staan. Wanner je een bericht in bijv. Outlook Express verwijderd, wordt deze ook op de server verwijderd.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)