|
Kladblok probleem
|
|
06-01-2009, 02:10
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Kladblok probleem
Hoi aan allen.
Ik heb een nieuwe installatie van windows xp gedaan nu wil het dat ik voor de installatie gewoon het pictogram van mijn kladblok terug vond onder het menu start. Als ik het van daar uit opende kwam het op het bureaublad bij het aanmaken van tekst en dan bij het afsluiten kreeg ik de vraag waar ik het wou opslaan. Nu moet ik het openen met de rechter muis klik en komt het ook op het bureaublad maar als ik nu tekst aanmaak en het wil afsluiten krijg ik de vraag of ik de tekst wil bewaren en niet of ik het wil opslaan. Hoe krijg ik het bestand kladblok weer terug in het menu start en met de oude werking. BVD.. Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
06-01-2009, 16:52
Bericht: #2
|
|||
|
|||
| RE: Kladblok probleem | |||
|
06-01-2009, 20:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-01-2009 om 20:37 door predator.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
RE: Kladblok probleem
Hoi Senbozakura de link die je geeft is precies wat ik nu al heb, het zit aan al onder het rechter muis klik menu. Ik wil dat het weer terug komt in het menu start dus bij laatst geopende prg waar het altijd stond.
MVG.. Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 02:30
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
????? .....niemand.....?......iemand.....
Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 09:40
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Hoi,
Wat je hier beschrijft zie ik eigenlijk niet als een probleem hoor. Zoals ik eruit versta wil je dat kladblok gewoon terug onder het startmenu komt onder "laatst geopende programma's". Normaal gezien wordt dit daar standaard geplaatst nadat je kladblok hebt gebruikt TENZIJ je met tweaktools en registercleaners en andere cleaners aan de slag bent gegaan die deze MRU (most recently used) lijst heeft verwijderd. Vele tools hebben de optie om de MRU te verwijderen. Dus, wil je dat kladblok daar terug aanwezig is, dan raad ik aan om dergelijke tools niet te gebruiken die de MRU verwijderen. Alsook, zorg ervoor dat de laatst geopende programma's ook aangvinkt zijn in het startmenu. Om dit na te gaan, rechtsklik op het knopje start, kies voor eigenschappen, kies de tab "menu start", klik aanpassen > tab geavanceerd en onderaan moet je "Onlangs geopende bestanden in een lijst weergeven" kunnen terugvinden. Dit moet dus aangevinkt staan. (Dit indien je XP hebt - Onder Vista kan je het vinden onder de tab Menu Start zelf) Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
07-01-2009, 19:28
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Hoi Miekiemoes, kan je vertellen dat ik geen tweaktools gebruik, feit alleen al dat ik geen flauw idee heb hoe of die werken en voor wat.
Ik heb alleen dit tooltje voor icoontje te verwijderen uit het startmenu en via jou verkregen VBScript Script File. Heb ff gekeken en de instelling staan verder goed, dus dat is het ook niet. Ik zelf had dus ook al het idee als ik het kladblok maar een paar keer achter elkaar open dan moet die in het startmenu terecht komen.Nou vreemd genoeg niet dus.Elk ander programma komt daar wel gewoon in. Nou goed bedankt voor het meedenken en ik kijk verder wel ff hoe of wat. MVG.. Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 19:57
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Aaah, dus de lijst van onlangs geopende programma's is wel aanwezig?
Gebruik even MRU blaster: http://www.javacoolsoftware.com/mrublaster.html Dit zal wel alles verwijderen in de "laatst geopende..." lijst. Daarna zal alles opnieuw terug komen naargelang je bestanden opent, bewerkt etc.. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
07-01-2009, 20:38
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Hoi Miekiemoes kan je een uitleg geven bij dit tooltje ik heb het laten scannen en het heeft 136 items gevonden kan ik die gewoon verwijderen is dat de bedoeling ?
Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 20:41
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
ja, deze gaat alle MRU programma's/bestanden in het register verwijderen, dus de lijst "laatst geopende programma's" zal daarna leeg zijn.
Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
07-01-2009, 20:55
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
Hoi Miekiemoes.
Ik heb het gedraaid en de lijst is idd leeg, nu heb ik ook een paar keer het kladblok geopend maar kladblok komt niet in de menulijst te staan. Onlangs geopende bestanden weergeven staat aangevinkt en ik heb het nog een keertje bevestigt voor de zekerheid maar het werkt nog niet . Zie ik iets over het hoofd of moet ik nog iets anders doen ? Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 20:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-01-2009 om 20:57 door miekiemoes.)
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Heb je het kladblokbestand ook bewerkt, een naam gegeven en opgeslaan? Want het is de bedoeling dat je iets bewaart/opslaat, anders zal die daar niet tevoorschijn komen.
Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
07-01-2009, 21:07
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
Hoi Miekiemoes ik heb het net ff gedaan in deze volgorde, ik open kladblok met rechtermuis menu kladblok opent op het bureaublad ik geef het een naam en dan zet ik er wat in en sluit het dan af. Maar krijg geen optie om het ergens op te slaan dat is het probleem.
Normaal als je het afsluit krijg je de optie om het ergens op te slaan nu krijg ik alleen de optie om de tekst te bewaren en sluit het af op bureaublad. Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 21:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-01-2009 om 21:14 door miekiemoes.)
Bericht: #13
|
|||
|
|||
|
Als je rechtsklikt op je bureaublad en kiest om een nieuw tekstdocument te maken (dus kladblok), dan is het normaal dat het niet zal vragen waar het moet opgeslaan worden, want je hebt het zelf al aangegeven waar de plaats moet zijn aangezien je het doet via rechtsklikken op de plaats waar je het bestand wil aanmaken.
Als je bijvoorbeeld via start > uitvoeren notepad intypt zal kladblok ook openen en dan zal je zelf moeten aangeven waar je het bestand wil opslaan en hoe je het wil noemen. Deze zal dan wel in de MRU lijst tevoorschijn komen. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
07-01-2009, 21:20
Bericht: #14
|
|||
|
|||
|
Miekiemoes ik ga ff opnieuw opstarten want hij zet op dit moment geen een prg meer in het startmenu. Dus mss dat het helpt heb ondertussen wel ff op de door jou aangegeven manier een bestandje opgeslagen. Alleen mijn firefox icoontje staat in het menu start. Laat je het zo nog ff weten of het is gelukt.
|||
|
07-01-2009, 21:46
Bericht: #15
|
|||
|
|||
|
Nou het heeft geholpen de iconen van de prg die ik nu open blijven weer staan. Alleen nu het kladblok nog heb meerdere keren een bestandje opgeslagen op de genoemde manier maar hij komt nog steeds niet in het menu start te staan. Ik denk dat ik er maar mee moet leven zo'n ramp is het nou ook weer niet wel een beetje irrie maar goed. Dank je voor je geboden hulp Miekiemoes mocht je nog een idee hebben dan hoor ik het graag van je.
MVG.. Pred... Computers zijn er voor ons gemak ?? Frustraties komen er met gemak bij !! W-7 en Vista.. |
|||
|
07-01-2009, 21:59
Bericht: #16
|
|||
|
|||
|
Als je het bestand hebt opgeslaan, dan wordt het maar pas in de lijst gezet wanneer je het kladblokbestand die je opgeslaan hebt opnieuw opent. Tenslotte heet die optie in Startmenu ook: "laatst geopende programma's" en niet "laatst opgeslagen bestanden"
|
|||
|
08-01-2009, 01:15
Bericht: #17
|
|||
|
|||
|
Hallo Miekiemoes dat heb ik ook gedaan maar werkt ook niet.
|||
|
08-01-2009, 01:23
Bericht: #18
|
|||
|
|||
|
Raar. In ieder geval, ik zou er niet te lang over piekeren, want dit is eigenlijk maar een futuliteit.
|
|||
|
08-01-2009, 18:32
Bericht: #19
|
|||
|
|||
|
Helemaal mee eens hoor alles komt er verder in op het kladblok na... tot nu toe. That's life..... I think.
|||
|
13-05-2009, 13:00
Bericht: #20
|
|||
|
|||
|
Aangezien je probleem is opgelost sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur dan even een PM.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)