Peiling: Stemmen op deze Tutorial
Goedgekeurd
Afgekeurd
[Resultaten weergeven]
Opmerking: dit is een openbare peiling; andere gebruikers kunnen zien waarop u hebt gestemd.
Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overbodige Windows Services En programma's Uitzetten.
08-12-2008, 21:51 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-12-2008 om 21:25 door PrePay.)
Bericht: #1
Overbodige Windows Services En programma's Uitzetten.
Hallo,

In deze Tutorial ga ik uitleggen hoe je Programma's kan uitschakelen die meteen bij het opstarten openen.
(Voor Windows XP)

Stap 1:
Druk op Start:
[Afbeelding: startun1.bmp]
Stap 2:
Ga dan naar Uitvoeren.
[Afbeelding: uitvoerenqs4.bmp]
Stap 3:
Typ in: msconfig.
[Afbeelding: msconfigox5.bmp]
En druk op enter.
Stap 4:
Ga dan naar de Tab: Services.
en Vink aan: Alle microsoft-services verbergen.
[Afbeelding: intomsce1.bmp]
Stap 6:
Vink Allees uit wat u niet nodig hebt. Dus niet je anti-Virus.
Stap 7:
Kijk nu in de Tab: Opstarten.
[Afbeelding: sermssd8.bmp]
Stap 8:
Vink nu allees Uit waarvan u zeker weet dat het kan.

LETOP!
Ga Geen dingen zitten veranderen in anderen Tabbladen Dit kan leiden tot het niet meer opstarten van windows.
Als je pc is gerestart komt er een melding dat er iets is gewijzigd.
dat is normaal.
Bron: PrePay

PrePay, Who Else?

WMisiedjan.net
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-12-2008, 20:40 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-12-2008 om 20:41 door captain kirk.)
Bericht: #2
RE: Overbodige Windows Services En programma's Uitzetten.
Beste Preypay,

Je kunt je tutorial nog wat aanpassen door er enkele screenshots bij te plaatsen en in de shots aan te geven waar er iets veranderd kan worden. Misschien is het ook handig een link aan te geven waar men info over de getoonde programma's kan vinden zodat de mensen weten wat ze gaan uitschakelen. Verder zou ik ook even toevoegen dat ze na een wijziging na een herstart een melding krijgen dat er iets is aangepast zodat men niet van deze melding schrikt.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-12-2008, 00:11
Bericht: #3
Het uitschakelen van services zou ik nu niet bepaald als een tutorial geven - dit omdat het eigenlijk ook niet de bedoeling is dat je dit met services doet. Deze zijn niet echt "optionals", zoals bij de tab "opstarten". Services worden nu ook eenmaal vroeger geladen dan de programma's die onder de tab "opstarten" staat, en dit is ook met een reden.
Wil je niet dat een bepaalde service draait, dan is het gewoon beter dat je het gerelateerde programma deïnstalleert. Tenslotte ben je toch niks met het programma wanneer de service niet actief is.

Dit is in tegenstelling met de programma's die opstarten via de HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run of HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run sleutel, of via de map "opstarten". Deze zijn optioneel en hebben geen echte invloed op het programma zelf. Wanneer je in dat geval het programma opstart via start > alle programma's, dan zal dit programma gewoon opstarten. Bij Services ligt dit helemaal anders. Wil je dan een bepaald programma opstarten, dan zal je in de meeste gevallen een foutmelding krijgen of zal het programma maar "half" werken.
Kortom, ofwel laat je de service draaien, ofwel deïnstalleer je het gerelateerd programma.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
Reageren op dit bericht
25-01-2009, 02:04
Bericht: #4
Is het eigenlijk niet aan te raden om services.msc te gebruiken ipv msconfig?
De reden hiervoor zou zijn omdat je met msconfig services kunt uitschakelen die nodig zijn om je systeem te booten.
Met services.msc niet.

Of zie ik dit verkeerd ? Icon_confused

Emphyrio Icon_smile

Member of ASAP & UNITE
Anti Malware Help.....................................................Rogues Removal Guide...........................................................Emphyrio's Security Blog
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)