Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Netwerk beveiligen
27-11-2008, 21:16 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-11-2008 om 21:37 door Seva.)
Bericht: #1
Netwerk beveiligen
Ik heb de laatste tijd enorm last van m'n verbinding(en), ik heb allerhandinge problemen, van beperktheid op m'n 'eigen' verbinding tot geen signaal terwijl m'n pc aangesloten is aan draad en de router bij mij staat.

Nu heb ik het door dat m'n netwerk niet beveiligt is, wil er iemand helpen met dit ? Mijn computer is aangesloten aan een modem en draad en ik heb een router voor m'n zus, ik denk voor m'n vader en eventueel m'n PS3. Ik heb geen enkel idee welke m'n verbinding is, want er staan er nu zo'n 5 codenamen. Om gemakkelijk te zijn, wil ik eerst mijn verbinding en van de router opzoeken. Wil er iemand me helpen met dit probleem hier ?

Ik ben nu aangesloten met draad én met draadloos, maar nu is er nog één verbinding met dezelfde 3 letters van m'n router, maar het eindigt op andere cijfers dan die waar ik op aangesloten ben. Dus kan ik beginnen beveiligen of moet ik wachten ?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
28-11-2008, 16:51
Bericht: #2
RE: Netwerk beveiligen
Seva,
Mogelijk kun je aanknopingspunten vinden door te kijken bij Netwerk - Netwerkcentrum - selecteer Alle gedeelde netwerkmappen op deze computer weergeven. Krijg je bij e-mails ook foutmeldingen - wat is dan de hierbij vermelde foutcode? Lukt het wel om een e-mail aan je eigen adres te sturen? Via het configuratiescherm kun je in Beveiliging de instellingen controleren en instellen; mogelijk moet je even de instelling aanpassen als je AV-programma hiermee conflicteert.
Philip
28-11-2008, 23:43
Bericht: #3
Het is niet helemaal duidelijk wat je wil. Wil je een netwerk met een router en daarbij de pc's me kabels met de router verbinden of wil je alles via het draadloze deel laten lopen. Of wil je een deel met kabel en een deel draadloos?
In het laatste geval is je Wifi snel te herkennen aan, waarschijnlijk bij jou, de merknaam en is beveiliging zeker raadzaam.

ps: Hoe is het met de klachten wanneer je je Wifi even ontkoppelt en via de UTP-kabel met de router verbonden bent?

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
29-11-2008, 18:12
Bericht: #4
Nee, ik wil gewoon m'n twee verbindingen beveiligen tegen mensen die op m'n verbinding internetten, ik weet dat het onduidelijk was, maar het kwam er op uit dat ik twee verbindingen heb, een LAN-verbinding (draad voor mijn pc) en een draadloos verbinding ( router voor m'n zusters laptop en PS3 en vaders laptop). En hoe je deze moet beveiligen ?
29-11-2008, 18:51
Bericht: #5
Seva,
Doel je misschien op de mogelijkheid om meerdere gebruikersaccounts aan te maken, die je met een wachtwoord kunt afschermen en waarvan je de gebruiksmogelijkheden kunt inperken (of uitbreiden)?
Als je Start kiest en daarna de pijl die je gebruikt voor Afsluiten kun je ook kiezen voor Andere gebruiker. Krijg je dan meerdere gebruikers op het scherm te zien?
Philip
29-11-2008, 22:09 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-05-2009 om 16:36 door captain kirk.)
Bericht: #6
Als ik het goed begrijp wil je niet dat mensen van buitenaf mee kunnen liften op je internetverbinding en zo op deze wijze misschien ook in jullie computers kunnen komen. Je draadloze wifi-station staat standaard altijd op onbeveiligd (fabrieksinstelling).
Om te zorgen dat mensen er geen gebruik van kunnen maken kun je het volgende doen:
  • Kijk in de handleiding via welk ip-adres je in de configuratie van je draadloze router komt.
  • Verander in dit IP-adres het laatste getal. Bijv. 192.158.0.1 maak je van 192.158.0.5. Dit nummer schrijf je ook even ergens in je handleiding.
  • Verander het wachtwoord van de router. Van veel routers is het fabriekswachtwoord of admin ofwel via internet op te vragen. Een eigen gekozen wachtwoord maakt inbreuk weer wat moeilijker
  • Verander de naam van je router. Bijvoorbeeld 3Com verander je in een voor jouw herkenbare naam. Zo herken je straks ook je eigen router tussen al die andere
  • kies een vorm van beveiliging. Vaak kun je kiezen tussen WEP, WPA, WPA2, WPA TPK, etc. WEP is de makkelijks in te stellen beveiliging. Hierbij krijg je een sleutel bestaande uit een nummer (1, 2, 3 of 4) en een cijfer/getallencombinatie van acht tekens. Deze schrijf je ook weer op. Wanneer je namelijk met de pc een verbinding wilt maken, wordt de sleutel gevraagd en vul je deze combinatie zonder tussenstrepen in.
    WPA is een zwaardere beveiliging en iets lastiger te kraken maar geeft soms ook meer problemen met instellen.
    In principe is je Router nu redelijk beveiligd en kunnen mensen minder eenvoudig inbreuk maken op je netwerk. Je kunt de beveiliging nog zwaarder maken door WPA2 of een WPA-TPK encryptie te gebruiken, je router onzichtbaar maken, MAC-adrescontrole, etc, etc. Maar vergeet niet: hoe zwaarder de beveiliging hoe lastiger het instellen.Voor normaal huisgebruik is een eenvoudige vorm al voldoende.

Verder raad ik je aan goed de handleiding van de PS3 te lezen. Het wil wel eens dat deze met sommige routers niet goed door de deur kan en de verbinding met internet voor zichzelf helemaal opeist. In de handleiding staat waarschijnlijk hoe je dit, als het probleem zich voordoet, op te lossen is.

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
18-01-2009, 19:20
Bericht: #7
Ik heb vandaag mijn netwerk beveiligt, maar ik heb een aantal problemen gekweekt ... Ik heb gekozen voor een WPA2-encryptie en ik heb ook de naam van mijn router verandert naar mijn eigen naam. Alles ging goed totdat ik mijn PS3 wou aansluiten op het nieuwe beveiligd netwerk. Ik kan perfect mijn PS3 aansluiten, maar als ik op het laatste een test doe (je kunt dat via de PS3), dan geraak ik niet verder dan 'Obtaining IP adres' ... Ik heb dan maar het mac-adres toegevoegt van mijn PS3, maar toen ik keek bij netwerk zag ik dat niet op mijn nieuw beveiligd netwerk kan geraken wegens een fout, hij heeft zogezegd een lage verbinding terwijl ik een volle verbinding heb, dat is ook zo bij mijn Lan-verbinding. Wat liep er fout en wat moet ik nu doen ?
18-01-2009, 22:14
Bericht: #8
Was dit ook al aan de hand zonder de beveiliging op je netwerk?
Waarschijnlijk laat je je IP-adressen door je Router zelf bepalen. Probeer het eens met vaste IP-adressen.

Follow me on Twitter
18-01-2009, 23:17
Bericht: #9
(18-01-2009 22:14)captain kirk schreef:  Was dit ook al aan de hand zonder de beveiliging op je netwerk?
Waarschijnlijk laat je je IP-adressen door je Router zelf bepalen. Probeer het eens met vaste IP-adressen.
Dit was niet voor het beveiligen en hoe doe je dat ?
20-01-2009, 22:25
Bericht: #10
Beste Seva,

Helaas heb ik het deze week heel druk en daardoor wat weinig tijd. Meer info over beveiligen en instellen kun je hier vinden.

Follow me on Twitter
11-02-2009, 22:29
Bericht: #11
Een paar weken nadat ik mijn netwerk heb beveiligt, heb ik allerhande problemen met mijn netwerk. De vorige keer had ik een probleem omdat ik niet kon verbinden met mijn netwerk. Ik had mac-adres controle aanliggen en daarom kon ik er niet op. Maar nu heb ik 'ergere' problemen, zo is mijn computer niet meer verbonden met mijn vast internet (modem), terwijl de kabel er in zit, ik heb die kabel eens eruit gedaan en opnieuw erin gedaan, maar soms herkent mijn pc de kabel niet, en als ie het herkent, dan herkent die het de volgende dag niet. Nu ben ik verbonden met mijn draadloos netwerk (router), maar ik merk dat het internet enorm traag is (MSN valt soms uit, Firefox (en IE) laadt traag internetpagina's en het gebeurt soms in haperingen, etc.), ik heb dus even gekeken bij 'Netwerkcentrum' en ik zie dat mijn signaalsterkte maar 3 streepjes bevat, terwijl mijn router net naast me staat (hij staat op de pc). Aan wat ligt het ?
11-02-2009, 22:49 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-02-2009 om 22:53 door captain kirk.)
Bericht: #12
Met de streepjes moet je het niet te nauw nemen. Als je echt wilt meten hoe het met de verbinding staat, zijn daar beteren programma's voor. Maar je andere problemen belangrijker. Heb je al eens geprobeerd hoe de verbinding is op een ander kanaal. iedere router staat ingesteld met een fabrieksinstelling. Wanneer meerdere mensen in je buurt op het standaard kanaal zitten, kan dit je omschreven problemen veroorzaken. Probeer eens een ander kanaal en dan het liefste een enkel kaneel en geen duplex. Kies bijvoorbeeld voor kanaal 9. Met een programma zoals Netstumbler kun je zien welke kanalen er in je buurt gebruikt worden, hoe sterk de signalen zijn en hoe sterk en evenwichtig je eigen router is.

Follow me on Twitter
15-05-2009, 16:37
Bericht: #13
Aangezien er al een tijd niet gereageerd is ga ik er vanuit dat je probleem opgelost is. Hierbij sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur mij dan even een PM.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)