|
vreemd bestand in programfiles map
|
|
07-11-2008, 18:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-11-2008 om 18:40 door max-o-l.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
vreemd bestand in programfiles map
hoi,
ik ben al een keer eerder geholpen door miekemoes voor malware. daarbij ging het een beetje (heel erg) houterig. o.a doordat de pc onkoppeld werd en ik dus niet meer de site kon bereiken en toen de pc weer aangesloten mocht worden werd de thread gesloten. dus als dit hele gedoe voor enige problemen heeft gezorgd mijn excuses daarvoor. nu weer terug naar dat vage bestand. ik kan het niet verwijderen omdat het in gebruik is en als ik in die map kijk staat er niks behalve 1 map, waar ook niks in zit. mijn argwaan is ontstaan uit de naam ervan XEROX. en ik kan me niet herrinnernen dat dat daar eerder stond. dus, als iemand weet of dit wel of geen raar bestand is of me kan helpen, graag dan. oja vergat ik bijna vandaar deze edit. gisteren heeft een andere gebruiker geprobeerd met limewire een of ander muziek bestand te krijgen. hij opende het en opeens gingen er heel veel IE pagina's openen niet dat het veel uitmaakt want ie doet het bij ons niet(altans de links zoals in e-mails) dus er werd niks weergeven. nou ik ben erbij gekomen en omdat ik altijd taak beheer heb aandstaan voor het geval dat heb ik die proceccen kunnen uitschakelen, en dat muziek bestand verwijderd. zit er nog wat op of is het weg? PS: in een hiijkthis thread die ik gestart had werd mij gevraagd de ask toolbar te deinstaleren wat ik al tig keer gedaan heb en hij blijf er bij staan in de lijst software. en als ik hem aanzet in een webbrowser krijg ik een toolbar van comodo!?!?! |
|||
|
07-11-2008, 21:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-11-2008 om 21:07 door miekiemoes.)
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: vreemd bestand in programfiles map
De Toolbar van Comodo moet je deïnstalleren, want dat is die "Ask Toolbar" en is niet aangeraden.
Als hij in de Software lijst blijft staan en je hebt die toolbar niet meer aanwezig in je IE, dan is dit gewoon een restant in je software-lijst. Maar om zeker te zijn of de toolbar al dan niet nog aanwezig is, lijkt het me beter om dus een nieuwe thread te starten in het HijackThisgedeelte met een nieuwe log. Probeer deze keer ook te reageren in die thread, zodat we die niet opnieuw meer moeten sluiten wegens inactiviteit. Want ik heb ergens het gevoel dat de stappen die ik toen in die thread heb aangegeven ook nog niet uitgevoerd geweest zijn en de malware ook nog steeds aanwezig is. Geef in die thread ook meer info wat betreft dat "vaag bestand", want deze uitleg is ook nogal vaag. Welk bestand is dit juist? De map Xerox is niks om je zorgen over te maken. En ik denk dat je het over dit bestand hebt: http://ask-leo.com/what_is_program_files...of_it.html Kortom, netjes laten staan Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
11-11-2008, 17:37
Bericht: #3
|
|||
|
|||
(07-11-2008 21:03)miekiemoes schreef: De Toolbar van Comodo moet je deïnstalleren, want dat is die "Ask Toolbar" en is niet aangeraden. oke zal ik doen. nieuwe thread zal ik meteen starten. en ik zal zorgen dat die malware er deze keer wel af gaat.(door beter te luisteren |
|||
|
12-02-2009, 17:55
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Aangezien dit onderdeel verder gaa in het Hijachtthis-gedeelte, sluit ik hier het topic.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)