|
AV 2009 - PC Privacy Cleaner - Secure Expert Cleaner
|
|
15-10-2008, 13:39
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
AV 2009 - PC Privacy Cleaner - Secure Expert Cleaner
Geachte allen,
Ik heb een probleem met een PC waar WinXP op draait en Mcafee als AV en Spyware Doctor ook loopt/liep. De PC start op in normale modus en terwijl in windows alles wordt opgestart (je ziet het bureaublad) verschijnen er allerlei soorten vensters van zogenaamde AV programma's (AV 2009 - PC Privacy Cleaner - Secure Expert Cleaner), tevens komt er ook melding dat pctsTray.exe niet gevonden kan worden. Voordat je ook wat kan begint de computer weer af te sluiten en start hij opnieuw op. Als ik opstart met F8 en dan in veilige modus opstart, dan start de PC weer opnieuw op voordat hij uberhaupt in windows komt. Dit is van kwaad tot erger gegaan, gister kom men de PC nog gebruiken en zaten er enkel icoontjes in de systray en af en toe een stuk of 8 popups, maar nu kan ik niet eens een scan of dergelijke uitvoeren omdat ik geeneens toegang krijg doordat de PC opnieuw opstart, ook gebeurt dit wanneer ik PC afsluit voordat ik ben aangemeld in Windows als gebruiker (enkel in normale modus). Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Bij voorbaat dank, Hans |
|||
|
15-10-2008, 13:53
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: AV 2009 - PC Privacy Cleaner - Secure Expert Cleaner
Hoi,
Ik vrees dat je hier in een "Game over" situatie zit door de malware. Wanneer je PC al niet meer deftig kan opstarten, noch in veilige mode, dan is dit een teken dat de malware aanwezig al zodanig veel corrupt heeft gemaakt. In zo'n situaties raad ik aan om Windows opnieuw te installeren, want er is toch niet veel meer wat je kan doen. Ik kan onmogelijk zeggen wat te verwijderen als ik niet weet wat er aanwezig is aangezien je zelfs niet meer in staat bent je pc normaal op te starten om de nodige scans uit te voeren. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
21-10-2008, 09:23
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Ik heb een gelijkaardig probleem. Besmet geraakt met AV2008, oa Vundo gezien en laten cleanen door een trojan remover Superantispyware. Superspyware (gedownload via 2e computer) heeft veel gevonden maar de beschading bleef. Search en Destroy en Malware removal tool wilden niet eens installeren omdat deze toegang tot internet nodig hebben (die toegang had ik trouwens afgezet en nutteloos gezien deze sites toch door mijn trojan tegengehouden werden). Ook nog de MS malicious software removal tool gerunt en ATFcleaner
Ik was in no time mijn explorer, startmenu en regedit privileges kwijt en nu uitgesloten uit mijn systeem. De pc reboot nu in eender elke modus. Herinstallaties is denkelijk de enige mogelijkheid. Vooraleer ik mijn c-drive laat herformatteren zou ik willen weten of het veilig is om tijdelijk een 2e windows-versie op de (nog?) geinfecteeerde partitie te installeren zodat ik een aantal verzamelde driverdirectories en paar kleine data voor mijn pc op usb-stick kan plaatsen. Daarna zou ik pas de definitieve Windowsversie installeren met een grondige reformat NTFS van de c-partitie bij XP Setup. Is dit plan te overwegen of kan ik omwille van veiligheid beter vergeten nog iets te willen recupereren van c? Zelfs mijn ERD2002 recovery cd kan niet opstarten en blijft hangen bij checking NTFS compatibility... Ik kan nergens meer aan. Is er nog een ander alternatief om even een paar directories van mijn c-drive te verplaatsen vooraleer in XP herinstalleer? |
|||
|
21-10-2008, 13:38
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Kan iemand me advies geven of het veilig is een 2e windows xp te proberen installeren over mijn corrupte xp in de hoop om terug aan mijn bestanden te geraken? Daarna doe ik een compleet nieuwe setup van XP om zeker verlost te zijn van die trojaan av2008 en vundo, zlob codec al heeft supermalwareremover die al weggehaald.
|
|||
|
21-10-2008, 16:02
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Willen jullie eens proberen of het enig bruikbaar effect oplevert als je F5 gebruikt bij het opstarten?
Philip |
|||
|
23-10-2008, 10:17
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Wat doet F5 precies? Ik heb ondertussen een Bart PE cd aangemaakt, hopelijk kan ik hiermee aan mijn bestanden.
|
|||
|
23-10-2008, 13:43
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Ik zou een 2e XP over een corrupte niet aanraden. Je weet nooit of alle corrupte bestanden vervangen worden door nieuwe bestanden. Met een dergelijke installatie haal je denk ik alleen maar meer narigheid op de hals. Ik denk in deze situatie dat je beter een clean-herinstallatie kunt toepassen.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
23-10-2008, 14:05
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Twister,
Voor de volledigheid even: In de Dostijd kon je bij opstarten F5 gebruiken om de gegevens in config.sys en autoexec.bat over te slaan, zodat geen verkeerde opdrachten werden verwerkt. F8 deed precies hetzelfde, alleen werd er gestopt bij elke commando-regel en was het minder moeilijk om te constateren of er een foutje in de opdracht was opgenomen Philip |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)