|
virus gekregen :( help zeker nodig
|
|
30-09-2008, 15:52
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
virus gekregen :( help zeker nodig
hoi, ben nieuw hier.
ik heb gister een virus binnengekregen en die begon allerlei fake antivirus the instaleren, ik kon het niet stoppen. het stond al geinstaleerd voor ik met m'n ogen knipperde. de programmas die erop gezet zijn, zijn: PChealthcenter micro antivirus* smart antivirus* * deze stonden op mijn bureaublad mijn Ad-Aware Pro 2007 kon ze niet vinden. dus heb ik het handmatig gedaan. hoe? op ad-aware pro staat een programma dat heet process watch. daarmee kon ik de processen zien die op de achtergrond draaien(ik kreeg allemaal meldingen van ''virus alert scan now?'' ect ect ect) .Ik heb, vanaf prosecc watch die processen gescand en daarnaa hun path opgezocht. heb alles verwijderd, en nu zit ik met een paar heel irriterende files in mijn Systen32 map die zijn overbleven en die ik nie kan verwijderen omdat ze in gebruik zijn?! heb net Comodo firewall geinstaleerd toen ik een beetje aan het rondneuzen was op de site, hij is trouwens net bezig met scannen, dus kijken of die ze wel oppikt. Oja voor als het nodig is hier de namen van de files die in mijn System32 zitten: YUR1D ntdll.dll kernel32.dll shell32.dll ADVAPI32.dll RPCRT4.dll Secur32.dll GDI32.dll USER32.dll msvcrt.dll SHLWAPI.dll IMM32.DLL comctl32.dll comctl32.dll uxtheme.dll MSCTF.dll msctfime.ime ole32.dll ctagent.dll allemaal fake dat weet ik zeker omdat in process watch stond dat al die files bij elkaar gekoppeld zijn aan YUR1D.exe dat iedere keer dat ik mijn pc opstart melding geeft van virus alert truckjes enzo(dit deden de anderen malware ook trouwens) .en als dat verschijnt staat er bij taakbeheer en process watch, YUR1D.exe tussen de proseslijst. ik weet niet zeker of ik combofix wel moet gebruiken aangezien er werdt gewaarschuwt het niet te gebruiken als er een ervaren analist bijzit. dus, help zou ik graag willen. Max |
|||
|
30-09-2008, 16:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-09-2008 om 16:28 door miekiemoes.)
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
Plaats HijackThislog
Beste,
Lees deze thread eerst: http://support.bluemedicine.be/mybb/show...php?tid=65 Klik daarna deze link om je HijackThislog in het HijackThislogforum te plaatsen. Daarna zal iemand je zo snel mogelijk helpen. Trouwens... Citaat:ntdll.dllDeze zijn legitiem. Als je die gaat verwijderen dan heb je gegarandeerd problemen. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
30-09-2008, 18:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-09-2008 om 18:24 door max-o-l.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
RE: virus gekregen :( help zeker nodig
weet zeker van niet.
deze stonden in de lijst van dat programma dat door die malware process worden geactiveerd. als ik de pc net opstart. komt er altijd een bericht van: malware detection immediately removal required. Scan now? ik wil het gewoon weghebben. hijklog is geregeld |
|||
|
30-09-2008, 18:19
Bericht: #4
|
|||
|
|||
RE: virus gekregen :( help zeker nodig
Citaat:deze stonden in de lijst van dat programma dat door die malware process worden geactiveerdIn welke lijst? Geloof me maar, bovenstaande dlls die je aangeeft zijn een onderdeel van je Windows. Heb je mijn voorgaande link gelezen wat betreft HijackThis? Ik denk van niet, want daar staat uitgelegd hoe de log te maken. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)