Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vista firewall
25-09-2008, 05:24
Bericht: #1
Vista firewall
Hallo allemaal.

Ik schakel volgende week over van XP naar Vista op één nieuwe PC.

Mijn vraag is of de Firewall van Vista voeldoende is voor de bescherming van mijn PC.

In XP had ik die altijd uitgeschakeld staan, en gebruikte ik één andere.

Nu verteld men mij dat de Vista Firewall net zo goed is als bv =ZA Free, of Commode endergelijke.

Graag wat info hierover van iemand die hem gebruikt.

Think about the future, it's where you will spend the rest of your life...

Greetings BEL155.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-09-2008, 08:54
Bericht: #2
RE: Vista firewall
Op mijn Vista-laptop maak ik gebruik van de firewall van Vista zelf. In combinatie met een goede virusscanner en nog wat beveiligingstools zoals Windows Scotty en Spwareblaster en een vooral, normaal surfgedrag, ben je daarmee denk ik voldoende beveiligd. Wil je zelf meer kunnen sleutelen aan de settings van de firewall, dan biedt een ander programma vak wel meer mogelijkheden.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
25-09-2008, 12:49
Bericht: #3
(25-09-2008 05:24)BEL155 schreef:  Nu verteld men mij dat de Vista Firewall net zo goed is als bv =ZA Free, of Commode endergelijke.
Een zéér goede firewall voor inkomende inbraakpogingen is een NAT-router met hardware firewall tussen je ADSL- of Cablemodem en je computer (dat kan een kant-en-klare dedicated NAT-router zijn of ook een al wat oudere tweede computer als gateway en met firewall-software die je goed geconfigureerd hebt). Je moet natuurlijk de instellingen van de router/gateway optimaal instellen, een krachtig password, een DMZ afleiding en, ingeval van WiFi, een WPA2 beveiliging.

Als je dat hebt dan moet je lokale personal firewall (die in je hoofdcomputer dus) alleen nog uitgaand verkeer in de gaten houden. Als je zorgt dat er, in de eerste plaats, geen malware in je hoofdcomputer binnen geraakt, dan is een lokale firewall daar eigenlijk overbodig. Maar ik speel toch ook liever op zeker ...

(25-09-2008 08:54)captain kirk schreef:  ... beveiligingstools zoals Windows Scotty ...
Ik veronderstel dat je WinPatrol bedoelt? Icon_smile

P.S. ZoneAlarm Free werkt nog niet in Vista ('k heb vorige week nog geprobeerd), PC Tools Firewall Plus wél.

[Afbeelding: dangers_of_windows.gif][Afbeelding: fqiujh64vd.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-09-2008, 13:46
Bericht: #4
(25-09-2008 12:49)E Pericoloso Sporgersi schreef:  
(25-09-2008 08:54)captain kirk schreef:  ... beveiligingstools zoals Windows Scotty ...
Ik veronderstel dat je WinPatrol bedoelt? Icon_smile

Lijkt mij wel, ik ken geen andere Scotty. Icon_wink
Reageren op dit bericht
25-09-2008, 15:23
Bericht: #5
Hallo Allemaal.

Bedankt voor jullie reactie. Ben weer al wat wijzer geworden.

Weet nu ook via Kapitain Kirk dat spywareblaster ook werkt in Vista. En dat bij normaal surfgedrag de Firewall van Vista voldoende is.

En Via E Pericoloso dat ZA free nog niet werkt in Vista.

Allemaal bedankt voor de info.

Think about the future, it's where you will spend the rest of your life...

Greetings BEL155.
Reageren op dit bericht
25-09-2008, 16:19
Bericht: #6
(25-09-2008 15:23)BEL155 schreef:  ...Allemaal bedankt voor de info.
Graag gedaan.

[Afbeelding: dangers_of_windows.gif][Afbeelding: fqiujh64vd.gif]
Reageren op dit bericht
26-09-2008, 09:42 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-09-2008 om 09:43 door captain kirk.)
Bericht: #7
Citaat:Ik veronderstel dat je WinPatrol bedoelt? Icon_smile

Beide namen leiden naar dezelfde tool. Daarbij past "Scotty" beter bij mij (Beam me up S......)Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
29-11-2008, 12:29
Bericht: #8
(26-09-2008 09:42)captain kirk schreef:  
Citaat:Ik veronderstel dat je WinPatrol bedoelt? Icon_smile

Beide namen leiden naar dezelfde tool. Daarbij past "Scotty" beter bij mij (Beam me up S......)Icon_wink

@captain kirk : Ah ja, want jij bent van Star Trek, zeker ? Icon_wink

Groetjes,

Pcfreakske2000
Reageren op dit bericht
29-11-2008, 14:01
Bericht: #9
Dat is wel een van de redenen dat ik deze nam draag Icon_smile

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)