Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
F*ckin' Spyware
28-08-2008, 00:36 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-08-2008 om 00:41 door Wimbo.)
Bericht: #1
F*ckin' Spyware
Hey,

Shit happens, dus waarom niet bij mij? Ben in het bezit van een met spyware besmette taptop. Boosdoener ==> Antivirus XP 2008.

Huidige situatie: Ik log in ( Vista ), & krijg dan minuten lang een blauw scherm. Vervolgens krijg ik mijn bureaublad met de door hen aangepaste screensaver. Dan volgen 2 errormeldingen:
"Error loading C:\Windows\system32\ddcBUkKC.dll" & "Can not find script file C:\Users\Wimbo\AppData\Local\Temp\.ttFAC2.tmp.vbs". Even later vraagt ie of ik de updates van SUPERAntiSpyware wil zien. Ja of nee maakt niets uit, want het programma blokkeert altijd. De fake scan van de spyware ( met zijn miljoenen ontdekte virussen ;-)) duikt uiteraard ook altijd op. Enkele minuten later weer een blauw scherm met bovenaan "a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer." Windows sluit af, start terug op & ik krijg terug mijn inlogscherm.

Ik heb gemerkt dat HijackThis hier een vaste klant is, maar ik kan dat momenteel niet installeren.

Gelieve te reageren in "spyware removal for dummies" - taal a.u.b. Ik ben een ervaren pc - gebruiker, maar vooral softwarematig. Deze #*§☼Ø#
( pardon my French ) is splinternieuw voor mij.

Dank bij voorbaat________Wimbo
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-08-2008, 13:42
Bericht: #2
RE: F*ckin' Spyware
Citaat:Ik heb gemerkt dat HijackThis hier een vaste klant is, maar ik kan dat momenteel niet installeren.
Wat is de reden dat je het niet kan installeren?

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-08-2008, 17:06
Bericht: #3
(28-08-2008 13:42)miekiemoes schreef:  
Citaat:Ik heb gemerkt dat HijackThis hier een vaste klant is, maar ik kan dat momenteel niet installeren.
Wat is de reden dat je het niet kan installeren?
Ok, moet blijkbaar niet geïnstalleerd worden, draait vanaf de USB, wist ik niet...

Als ik HT wil laten scannen, krijg ik een lange foutmelding die begint met "For some reasons your system denied write acces to the hosts file..." ( indien u de volledige - is nogal lang - beschrijving wil, hoor ik het wel ). Vervolgens komt een andere HT foutmelding: "An unexpected error has occured at procedure modMain_CheckOther1Item ( etc...is ook nogal lang ). Als ik die ook wegklik krijg ik de logfile. Na een 10 - tal pogingen kunnen saven ( notepad blokkeerde steeds ), maar is deze logfile nu wel volledig?

Wimbo
Reageren op dit bericht
28-08-2008, 17:09
Bericht: #4
Gebruik je de laatste versie van HijackThis?
Alsook, aangezien je met Vista werkt is het wel de bedoeling dat je rechtsklikt op HijackThis.exe en kiest om uit te voeren als administrator.

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

Reageren op dit bericht
28-08-2008, 18:33
Bericht: #5
(28-08-2008 17:09)miekiemoes schreef:  Gebruik je de laatste versie van HijackThis?
Alsook, aangezien je met Vista werkt is het wel de bedoeling dat je rechtsklikt op HijackThis.exe en kiest om uit te voeren als administrator.
Ik had blijkbaar toch niet de laatste versie ==> nu wel, log kunnen maken. Naar de HT sectie?

Wimbo
Reageren op dit bericht
28-08-2008, 20:57
Bericht: #6
Yep...Icon_smile
Reageren op dit bericht
28-08-2008, 21:53
Bericht: #7
Ja, maar ik zie daar nog steeds geen log van je Icon_smile

Reageren op dit bericht
28-08-2008, 22:14
Bericht: #8
(28-08-2008 21:53)miekiemoes schreef:  Ja, maar ik zie daar nog steeds geen log van je Icon_smile
Sorry, wachtte ff op de bevestiging, kwestie van zeker geen stappen over te slaan.

CU there_________Wimbo
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)