|
melding firewall blijft zich herhalen
|
|
08-05-2008, 21:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-05-2008 om 21:42 door balletje.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
melding firewall blijft zich herhalen
Sunbelt firewall blijft vragen om toestemming voor communicatie met dezelfde verbindings waarschuwing, uiteraard zet ik een vinkje bij regel maken en mij niet meer vragen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Het venster is dus alleen te sluiten door de processen van de firewall te stoppen. Voorheen nooit problemen gehad met de firewall, de laatste tijd gebeurd het vaker dat ik diverse verbindingen toestemming moet geven.
Details van de verbinding [8-5-2008 20:40:03] Richting: inkomend Lokaal Punt: 80.57.136.71, port 1094 Adapter: LAN-verbinding Punt op afstand: ip565af772.direct-adsl.nl [86.90.247.114], port 65067 Protocol: UDP Applicatie pad: c:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe Omschrijving: Windows Live Messenger Bestands versie: 8.5.1302.1018 Gecreëerd: 2007/10/18, 10:34:52 Gewijzigd: 2007/12/26, 22:19:53 Geopend: 2008/5/8, 18:35:44 RuleId = 268436321 |
|||
|
12-05-2008, 08:51
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: melding firewall blijft zich herhalen
Hoi,
niks om je zorgen over te maken. Deze meldingen worden veroorzaakt door de advertenties die je te zien krijgt in je Windows Live messenger. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
12-05-2008, 09:53
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor je reactie miekiemoes. Ik denk zelf dat het een ander probleem is. Wanneer ik verbinding maak met utorrent bijvoorbeeld, blijft kerio eindeloos toestemming vragen. Het lijkt erop dat er voor elke peer of tracker toestemming gegeven moet worden. Voorheen heb ik hier nooit iets van gemerkt, ik heb zelf niks veranderd aan de instellingen van kerio. Inmiddels heb ik Kerio met Your Uninstaller verwijderd en Comodo geinstalleerd. Toch even een vraag over comodo, ik zie in de firewall events steeds dezelfde regel (windows operating system) voorbij komen, zou je daar wat opheldering over kunnen geven?
|
|||
|
12-05-2008, 10:15
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Als je P2P programma's gebruikt is het toch normaal dat het toestemming vraagt voor iedere server die je naar connecteert? Kerio is hier redelijk "gevoelig" op en gaat die dus echt telkens weergeven.
Die meldingen die je in je Comodo firewall ziet is gewoon ook door het gebruik van utorrent, want die poorten die het aangeeft zijn de poorten voor Torrents. Firewalls blokkeren die standaard. Daarom dat voor de meeste P2P software ook een handleiding aanwezig is hoe bepaalde Firewalls te configureren bij gebruik van P2P software. http://forums.comodo.com/frequently_aske...677.0.html Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
12-05-2008, 10:27
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Voorheen was het met kerio voldoende 1 maal toestemming te geven voor utorrent en andere applicaties, de laatste tijd bleef kerio toestemming vragen bij verschillende applicaties. 49153 is mijn luisterpoort in utorrent, waarom komen deze meldingen continu voorbij terwijl utorrent helemaal niet draait? Bedankt voor je link, ik ga dit eens even nalezen.
|
|||
|
12-05-2008, 10:45
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
utorrent zet standaard een sleutel in het register, zodat het telkens met Windows wordt opgestart - dus maw, het blijft actief op de achtergrond.
Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
06-08-2008, 22:48
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Aangezien er al enige tijd geen reactie is gekomen gaan we er van uit dat het probleem is opgelost en sluit ik de discussie. Wil je de discussie toch weer open hebben, stuur dan een van de moderators een PM. Heb je een nieuw probleem, start dan even een nieuwe discussie.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)