Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spybot heeft de profielen beschadigd/verweiderd
23-03-2008, 22:38
Bericht: #1
Spybot heeft de profielen beschadigd/verweiderd
Hallo, wie kan mij helpen?

Ik heb gister een scan met Spybot Search and Destroy gedaan en heb alle problemen die spybot had gevonden verweiderd. Het probleem is dat na die verweidering de profielen van de andere gebruikers van de computer beschadigd of verweiderd waren volgens windows. Mijn profiel, waarmee ik de scan heb gedaan, doet het nog. Bij de andere profielen zegt windows dat het beschadigd of verweiderd is en dat er een tijdelijk profiel wordt gemaakt waarin wijzigingen niet worden opgeslagen. Ook doet windows net alsof het de eerste keer is dat je je aanmeld, je moet outlook enz opnieuw instellen, de achtergrond is naar de standaard achtergrond veranderd en alle snelkoppelingen zijn weg behalve outlook, prullenbak, iexplorer enz.

Daarom heb ik spybot weer geopend en heb ik deze problemen weer hersteld:
Microsoft.Windows.ActiveDesktop
HKEY_USERS\PE_C_ADMINISTRATOR\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop\NoHTM​LWallPaper

Microsoft.WindowsSecurityCenter_disabled
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Start

Microsoft.Windows.AppFirewallBypass
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProf​ile\AuthorizedApplications\List\C:\WINDOWS\Media\LTaskup.exe
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProf​ile\AuthorizedApplications\List\C:\WINDOWS\Media\LTaskup.exe

Nadat ik deze heb hersteld via spybot waren er geen veranderingen in het profiel. Verder had spybot deze problemen nog gevonden die ik neit heb hersteld:
Banker.PorSMPT
met 1 entry

Virtumonde.generic
met 11 entries

Virtumonde
met 14 entries

Ik zou graag willen weten hoe ik de profielen weer terug kan krijgen en zulke problemen in de toekomst kan voorkomen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
24-03-2008, 01:05 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-03-2008 om 01:08 door miekiemoes.)
Bericht: #2
RE: Spybot heeft de profielen beschadigd/verweiderd
Ik vrees dat je hier een oudere update van Spybot hebt gebruikt waar het de legitieme ntuser.dat heeft verwijderd ipv de user.dat (die met deze infectie waarmee je te maken had meekomt.)
Wat er wel nog aanwezig is, zijn de bestanden die staan onder C:\documents and settings\gebruikersnaamvanbeschadigdprofiel
Dus in principe is er niks verloren hoor, enkel zal het, wanneer je inlogt op dat profiel de instellingen niet meer kunnen "wijzigen" aangezien het met een TEMP account aangelogd wordt, die enkel onder SYSTEM permissies draait.
Wat je dus kan doen is een nieuwe gebruikersprofiel aanmaken en de bestanden/mappen kopieren van de C:\documents and settings\gebruikersnaamvanbeschadigdprofiel naar je nieuw profiel
Daarna verwijder je de beschadigde profielen/gebruikersaccounts.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
24-03-2008, 11:51
Bericht: #3
Ok bedankt!
Wel gek omdat ik spybot eerst had geupdated. Denk je dat het ook helpt als we windows naar het vorige herstelpunt terug zetten?
24-03-2008, 11:58
Bericht: #4
Je kan het proberen om een vorig herstelpunt te selecteren, maar ik kan je niet garanderen dat dit het probleem zal oplossen Icon_smile

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
24-04-2008, 21:31
Bericht: #5
Aangezien er al een tijd niet gereageerd is, ga ik er vanuit dat je probleem is opgelost en sluit ik het topic. Indien je het weer open wilt hebben, stuur dan even een PM.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)