|
Vraagje in verband met anti-spyware software
|
|
22-03-2008, 16:11
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Vraagje in verband met anti-spyware software
Ik heb reeds enkele bekende anti-spyware utilities geïnstalleerd ( Ad-Aware 2007, Spybot Search & Destroy, SUPERAntiSpyware ) en daarnaast nog een paar proactieve programma's die spyware helpen voorkomen ( SpywareBlaster en SpywareGuard ).
Nu is mijn vraag de volgende : zijn er nog betrouwbare freeware on-demand scanners die de moeite waard zijn om uit te proberen ? En bestaat er een alternatief voor SpywareBlaster en SpywareGuard ? Ik heb ooit eens A-Squared Free geprobeerd, maar die blokkeerde soms software als hij aan het scannen was. Ik heb een paar programma's op het internet gevonden ( die niet voorkomen op de rogue anti-spyware lijst van SpywareWarrior.com ). Ik ben namelijk op zoek naar een alternatief dat SpywareBlaster en SpywareGuard vervangt en dat mijn pc optimaal beschermt tegen spyware. Ik heb gehoord dat er zoiets bestaat als HIPS bescherming. @miekiemoes : Sorry dat ik er nu een topic van maak, maar ik wil anderen hun mening ook weten, uiteraard Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
22-03-2008, 16:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-03-2008 om 16:17 door miekiemoes.)
Bericht: #2
|
|||
|
|||
RE: Vraagje in verband met anti-spyware software
Citaat:@miekiemoes : Sorry dat ik er nu een topic van maak, maar ik wil anderen hun mening ook weten, uiteraardIk vroeg me al af waarom je niet eerder een topic daarover had gestart ipv me te PM-en met je vragen Daarvoor is dit forum, om je vragen hier te stellen en niet via PM Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
22-03-2008, 16:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-03-2008 om 21:55 door Pcfreakske2000.)
Bericht: #3
|
|||
|
|||
miekiemoes schreef:Citaat:@miekiemoes : Sorry dat ik er nu een topic van maak, maar ik wil anderen hun mening ook weten, uiteraardIk vroeg me al af waarom je niet eerder een topic daarover had gestart ipv me te PM-en met je vragen @miekiemoes : Sorry voor die vragen via PM. Ik zal in de toekomst mijn vragen op het forum stellen En ja, ik vind Download.com een goede website, evenals CNET.com en dergelijke Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
22-03-2008, 22:10
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Dus als 40 konijnen hun mening posten op Download.com, hecht jij er waarde aan?
Hi! I'm a signature virus. Copy me into your sig to help me spread!
|
|||
|
22-03-2008, 22:12
Bericht: #5
|
|||
|
|||
Richard schreef:Dus als 40 konijnen hun mening posten op Download.com, hecht jij er waarde aan? Het alom bekende Kuddedier-effect Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
22-03-2008, 22:15
Bericht: #6
|
|||
|
|||
Richard schreef:Dus als 40 konijnen hun mening posten op Download.com, hecht jij er waarde aan? @Richard : Neen, dat bedoel ik niet. Maar als een programma veel stemmen krijgt en de meeste reviews dat men schrijft positief is, wil dat toch zeggen dat de meeste gebruikers er geen problemen mee hebben gehad. Allez, dat denk ik toch, anders zouden ze dat niet schrijven,hé. Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
22-03-2008, 22:18
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
En wat als de betreffende softwareboer 40 mensen bereid vindt een positieve review te schrijven? ;-)
Welke programma's heb je het over eigenlijk... en nóg belangrijker: heb je sowieso wel eens last van spyware? Hi! I'm a signature virus. Copy me into your sig to help me spread!
|
|||
|
22-03-2008, 22:21
Bericht: #8
|
|||
|
|||
Richard schreef:En wat als de betreffende softwareboer 40 mensen bereid vindt een positieve review te schrijven? ;-) @Richard : Neen, ik heb geen last van spyware, nooit gehad, maar ik test graag anti-spyware software uit om te kijken of ze goed hun werk doen. Meestal vinden ze niks, omdat ik met "gezond verstand" op het internet surf. Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
22-03-2008, 22:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-03-2008 om 22:28 door miekiemoes.)
Bericht: #9
|
|||
|
|||
Citaat:Welke programma's heb je het over eigenlijk... Programma was SpywareTerminator, een crawler.com produkt. Bah. http://vil.mcafeesecurity.com/vil/content/v_137764.htm Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
22-03-2008, 22:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-03-2008 om 22:40 door Pcfreakske2000.)
Bericht: #10
|
|||
|
|||
miekiemoes schreef:Citaat:Welke programma's heb je het over eigenlijk... @miekiemoes : Ja, inderdaad. Maar ik vertrouw Mcafee en Norton niet Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
22-03-2008, 22:45
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Dat is geen referentie / houdt geen steek...
Maar je vertrouwt wel SpywareTerminator en reviews op Download.com? Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
22-03-2008, 23:16
Bericht: #12
|
|||
|
|||
Pcfreakske2000 schreef:Meestal vinden ze niks, omdat ik met "gezond verstand" op het internet surf.Next step: met gezond verstand lezen op het internet. Hi! I'm a signature virus. Copy me into your sig to help me spread!
|
|||
|
23-03-2008, 00:00
Bericht: #13
|
|||
|
|||
miekiemoes schreef:Dat is geen referentie / houdt geen steek... Ik heb niet gezegd dat ik Spyware Terminator vertrouw. Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
23-03-2008, 00:01
Bericht: #14
|
|||
|
|||
Richard schreef:Pcfreakske2000 schreef:Meestal vinden ze niks, omdat ik met "gezond verstand" op het internet surf.Next step: met gezond verstand lezen op het internet. @Richard : U bedoelt ? Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
23-03-2008, 00:36
Bericht: #15
|
|||
|
|||
|
Dat je door die zogenaamde user reviews heen moet lezen en beter kunt "luisteren" naar wat Miekiemoes je adviseert.
Hi! I'm a signature virus. Copy me into your sig to help me spread!
|
|||
|
24-03-2008, 11:43
Bericht: #16
|
|||
|
|||
Richard schreef:Dat je door die zogenaamde user reviews heen moet lezen en beter kunt "luisteren" naar wat Miekiemoes je adviseert. Ok. Ik heb al lang besloten om van die Spyware Terminator af te blijven. Ik heb ergens gehoord over Malwarebytes Anti-Malware ( is shareware, maar er zit ook een freeware versie in, naar het schijnt ). MIsschien dat ik die eens ga proberen. Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
24-03-2008, 12:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-03-2008 om 19:55 door Pcfreakske2000.)
Bericht: #17
|
|||
|
|||
|
Ok, heb nu Malwarebytes Anti-Malware geïnstalleerd. Blijkt dus om een freeware versie te gaan, in plaats van een shareware versie.
Er is een Pro versie ook, maar daarvoor moet je betalen. Momenteel is MBAM ( Malwarebytes Anti-Malware ) een volledige scan aan het doen. Bij de snelle scan vond hij nog niks, hopelijk bij de volledige scan ook niet. UPDATE : Bij de volledige scan vond hij ook niks. En dat is maar goed ook. Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
21-04-2008, 21:05
Bericht: #18
|
|||
|
|||
|
Ik heb nu Webroot Spy Sweeper gekocht.
Wat zijn jullie ervaringen met deze anti-spyware scanner ? Hij scant wel traag, blijkbaar, maar wel effectief, denk ik. Ik gebruik hem nog maar een paar dagen. Hij vertraagt mijn systeem een beetje, maar ja ... En soms blokkeert mijn pc. Maar ik heb de boosdoener gevonden, namelijk, je moet niet de volledige scan selecteren, maar de "Aangepaste inspectie" en daar kan je een schuifbalk veranderen van "snelle scan" naar "CPU minder belasten". Dat heb ik gedaan en het werkt goed. Maar toch als hij aan het scannen is, onder vind ik soms dat hij soms nog hapert, mijn pc. Maar ja, dat zal normaal zijn, zeker ? Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
21-04-2008, 21:12
Bericht: #19
|
|||
|
|||
|
Ik ken het programma niet. Maar iedere scanner zal het systeem (wanneer het actief aan het scannen is) iets vertragen. Alleen merk je dat bij de een meer dan bij de ander. Dit kan ook soms een gevolg zijn van de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen en processor en welk onderdeel de scanner toevallig aan het scannen is. Ik zou alleen wel regelmatig een volledige scan uitvoeren.
Ik maak mij wel wat zorgen over het blokkeren van je pc. Dat zou toch niet mogen gebeuren. Misschien dat iemand die het programma kent hier meer van weet. Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
31-07-2008, 18:17
Bericht: #20
|
|||
|
|||
captain kirk schreef:Ik ken het programma niet. Maar iedere scanner zal het systeem (wanneer het actief aan het scannen is) iets vertragen. Alleen merk je dat bij de een meer dan bij de ander. Dit kan ook soms een gevolg zijn van de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen en processor en welk onderdeel de scanner toevallig aan het scannen is. Ik zou alleen wel regelmatig een volledige scan uitvoeren. @captain kirk : Recentelijk heb ik de nieuwste versie van Panda Internet Security gekocht. Bij de installatie daarvan kreeg ik de melding dat ik Spy Sweeper moest verwijderen, omdat het een "incompatibel" programma is. Dus dat heb ik dan maar gedaan. Ook al had ik voor Spy Sweeper betaald, maar ja ... Ik heb nu wel een goed alternatief gevonden van Comodo. Het programma noemt Comodo BOClean. Het is een freeware programma. Het is een real-time schild dat je beschermt tegen trojans, keyloggers, spyware en andere malware. Het is "Lifetime FREE" zeggen ze. http://www.comodo.com Groetjes, Pcfreakske2000 |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)