Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PC vindt USB-stick niet!
06-02-2012, 19:11
Bericht: #1
PC vindt USB-stick niet!
Ik heb zojuist een USB-stick van "Kingston" 16GB in mijn PC gestoken, en de PC ziet géén stick. Dit is wel een splinternieuwe, vers van de winkel.
Als ik hem in een andere PC steek dan wordt hij wel herkend. Ondertussen heb ik op mijn PC, via 'Beheren', de USB-poort een andere letter gegeven, de letter "Z". Dit heb ik gedaan met behulp van één van de andere sticks. Zelfs met die andere letteraanduiding ziet hij de nieuwe stick nog niet!
De PC is doorzocht met "Antimalware", er was één virusje in.
Ik heb mijn account ook eens veranderd naar "Administrator" via de opdrachtprompt. Steeds zonder resultaat. Mijn OS = Windows 7.
Weet soms iemand raad?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-02-2012, 19:41
Bericht: #2
RE: PC vindt USB-stick niet!
Hoi,

Dit blijkt een vaak voorkomend probleem bij Kingston USB sticks.
Kijk alvast hier even, selecteer je USB: http://www.kingston.com/en/support/technical/search
en kijk onder de FAQ.

Microsoft MVP - Consumer Security [Afbeelding: mvp.gif]
Director of Research @ Malwarebytes [Afbeelding: mbammini.png]
AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-02-2012, 20:09 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-02-2012 om 20:10 door derockere.)
Bericht: #3
(06-02-2012 19:41)miekiemoes schreef:  en kijk onder de FAQ.
Ik had hier al eens gaan kijken, ook zonder resultaat. Al die stappen had ik al eens gedaan! De stick die ik hier heb is een "Datatraveler" type "G3", enkel als je in de "US" woont krijg je er ondersteuning bij.
Het is omdat ik me zowat rot heb gezocht dat ik me tot jullie forum wend. In de hoop toch een deftige oplossing te vinden.
Natuurlijk kan ik de gegevens die erop staan even op de andere PC (met XP) zetten, en dan deze nieuwe stick formatteren op NTFS, daarna de gegevens terug zetten. Dan zal deze 9 op 10 kansen wel herkend worden door Win 7.
Maar dat vind ik persoonlijk géén oplossing. Want WAT als ik een andere stick in handen krijg die vol data staat, en ik heb enkel één PC met Win 7 op?
Reageren op dit bericht
06-02-2012, 20:33
Bericht: #4
Krijg je de melding van 'nieuwe hardware' gevonden wanneer je de USB in de poort steekt?
Indien niet, kijk ook even onder de FAQ: My DataTraveler will not install on Windows Vista. Why?
Ik weet dat je geen Vista hebt, maar Windows 7, maar hier geldt hetzelfde.
http://www.kingston.com/en/support/techn...odel=DTIG3

Alsook, heb je al eens een andere USB poort geprobeerd?

AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.

Reageren op dit bericht
06-02-2012, 21:55 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-02-2012 om 21:56 door derockere.)
Bericht: #5
(06-02-2012 20:33)miekiemoes schreef:  Krijg je de melding van 'nieuwe hardware' gevonden wanneer je de USB in de poort steekt?

Ik krijg geen enkele melding als ik de stick insteek.
Op de "Faq" van Kingston heb ik gekeken onder die installatie van Vista. Ik heb zowat alles uitgeprobeerd en opgezocht. Ook niets!
Toen heb ik een "Gparted-Live CD" ingestoken en de PC terug opgestart via deze CD. In de veronderstelling dat dit 'Linux-hulpstuk' zowat alle mogelijke partities kan benaderen en zien. Doch, noppes. Hetgeen me wel opviel wanneer ik de stick instak, ging het ledje (op de stick) even knipperen. Uiteindelijk zag de "Gparted" alleen maar mijn harde schijf met zijn verschilende patities. Als ik het "Reboot" bevel had gegeven, trok ik de stick eruit, en zag de "Gparted" het en gaf de melding 'Please remove the disc, close the tray (if any) and press ENTER to continue [ 263.092017] (en toen!!) usb 2-3: USB disconnect, address 3'
Dit in 't kort mijn bevinding.
Reageren op dit bericht
06-02-2012, 22:34
Bericht: #6
Je hebt dus effectief dit ook uitgevoerd?:

Citaat: Locate the latest usbstor.inf and usbstor.pnf files from Windows\System32\DriverStore\FileRepository\usbstor.inf

Note: There may be multiple usbstor.inf and usbstor.pnf files. Choose the most recently created file. To do this, sort the files by date.
Copy the usbstor.inf and usbstor.pnf files to Windows>inf.

Want dit heeft het in mijn geval opgelost op een andere pc. In de Windows\System32\DriverStore\FileRepository\ heb ik destijds gezocht naar de laatst aangemaakte usbstor.inf map (gesorteerd op datum), map geopend; en nagegaan of het dezelfde usbport.inf en png was die in de Windows\inf map stonden (dus ook controle op datum). In mijn geval was dit zo niet en had ik een oudere usbstor.inf in die windows\inf map staan.
Het plaatsen van de laatste in de inf map heeft destijds mijn probleem opgelost.

Wordt de USB gevonden in je apparaatbeheer?
devmgmt.msc > Universal Serial Bus controllers
Kijk of er daar geen zijn die uitgeschakeld zijn.

Alsook, kijk even in je register naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR
Voor de "start" die je zal zien in het rechtervenster, moet de waarde op 3 staan.
[Afbeelding: registrychanetomakeUSBmassstoragework_thumb.jpg]

Heb je ook even een andere USBpoort geprobeerd?

Alsook, probeer even een andere driveletter toe te wijzen dan de Z, ga gewoon verder het alfabet af na de C - D .. afhankelijk van het aantal drives die je al hebt en kies de volgende letter, niet de Z

Reageren op dit bericht
06-02-2012, 22:58
Bericht: #7
Beste Derockere,

Aangezien we aan het zoeken zijn naar de oplossing wil ik je deze ook nog als mogelijke oplossing meegeven.
Met behulp van de tool PC Inspector FileRecovery kun je zoeken naar zogenaamde lost drives
Even het programma downloaden, stick in de pc en aangeven dat het programma naar lost drives moet zoeken. Wie weet..

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Reageren op dit bericht
06-02-2012, 23:15
Bericht: #8
Ook nog even als extra de volgende stappen ook doorlopen:
http://www.techspot.com/vb/topic122125.html

Reageren op dit bericht
06-02-2012, 23:55
Bericht: #9
In de link van miekekiemoes #4 zie ik dat de stick door windows7 zou moeten herkend worden.

What operating systems support exFAT?

Citaat:In de veronderstelling dat dit 'Linux-hulpstuk' zowat alle mogelijke partities kan benaderen en zien.

In de handleiding staat te lezen dat de stick In Linux herkend word als hij aangesloten word, maar de inhoud niet kan gelezen worden in het linux OS. Vind ik nogal vreemd.
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 11:38 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-02-2012 om 11:42 door derockere.)
Bericht: #10
(06-02-2012 23:15)miekiemoes schreef:  Ook nog even als extra de volgende stappen ook doorlopen:
http://www.techspot.com/vb/topic122125.html
In deze topic heb ik DE oplossing gevonden!!!
Ik heb eerst alles gekopieërd naar Word, alles uitgeprint, daarna alle stappen rustig doorlopen. Ik heb dan op aanraden in je vorige topic, de driveletter veranderd naar "O" i.p.v. "Z".
Als laatste heb ik dan (een beetje met de moed in de schoenen), de "drivecleanup" uitgevoerd. Daarna heb ik d.m.v. "USBDeview" gecontroleerd of dat wel degelijk alles gewist was, dit was inderdaad zo!Je kunt het vinden op volgende link: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Daarna heb ik de nieuwe stick ingestoken, voila [HIJ WERKT]. Zelfs de driveletter is terug verandert naar zijn vroegere origine, deze was "M".
Van harte bedankt!!
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 11:54
Bericht: #11
Goed om te horen dat het opgelost is Icon_smile

Reageren op dit bericht
07-02-2012, 15:33
Bericht: #12
Merciekes!
Tot wederschrijven en denken.
Thnks!
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)