Discussie is gesloten 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Security shields
12-12-2011, 21:33 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-12-2011 om 21:41 door drive33.)
Bericht: #1
Security shields
Mijn dochter heeft een Toshiba laptop van ca. anderhalf jaar oud. Er staat Windows 7 op.
Zij had als virusscanner McAfee erop zitten en die is al verlopen. Sindsdien krijgt ze er ook geen meldingen meer van.
Gisteravond begon security shields plotseling te scannen, terwijl ze dat nog nooit op haar laptop heeft gezet.
Het kan niet verwijderd worden en internet doet het nu ook niet meer bij haar sinds gisteravond.
Het enige wat ze nu heeft gedaan is McAfee heeft verwijderd. Maar security shields staat er nog steeds op en internet doet het nog steeds niet bij haar.

We krijgen een melding zodra je internet opstart:
Warning message from your internet browser. This page is under virus attack. This may crash your system.

This may caused by:
- virus content founded at this site is trying to install its components
- malicious and unknown network processes are determined
- your system is under virus attack
- negative references from other citizens concerning this web page
- your system posts and backdoors have been checked by visited page for external access.

Recommendations:
obtain a license for security shield to protect your PC for the safest browsing internet pages (desirable)
launch spyware, virus and malware scanning proces
keep browsing internet pages unprotected (not safely).

Ik heb geen idee wat dit betekent. Ik heb het gewoon letterlijk overgetypt.

We hebben malwarebytes laten scannen en er zijn 3 bedreigingen gevonden. Die zijn allemaal verwijderd.
Hier is de log ervan:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
http://www.malwarebytes.org

Databaseversie: 8357

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

12-12-2011 19:25:01
mbam-log-2011-12-12 (19-25-01).txt

Scantype: Volledige scan (C:\|D:\|E:\|)
Objecten gescand: 323451
Verstreken tijd: 32 minuut/minuten, 13 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 3

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
c:\Users\####\AppData\Local\Temp\0.9498717942726417exe (Rogue.PrivacyProtection) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\####\AppData\Local\Temp\jar_cache7772310839262824438.tmp (Rogue.PrivacyProtection) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\####\AppData\LocalLow\Sun\Java\deployment\cache\6.0\47\378e18af-1c03fd00 (Rogue.PrivacyProtection) -> Quarantined and deleted successfully

Wat moeten we doen om internet weer terug te krijgen en security fields eraf te halen?

Ik kan geen hijack this logje plaatsen, omdat ik hem niet geopend krijg. Ik heb het op een andere computer gedownload en via een usb stick naar de laptop overgebracht. Maar als ik hem wil openen krijg ik een melding van een parameter. Maar ik heb geen idee wat dat betekent.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
12-12-2011, 22:18
Bericht: #2
RE: Security shields
Aangezien je in een andere sectie hier ook al melding over hebt gemaakt en ik je al doorverwezen heb naar de Hijackthis-sectie, sluit ik hier het topic om verwarring te voorkomen.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Discussie is gesloten 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)