Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sinowal of mbroot besmetting?
12-12-2011, 12:45
Bericht: #1
sinowal of mbroot besmetting?
We hebben mogelijk last van een virus, maar kunnen zelf niets vinden:
Verdenking van een virus omdat overboeken op ‘mijn ING’ niet lukte. We kregen steeds de melding dat de overschrijving niet verwerkt kan worden. Ik heb de ING gebeld en zij zeiden dat dit kon wijzen op een virus. Om dat te testen moest ik de overboeking op een andere computer proberen. Dat lukte en bevestigde dus het vermoeden van een virus.

Echter na 2 x de hele computer scannen met McAfee en ook nog eens controleren met virustool van ING leverde geen virus op.

Vervolgens heb ik weer contact gehad met ING. Zij adviseerden de computer verder na te kijken omdat bepaalde virussen moeilijk te vinden zijn, maar wel problemen geven bij ING. Dat zijn:
• Sinowal
• Mbroot
Nu hebben we ondertussen een andere virusscanner geïnstalleerd (Eset), maar deze vond ook niets. Wel een melding dat er een cache-aanval was gedetecteerd. Zou dat het kunnen zijn of moeten we nog iets anders doen?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-12-2011, 22:11
Bericht: #2
RE: sinowal of mbroot besmetting?
Beste fzd400,

Wat je omschrijft zou inderdaad kunnen duiden op een mogelijk virus en met name een in de zogenaamde MasterBootRecord. Deze laatste zijn voor virusprogramma's zeer moeilijk te detecteren.
Ik raad je aan het volgende te doen:

Mbam
* Download Malwarebytes' Anti-Malware via hier of hier.

Dubbelklik mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Launch Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "finish".
  • Indien een update gevonden werd, zal het die downloaden en de laatste versie installeren.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer "Perform Quick Scan", daarna klik Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik OK, daarna "Show Results" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik: Remove Selected.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie extra nota onderaan)
  • De log wordt automatisch bewaard door MBAM die je kan zien door de "Logs" tab te klikken in MBAM.
  • Kopieer en plak de resultaten van de log in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThislog.
Extra Nota:
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Maak ook een scan met Hijackthis. Hoe je dit doet lees je hier. Post vervolgens hier het log van MBam en het log van Hijackthis.
Je wordt zo snel mogelijk door een van onze medewerkers geholpen.

Greetings, Captain Kirk Icon_wink

Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf

Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten.

Follow me on Twitter
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)