|
Bluetooth werkt maar in één richting
|
|
09-12-2011, 01:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-12-2011 om 01:23 door coldis.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Bluetooth werkt maar in één richting
hoi,
Ik heb een probleem met mijn Bluetooth nl éénrichtingsverkeer. Met de wizard 'Bestanden via Bluetooth overzetten...' lukt het perfect om een muziek- of fotobestand over te zetten via optie 'verzenden' naar mijn smartphone S5230 (Star). Het omgekeerde, met optie 'ontvangen', dus een bestand ophalen uit de smartphone werkt niet, het scherm blijft wachten op een verbinding met de S5230 die er niet komt. De S5230 detecteert de pc wel met de bluetooth zoekfunctie, meer een bestand verzenden naar de pc vanop de S5230 lukt ook niet, melding 'geen Bluetooth apparaten gevonden'. Op de pc in Bluetooth/Instellingen ziek ik voor COM poorten: com5 Uitgaand S5230 'Serial Server' com6 Binnenkomend S5230 Voor binnenkomend staat dus geen server vermeld. (?) De Bluetooth USB adapter is van Digitus: Bluetooth 2.0 Tiny USB Adapter en lijkt te werken. In Apparaatbeheer staat voor Bluetooth-radio's: 1) Microsoft Bluetooth enumerator (werkt correct) 2) Silicon Wave Wireless Bluetooth adapter (werkt correct) De rest van de instellingen lijkt ok. Bluetooth volledige herinstallatie met bvb het programma Bluetooth Broadcom versie 6.2.0.9600 win7/X86/X64 - setup.exe werkt ook niet, foutmelding 'No Bluetooth devices were detected (?). Please make sure that your Bluetooth device is properly plugged in (?) in order to continue installation + Cancel installation'. Volledige uninstall van de huidige Bluetooth software voor een verse installatie lukt zo maar niet, er is bvb geen item 'Bluetooth' in programma's en Onderdelen, Bluetooth software zit ook in Windows. Uitschakelen van firewall en av geeft geen verbetering op oplossing. Hoe krijg ik dat ontvangen op de pc van een bestand met Bluetooth werkend? |
|||
|
17-12-2011, 09:31
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Bluetooth werkt maar in één richting
Hoi,
Probeer eerst deze stappen om zeker te zijn dat het correct wordt uitgevoerd: http://www.7tutorials.com/transfer-files...-bluetooth Maar ik heb helaas ook al gelezen dat er idd ook problemen zijn met sommige Samsung smartphones en bluetooth. Kijk hier ook even tussen: http://www.samsung.com/be/support/search...=bluetooth Indien het nog niet werkt raad ik aan om contact op te nemen via samsung zelf: http://www.samsung.com/be/consumer/mobil...EB-support (pagina rechts > email) Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
19-12-2011, 13:05
Bericht: #3
|
|||
|
|||
(17-12-2011 09:31)miekiemoes schreef: Hoi, Ik heb de hints van 7tutorials doorgenomen en alles lijkt ok op 't eerste zicht, ook de koppeling is ok. De eerste relevante Samsung support faq gaf wel een nuttige tip, proberen via hun media-speler-programma New PC Studio (NPS), dat ik al geinstalleerd had en dat werkte wel, voor een te verzenden bestand naar pc krijg je daar een optie 'to PC' en dat werkt perfect. Maar in Windows omgeving werkt alleen nog altijd uitsluitend verzenden naar de smartfoon. Ik denk dat die S5230 een probleem heeft nl hij ziet, bij verzenden van een bestand naar de pc, een oude computernaam (niet meer in gebruik na herinstallatie) wat natuurlijk geen verbinding kan geven, maar als ik de BT zoekfunctie test (dus zonder zenden) ziet hij dan wel de juiste huidige computernaam. Resetten v/d smartfoon helpt ook niet, die oude computernaam blijft maar opkomen. Heb dit akkefietje doorgegeven via het web-formulier van Samsung support, maar ze geven daar bijna nooit een bruikbaar antwoord, mss is de respons nu al wat beter. bedankt |
|||
|
19-12-2011, 13:13
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Het is in ieder geval al goed dat je NPS momenteel kan gebruiken om dit probleem te omzeilen.
Ben benieuwd of ze een oplossing weten voor je probleem. Laat je het even weten indien ze een oplossing hebben? Zo kunnen anderen er ook uit leren. Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
27-01-2012, 00:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-01-2012 om 00:47 door coldis.)
Bericht: #5
|
|||
|
|||
(19-12-2011 13:13)miekiemoes schreef: Het is in ieder geval al goed dat je NPS momenteel kan gebruiken om dit probleem te omzeilen. Dit is opgelost. Ze geven wel toe dat er een fout(je) zat in de software v/d smartfoon en raadden aan om via hun regio dealer & support die software te laten vernieuwen/updaten bij Samsung wat dus gebeurd is (25€), voor dit type S5230 Star, al een beetje ouder type smartfoon, gaat het niet via internet. Het is nu ok, die oude computernaam komt toch niet meer voor, duidelijk een verbetering. Maar voor dat ophalen van een bvb een muziek- of fotobestand vanuit de smartfoon geldt een lichtjes andere procedure (wat ik niet wist); hebben ze mij uitgelegd. Het is dus niet helemaal zoals bij verzenden naar de smartfoon (bladeren enz); je moet wel die Bluetooth zend-wizard aanklikken (of via het BT icoontje in systeemvak gaat evengoed) en dan komt dat blanco schermpje 'een bestand ontvangen = dus op de pc ontvangen) en dan moet men overschakelen op de smartfoon en daar moet het echte zendcommando gegeven worden; Windows vanop de pc kan dat dus niet zelf doen. Men moet dan gewoon het bestand selecteren en dan via 'verzenden via bluetooth' doen en dan: 'zoeken' en er verschijnt links bovenaan op het schermpje van de smartfoon een mozaiekje, daarop klikken en nu komt de computernaam en nogmaals daarop klikken en de transmissie start. Dat staat wel niet in detail in de handleiding. In instellingen moet zichtbaarheid en veilige modus ingeschakeld zijn, die externe SIM-modus hoeft niet. Dat werkt dus goed en redelijk snel. Alleen het overzetten van de telefoonlijst in NPS/Telefoonboek via bluetooth lukt nog niet en geeft een foutmelding, niet erg, men kan daarvoor evengoed ook de aanwezige usb synchronisatie- en importeren/exporteren functies gebruiken. Die Star werkt goed overigens, ben redelijk tevreden voor zijn prijs, alleen is hij natuurlijk niet zo veilig als een Blackberry maar die kost dan wel min 3x meer, alles relatief hé. |
|||
|
27-01-2012, 00:14
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor de feedback!
Microsoft MVP - Consumer Security Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)