|
werkt dit geheugen?
|
|
30-11-2011, 22:38
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
werkt dit geheugen?
hallo,
heb een ga-ma78gm-ud2h moederbord, zoals in de specs staat gemeld kan ik er ddr2 800Mhz geheugen in plaatsen, nu heb ik twee latjes gekocht van Corsair cm2x2048-6400c4dhx, is 800Mhz 4-4-4-12, als ik de pc start begint er een beep te gaan, moet ik iets aanpassen in mijn Bios(als ik erin geraak) of werken deze latjes niet op dit bord? processor is Amd phenom II x2 560 Xp dank bij voorbaat elios |
|||
|
30-11-2011, 22:55
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: werkt dit geheugen?
Indien je eerst een lange en daarop volgend een korte piep hoort, zijn er inderdaad problemen met het geheugen.
Het beste kun je even de handleiding van je moederbord er op naslaan of je geheugen geschikt is en hoe je deze moet installeren. Als service: handleiding GA-MA78GM-UD2H Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
01-12-2011, 21:23
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Dag elios.
Ik ben eens gaan kijken naar de specificaties van het moederbord en het geheugen. Daarom een vraagje. Heb je het geheugen vervangen of heb je geheugen bijgeplaatst? De geheugenlatjes die je in je starttopic vernoemt is Dual Channel geheugen. |
|||
|
03-12-2011, 17:50
Bericht: #4
|
|||
|
|||
(01-12-2011 21:23)swake schreef: Dag elios. ik wil de latjes vervangen, heb reeds op de site van corsair info ingewonnen, en de latjes zijn compatibel met het moederbord, moet wel vermelden dat de specs van deze latjes 4-4-4-12 aan 2.1volt is, dus zou ik mss eerst deze instellingen moeten ingeven in mijn Bios vooraleer die latjes kunnen aanvaard worden door het moederbord, dus instellen in Bios, afsluiten, nieuwe latjes erin, en heropstarten, ik wacht op jullie respons vooraleer dit uit te voeren daar ik mijn mobo niet wil verknoeien elios |
|||
|
03-12-2011, 18:07
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Even voor alle zekerheid.
Dit zou je moederbord moeten zijn. ![]() In welke geheugenbanken heb je de nieuwe latjes geplaatst. In de twee gele , de twee rode of eentje in rood en eentje in geel. |
|||
|
03-12-2011, 19:20
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
eerst in de twee gele, dan in de twee rode, dan eentje(dus één enkel latje gebruikt) apart in ieder geheugenbankje, steeds hetzelfde, heb twee geheugens en allebei op dezelfde manier getest, zou moeten lukken dat ze allebei stuk zijn, of heb ik echt zoveel pech ;-)
elios |
|||
|
03-12-2011, 20:14
Bericht: #7
|
|||
|
|||
Citaat:eerst in de twee gele, dan in de twee rode, Dat is de juiste werkwijze. in de twee gele of de twee rode. Ga eens in je Bios zoeken of je ergens het geheugen kan instellen Single Channel of Dual Channel. Stel dit in op Dual Channel. Ik heb een vermoeden dat het nu op Single channel staat ingesteld. |
|||
|
25-12-2011, 22:15
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
heb alles gedaan zoals jullie me uitgelegd hebben, maar was geen oplossing, heb contact opgenomen met corsair, en ik heb de geheugenlatjes mogen terugsturen naar corsair in nederland, het is nu afwachten, deze geheugens hebben een levenslange garantie, ik hou jullie op de hoogte
elios |
|||
|
25-12-2011, 23:34
Bericht: #9
|
|||
|
|||
|
OK, we wachten dan even af.
Waar je moet opl etten in geval moest Corsair je andere geheugenlatjes terug zenden. Raak de goudkleurige deeltjes zeker niet aan met je vingers. Zie de muisaanwijzer op de afbeelding. De minste vingerafdruk kan een geheugenlatje onbruikbaar maken. Bij het plaatsen in de geheugenbanken , niet te bruusk indrukken.
|
|||
|
30-12-2011, 05:26
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
heb vandaag nieuw geheugen ontvangen van Corsair, geplaatst op moederbord en loopt als een trein, niets in de bios moeten wijzigen, heeft alles automatisch ingesteld, dus ik moet zeggen een uitstekende service van Corsair(mag ook gezegd worden)
iig iedereen bedankt voor het meedenken aan een oplossing elios |
|||
|
30-12-2011, 11:04
Bericht: #11
|
|||
|
|||
|
Dat is mooi dat het opgelost is. Herlas gisteren pas dit topic (excuus) en vermoedde al dat het corrupte blocken waren daar de genomen stappen goed waren. Veel plezier met je snellere beestje en alvast de beste wensen.
Greetings, Captain Kirk Antispywarescanners - Antivirus scanners - Online scanners - Preventie - Mijn computer is traag - Spyware: Hoe kom ik er vanaf
Hebben we je geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Mivercon het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Follow me on Twitter |
|||
|
30-12-2011, 16:47
Bericht: #12
|
|||
|
|||
|
Fijn om te lezen dat het geheugen werkt. Ook voor jou een een prettig eindejaar gewenst en de beste wensen voor 2012
|
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

![[Afbeelding: mainboard.jpg]](http://i1213.photobucket.com/albums/cc470/gezondepc1/mainboard.jpg)