|
wachtwoord klopt niet?
|
|
30-11-2011, 16:54
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
wachtwoord klopt niet?
Code: Hallo,Dit is al opgelost, heb hiren via de leraar zijn methode opgelost, en kan weer lekker in me laptop komen, nu vroeg ik me af, wat een goeie scanner is + een goede monitor programma om te monitoren wat er nou gebeurd? zodat ik binnendringers kan tegenhouden ? Ik heb op http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ gezien dat bitdefender de beste is van 2011, nu vroeg ik me af, of ik deze moet nemen ja of nee ? en ik wil weten of er een log of wat dan ook is, waar ik kan kijken wat er in de tijd van die paar minuten is gebeurd, of ik daar iets kan zien waardoor ik niet in kon loggen? en of er nog steeds mensen op me laptop aanwezig zijn... |
|||
|
02-12-2011, 01:11
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: wachtwoord klopt niet?
Niemand die me kan helpen hierbij ?
|
|||
|
02-12-2011, 09:04
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Hoi,
Wat betreft je Antivirus is dit eerder een persoonlijke keuze. Ik persoonlijk baseer me niet echt op testresultaten van scanners die ze doen want de ene week kan een bepaalde scanner heel goed scoren, terwijl een andere week deze het heel slecht doet. Tenslotte gaat het er ook om dat de scanner vlot draait op je PC en makkelijk te configureren is. Maw, neem je een scanner die volgens de testresultaten goed scoort, je installeert die en je merkt dat deze scanner je pc enorm vertraagd, of het configureren van de scanner enorm ingewikkeld is, dan verkies ik eerder een "lichtgewicht" die dit probleem niet heeft en combineer ik dit met een HIPs oplossing. (Host Intrusion Prevention Scanning) Sommige scanners hebben al een HIPS aan boord, maar ik verkies eerder een "standalone" HIPS omdat deze iets meer uitgebreid is. En ja, Bitdefender is een goede keuze. Citaat:en ik wil weten of er een log of wat dan ook is, waar ik kan kijken wat er in de tijd van die paar minuten is gebeurd, of ik daar iets kan zien waardoor ik niet in kon loggen?Daarom dat een HIPs hier handig is. Het monitort het gedrag van de PC, processen die actief zijn, etc etc, zodat je een beter overzicht hebt wat er precies op je PC gebeurt. En bij elke wijziging geeft het een melding of je dit al dan niet wil toelaten. In het begin kan een HIPS wel "lastig" doen omdat het voor ieder programma die je installeert of draait eerst een melding gaat geven, maar dat is dan een kwestie van de regels in te stellen om dit te onthouden. Hier kan je een overzicht vinden van afzonderlijke HIPS scanners: http://www.techsupportalert.com/best-free-hips.htm Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Malware Defender aangezien deze voor mij het vlotst werkt en de PC niet onnodig vertraagd. Anderen verkiezen dan eerder PC Tools ThreatFire, maar op mijn PC gaat het alles enorm vertragen. Dus, ik stel voor om ze elk even apart uit te testen om te zien welke het beste lijkt voor je. Nota, wanneer je een HIPS gebruikt moet er wel een goede basiskennis zijn van je PC, dit omdat deze een alert geeft voor ieder proces of verandering, dus moet je ook weten of het al dan niet mag geblokkeerd worden of niet. Uiteraard, wanneer je een programma installeert die je kent, is het normaal dat je je HIPS dan de veranderingen toelaat. Microsoft MVP - Consumer Security Assistant Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
02-12-2011, 09:42
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Zijn dit ook scanners zoals bijvoorbeeld Eset scanners of avg ??
|
|||
|
02-12-2011, 09:58
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Nee, een HIPs is geen Antivirus.
Microsoft MVP - Consumer Security Assistant Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
02-12-2011, 12:55
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Ik kreeg van me leraar te horen dat sophos een redelijk goeie is, heb je misschien een paar bekende, maar betere hips scanners>
En is dit te combineren met een scanner zoals eset etc ? of kan dat weer niet. ? |
|||
|
02-12-2011, 12:59
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Sophos heeft een HIPS detectie aan boord, maar is niet zo uitgebreid als een standalone HIPS.
Heb je mijn vorig bericht gelezen waar ik een link heb geplaatst naar gekende hips? Ja, deze zijn te combineren met een antivirus. Microsoft MVP - Consumer Security Assistant Director of Research @ Malwarebytes AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn Blog---Volg me op Twitter.
|
|||
|
02-12-2011, 14:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-12-2011 om 14:51 door djbosanac.)
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
heb er overheen gelezen, ik zal dan eens die free app downloaden, en kijken of het me helpt. (zit met een probleem dat het alleen voor 32bit is) ik heb namelijk een 64bit, nu weet ik niet hoe het met freeware apps zit, of dat goed aansluit of de 64bit systemen als het voor 32bit is???
En erna dan nog een goeie scanner voor erbij voor andere, ja ik kan niet kiezen welke ik moet nemen, ben er echt nog niet overtuigd welke goed maar snel en niet me pc vertraagd wordt... |
|||
|
|
Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

![[Afbeelding: mvp.gif]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mvp.gif)
![[Afbeelding: mbammini.png]](http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/linksimages/mbammini.png)
![[Afbeelding: MiekiemoesBlog.2.gif]](http://feeds.feedburner.com/MiekiemoesBlog.2.gif)